معرفی خواص دارچین

به گزارش پرسینا بلاگ، دارچین ادویه ای است که شاید همه از خواص و مزایای سلامتی آن آگاه باشند، جلوگیری از آلزایمر، جلوگیری از بیماری های قلبی، کمک به بهداشت دهان، درمان سرماخوردگی و دندان درد و... از مزایای دارچین است.

معرفی خواص دارچین
در یک دوره ای دارچین حتی بیشتر از طلا ارزش داشت ؛ این ادویه، یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده است در واقع این ادویه محبوب پر از مزایا برای سلامتی است که شما را متعجب خواهد کرد. دارچین، این ادویه خوش طعم دارای خواص و فواید بسکمک میباشد، مخلوطی از دارچین عسل درمان بسکمک از بیماری ها میباشد، همچنین از دارچین میتوانید برای کاهش وزن استفاده کنید اما این تنها مورد از فواید و خواص دارچین نیست که در این مقاله خواهید خواند.

کنترل قند خونبرخی مطالعات اشاره کرده اند که این ادویه به مقاومت بدن انسولینی ها کمک می کند. به همین علت است که بسکمک از افراد مبتلا به دیابت، از این ادویه برای کنترل قند خون خود استفاده می کنند. می توانید دارچین را به شکل چای یا بعنوان مکمل مصرف کنید.

کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیریددارچین می تواند به طور غیرمستقیم قند و چربی بدن را کنترل کند و یا حتی کاهش دهد.مصرف دارچین، با کاهش سطح کلسترول بد، بنام LDL و تری گلیسیرید و افزایش سطح کاسترول خوب بنام HDL ، همراه است.

جلوگیری از بیماری آلزایمرمطالعات و تحقیقات نشان داده است که عصاره دارچین می تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند و تاثیرگذار باشد.دو ترکیب موجود در آن، بنام اپیکاتچین و سینامالدهاید، ممکن است به مشاخصه با از دست دادن حافظه کمک کند و همچنین از رشد رشته ای در سلول های مغزی که عامل آلزایمر هستند، جلوگیری می کند.

جلوگیری از عفونتیکی از مزایای دارچین، توانایی بی نظیر آن در جلوگیری از عفونت مخمر ماوم در برابر دارو است.به علت خواص ضدباکتری، ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده اش، در درمان عفونت های داخلی و خارجی مفید است و از ایجاد میکروب ها در مثانه نیز، به خوبی جلوگیری می کند.

تقویت عملکرد بدن با دارچیندارچین به بهبود وضوح و هوشکمک روانی بدن کمک می کند. برای بهتر شدن فعالیت مغز، این ادویه را ببویید.عطر آن می تواند عملکرد شناختی را افزایش دهد و توجه و حافظه کاری را بهبود می بخشد .

جلوگیری از بیماری های قلبیدارچین ،به علت خواص ضد التهابی که دارد، می تواند از قلب و شریان های اطراف آن در برابر عفونت و آسیب ها محافظت کند.

بهبود گردش خوناین ادویه به بهبود گردش خون کمک می کند، و همان طور که می دانید، با افزایش گردش خون، اثرات درد نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد.همچنین گردش خون خوب، باعث توسعه اکسیژن به سلول های بدن می شود و فعالیت های متابولیک را بالا می برد. شما با استفاده از دارچین می توانید خطر ابتلا به حملات قلبی را به اندازه زیادی کاهش دهید.

تسکین دردهای عضلات و سردرد با دارچیندارچین به علت خواص ضد التهابی که دارد، می تواند سفتی و سختی ماهیچه ها و مفاصل را از بین ببرد.دارچین برای بازیکنان ورزشی و افراد مبتلا به آرتریت توصیه می شود و همچنین برای تسکین سردردهایی که از سرماخوردگی ایجاد می شود نیز تاثیرگذار است.1

منبع غنی آنتی اکسیدانبر اساس آمار انجمن درمان کالیفرنیا (OTAC) دارچین در بین مواد دارای آنتی اکسیدان رتبه هفتم را به دست آورده است که نشان می دهد اندازه بسیار زیادی آنتی اکسیدان در آن وجود دارد. در میان ادویه ها نیز دارچین بیشترین اندازه آنتی اکسیدان را دارد حتی بیشتر از سیر، آویشن و رزماری.

خواص درمانی دارچین به خاطر آنتی اکسیدان هایی است که با نام های پلی فنول، فنولیک اسید و فلاونیدها شناخته می شوند. این آنتی اکسیدان ها بیشتر در خوراکی هایی مانند شکلات تلخ و انواع توت ها وجود دارند و استرس را کاهش می دهند.

خواص ضدالتهابیآنتی اکسیدان های موجود در دارچین به علت دارا بودن خاصیت ضدالتهابی خطر ابتلا به سرطان و حمله قلبی را کاهش می دهند و عملکرد مغز را بهبود می بخشند. محققان دریافته اند بیش از 7 نوع فلاونید که تنها در دارچین وجود دارد، در درمان التهاب های بدن بسیار مؤثر است.

به همین علت است که دارچین در تسکین انواع درد نقش مهمی دارد. نتایج تحقیقات نشان داده است که دارچین می تواند به احیای بافت زخمی شده، کاهش درد قاعدگی و کنترل حساسیت های فصلی کمک کند.

کاهش احتمال ابتلا به سرطاندارچین به خاطر دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی از تخریب دی ان ای، جهش سلولی و رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می کند. تحقیقات نشان داده است که خواص دارویی ذکرشده به علت وجود ماده ای به نام سینامالدهید است. همچنین این خاصیت باعث می شود سلول های مستعد ابتلا به سرطان، خودبه خود تخریب شوند.

دارچین به طور ویژه در سلامت روده بزرگ نقش مهمی دارد و از ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند.

جلوگیری از عفونت و ورود ویروس هادارچین یک آنتی بیوتیک، آنتی میکروب، آنتی ویروس و ضدقارچ طبیعی برای بدن است و به همین علت در برابر بسکمک از بیماری ها از بدن محافظت می کند. همه این خاصیت ها به خاطر روغن مخصوصی است که در دارچین وجود دارد. این روغن از بروز اثرات نامطلوب در سیستم گوارش، پوست و همچنین ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان داده اند که روغن دارچین حتی می تواند خطر ابتلا به ویروس اچ آی وی را نیز کاهش بدهد.

حفظ سلامت دندان ها و خوشبوکننده دهانیافته های اخیر نشان داده اند که دارچین در مشاخصه با باکتری هایی که در میکروفلورای دهان وجود دارند و باعث پوسیدگی دندان و ایجاد حفره در دندان، عفونت زبان و بوی بد دهان می شوند، نقش مهمی ایفا کند. روغن دارچین در مقایسه با سایر گیاه های تست شده، بیشترین توانایی را در حفظ سلامت دهان و دندان دارد و مانند یک دهان شویه طبیعی عمل می کند.

دارچین نیز مانند نعنا دهان را خوشبو می کند و به عنوان طعم دهنده طبیعی در تهیه آدامس استفاده می شود. دارچین با از بین بردن باکتری های دهان بوی بد دهان را از بین می برد و به همین علت از قدیم پودر دارچین برای بهداشت دهان و دندان تجویز می شده است.

روغن دارچین به خاطر بوی خوش و خاصیت ضد عفونی کنندگی اش در تهیه محصولات بهداشتی ای مانند شامپو و نرم کننده نیز استفاده می شود.2

ممکن است برای بیماری های تحلیل برنده عصبی مفید باشدمشخصه اصلی بیماری های تحلیل برنده عصبی (Neurodegenerative) از دست رفتن فزاینده ساختار یا عملکرد سلول های مغز است.

آلزایمر و پارکینسون دو نوع رایج از بیماری های تحلیل برنده عصبی هستند.

دو ترکیب در دارچین پیدا شده است که می توانند تشکیل پروتئینی به نام تاو (tau) در مغز را مهار کنند. تولید این پروتئین در مغز از مشخصه های شاخص بیماری آلزایمر است.

در تحقیقی که روی موش های مبتلا به بیماری پارکینسون انجام شد، دارچین به محافظت از نورون ها کمک کرد، سطح ناقل های عصبی را به حالت عادی برگرداند و عملکردهای حرکتی را بهبود بخشید.

البته این تاثیرات باید روی انسان ها بیشتر مطالعه شود.

به درمان عفونت های باکتریایی و قارچی کمک می کندسینامالدهید (cinnamaldehyde) که یکی از ترکیبات فعال اصلی در دارچین است، می تواند در درمان بسکمک از انواع عفونت مفید باشد.

درمان موثر عفونت های قارچی مجاری تنفسی به عنوان یکی از خواص روغن دارچین شناخته شده است. روغن دارچین همچنین می تواند از رشد برخی باکتری ها مثل لیستریا و سالمونلا جلوگیری کند.

البته شواهد در این زمینه کم هستند و هنوز دارچین برای کم کردن عفونت در منطقه ها دیگر بدن موثر شناخته نشده است.

خواص ضدمیکروبی دارچین همچنین می تواند در کاهش پوسیدگی دندان و بوی بد دهان موثر باشد.

می تواند به درمان ویروس HIV کمک کندHIV ویروسی است که به آرامی سیستم ایمنی بدن را از کار می اندازد و در صورتی که درمان نشود به بیماری ایدز منجر خواهد شد.

تصور بر این است که دارچین کاسیا می تواند به بدن برای مقابله با ویروس HIV-1 کمک کند. ویروس HIV-1 رایج ترین نوع ویروس HIV در انسان است.

یک تحقیق آزمایشگاهی روی سلول های آلوده به ویروس HIV به این نتیجه رسید که دارچین از میان 69 گیاه دارویی مورد بررسی، موثرترین درمان است.

البته برای تایید این تاثیر به آزمایش های انسانی بیشتری نیاز است.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.chetor.com

3.www.digikala.com

منبع: راسخون
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7883

به "معرفی خواص دارچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خواص دارچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید