مورالس: کار اشتباهی نکردم که از آن پشیمان باشم

به گزارش پرسینا بلاگ، مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی در مصاحبه ای بر عدم تمایلش برای نامزدی در انتخابات بعدی خبر داد و گفت که کار اشتباهی انجام نداده که از آن پشیمان باشد.

مورالس: کار اشتباهی نکردم که از آن پشیمان باشم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اوو مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی در مصاحبه با گاردین گفت برای توقف بحران موجود که رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک نزاع قومی داخلی است، از نامزدی در انتخابات بعدی صرف نظر کرده است.

وی تاکید کرد: این آن چیزی است که از آن می ترسم و باید از آن اجتناب کنیم. به نام صلح باید از خودگذشتگی کرد و من از نامزدی خود با اینکه حق دارم نامزد شوم، می گذرم.

مورالس که پس از ناآرامی های اخیر که خود آن را کودتا توصیف کرده به مکزیک رفت، ادامه می دهد: هیچ کار اشتباهی مرتکب نشدم زیرا ما دور اول انتخابات را برنده شدیم.

پیروزی مورالس در انتخابات جنجالی اکتبر موجب آشوب و ناآرامی های گسترده ای در بولیوی شد و در نهایت وی به پیشنهاد ارتش از این سمت کناره گیری کرد.

کنندگان بولیوی روز شنبه در حالی با اکثریت آرا از برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری حمایت کرده اند که مورالس رئیس جمهور سابق این کشور را از شرکت در رقابت های انتخاباتی محروم کرده اند.

شورای عالی انتخابات بولیوی قرار است تاریخ برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری را تعیین کند. کنندگان بولیوی باید اعضای جدید شورای عالی انتخابات را تعیین کنند.

تصویب این قانون که هر کسی که دو بار متوالی ریاست جمهوری بولیوی را در اختیار داشته، اجازه شرکت در رقابت های انتخاباتی را نخواهد داشت، عملا مانع از حضور مورالس شده است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2513

به "مورالس: کار اشتباهی نکردم که از آن پشیمان باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورالس: کار اشتباهی نکردم که از آن پشیمان باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید