نانوپودر اکسید روی ایرانی با خلوص بالا فراوری شد

به گزارش پرسینا بلاگ، شرکت آرمان نانو فناور رابین پیروز به فراوری نانوپودر اکسید روی با خلوص بالای 95 درصد شده است که می توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد.

نانوپودر اکسید روی ایرانی با خلوص بالا فراوری شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، اکسید روی یک ماده سفید رنگ و غیر قابل انحلال در آب با فرمول شیمیایی ZnO است. راهنمایی حرارتی بالا، خواص ضدباکتریایی، مرطوب کنندگی، و ضریب شکست بالا از جمله خواص اکسید روی است. نانو اکسید روی ترکیبی زیست سازگار و ایمن بوده و می تواند در پزشکی کاربرد های وسیعی داشته باشد و به علت خاصیت جذب امواج ماورای بنفش، به طور وسیعی در ترکیبات بهداشتی و آرایشی استفاده می گردد. این ترکیب در حذف بوی بد بدن و جلوگیری از رشد باکتری ها بسیار کاربردی بوده و به خوبی موجب تسکین بعضی حساسیت های پوستی می گردد.

از این رو فراوری این ماده در کشور اهمیت بسیاری دارد و کوشش های زیادی برای فراوری اکسید روی با خلوص بالا اجرا شده است. به تازگی شرکت آرمان نانو فناور رابین اکسید روی را با خلوص 95.5 درصد فراوری نموده است. ذرات اکسید روی فراوری شده، ابعادی در محدوده 45 الی 60 نانومتر دارا بوده و مورفولوژی آن ها کروی و شبه کروی است.

این ماده به عنوان افزودنی در فراوری مواد مختلفی همچون لاستیک، پلاستیک، شیشه، سیمان و سرامیک، پمادها، کرم های ضدآفتاب، روان کننده ها، رنگ ها، چسب ها، باتری ها، محصولات اطفا حریق، ادوات جاذب اشعه فرابنفش (UV)، و مصارف ضدخوردگی و ضدقارچی قابل استفاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7138

به "نانوپودر اکسید روی ایرانی با خلوص بالا فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوپودر اکسید روی ایرانی با خلوص بالا فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید