مهاجرت افراد تحصیل نموده از قزاقستان نگران کننده نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر توسعه اجتماعی قزاقستان با اشاره به اینکه مهاجرت افراد تحصیل نموده یک روند جهانی است، گفت: بیش از 70 درصد مهاجران تحصیل نموده این کشور به خارج، از اقوام غیر قزاق هستند.

مهاجرت افراد تحصیل نموده از قزاقستان نگران کننده نیست

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، دارخان کالیتایف وزیر توسعه اجتماعی قزاقستان در مجلس به تشریح وضعیت مهاجرت افراد تحصیل نموده از این کشور پرداخت.

در ابتدای این جلسه کورالای کاراکین نماینده سنای قزاقستان به مسائل این کشور در مورد خروج تحصیل دیدگان اشاره نمود.

وی این روند را نگران نماینده خوانده و گفت: بعد از ده ها سال کشور با کمبود نیروهای حرفه ای روبرو خواهد شد زیرا جوانان قزاقستان برای تحصیل به خارج سفر می نمایند و بازگشت آنان قطعی نیست.

کالیتایف اضافه نمود: برای مثال تنها در قلمرو روسیه در بخش های مختلف حدود 70 هزار شهروند قزاقستان مشغول به تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: در قلمرو قزاقستان مکانیزمی برای حمایت از نخبگان جوان و جذب آنها در اقتصاد ملی وجود ندارد.

کالیتایف نیز به نوبه خود با اشاره به سر و صداهای زیاد در این مورد گفت: این امر یک روند جهانی است و بیش از 70 درصد از آنها را نمایندگان اقوام غیر قزاق تشکیل می دهند.

گلمیره ایسامبایووا معاون مجلس مجلس قزاقستان در پاسخ به صحبت های وزیر توسعه اجتماعی این کشور یکی از ویژگی های قزاقستان را تعدد اقوام و وجود مذاهب مختلف عنوان نمود.

وی اضافه نمود: ما خواستار حفظ این امر هستیم و صرف نظر از ملیت و اعتقادات شرایط یکسانی را برای ساکنان کشور ایجاد و علاقه مند هستیم که تمام جوانان حتی کسانی که در خارج تحصیل کردند به قزاقستان بازگردند و ما توان ایجاد شرایط مناسب را برای آنها داشته باشیم.

انتهای پیغام/ح

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 129

به "مهاجرت افراد تحصیل نموده از قزاقستان نگران کننده نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت افراد تحصیل نموده از قزاقستان نگران کننده نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید