مقتدی صدر خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد

به گزارش پرسینا بلاگ، رهبر جریان الصدر عراق به رغم حمایت بعضی از جریان های سیاسی از کوشش های دولت این کشور برای ایجاد اصلاحات، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام برای برون رفت از حوادث و اتفاقات اخیر شد.

مقتدی صدر خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مقتدی صدر، رهبر جریان الصدر عراق و رهبر ائتلاف سائرون در مجلس این کشور، در بیانیه ای شامگاه آدینه (12 مهر) از دولت خواست استعفاء دهد.

به گزارش شبکه سومریه عراق، مقتدی صدر از دولت این کشور خواست سریعاً استعفا داده تا زمینه برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی مهیا گردد.

رهبر جریان صدر عراق گفته است با توجه به شرایط فعلی عراق، دولت باید استعفا دهد تا آنچه وی خونریزی در عراق خوانده، متوقف گردد.

مقتدی الصدر در حالی خواهان استعفای دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شده است که او ساعاتی پیش بعد از توصیه های مرجعیت عالی شیعیان که از دولت خواست دست به اصلاحات بزند، خاطرنشان کرد که تا زمان ارائه برنامه اصلاحاتی دولت نمایندگان ائتلاف متبوع او، در جلسات مجلس شرکت نکنند.

نمایندگان ائتلاف سائرون نیز با درخواست او موافقت کردند و طی بیانیه از تعویق فعالیت های خود در مجلس عراق اطلاع دادند.

دولت عراق به نخست وزیری عادل عبدالمهدی بعد از ظهر امروز (آدینه) از عزم خود برای اصلاحات و محقق کردن خواسته های مشروع معترضان عراقی اطلاع داد که از چهار روز پیش در اعتراض به بعضی شرایط به خیابان ها آمده اند.

همزمان با این درخواست مقتدی الصدر، ائتلاف فتح اما از دولت عبدالمهدی حمایت کرد و گفت که به این دولت اختیارات تام جهت پیش برد اصلاحات و تغییرات لازم می دهد و از آن ها در آینده نزدیک حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1757

به "مقتدی صدر خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدی صدر خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید