برگزاری پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی در اردیبهشت 1402

به گزارش پرسینا بلاگ، مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی در اردیبهشت سال آینده اطلاع داد.

برگزاری پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی در اردیبهشت 1402

دکتر سید امیر پاشا طبائیان، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان این که در سال های پیش تاریخ ثابتی برای برگزاری آزمون دستیاری وجود نداشت، اضافه کرد: براساس مصوبه نشست شورای تخصصی، مقرر شده آزمون دستیاری در اردیبهشت هر سال برگزار گردد؛ بنابراین تاریخ پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی در نیمه دوم اردیبهشت سال 1402 انجام می گردد.

وی با بیان این که بر اساس قانون، دانشجویان انصرافی نمی توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند، اضافه کرد: البته این موضوع می تواند به عنوان یک پیشنهاد در نشست شورای تخصصی مطرح و آنالیز گردد.

دکتر طبائیان توضیح داد: افرادی که سرباز هستند یا برگ سبز نظام وظیفه دارند می توانند در پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی شرکت نمایند. البته پزشک سرباز ها به شرط انتها سربازی و اتمام طرح تعهدات تا شهریور می توانند در دوره دستیاری حضور داشته باشند.

وی گفت: معیار بومی گزینی آزمون دستیاری 49، بر اساس نتایج آزمون برگزار شده است و دیگر آزمون جداگانه ای برگزار نمی گردد، در نتیجه بعد از طی فرایند تکمیل ظرفیت، اگر رشته ای ظرفیت خالی داشت، به وسیله طرح بومی گزینی اقدام می گردد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به این که آزمون دستیاری برای ارتقای سطح علمی پزشکان برگزار می گردد، اظهارکرد: پزشکان عمومی فارغ التحصیلی که علاوه بر طرح تعهدات خدمت، طرح عدالت آموزشی هم دارند، طبق قانون مصوب مجلس نمی توانند در پنجاهمین آزمون دستیاری شرکت نمایند، البته طرح موضوع کاهش دوره تعهدات در مجلس در دست آنالیز است.

وی بیان نمود: منابع پنجاهمین آزمون دستیاری معین و درسایت دبیرخانه شورای آموزش تخصصی و سازمان سنجش بارگزاری شده است و هر تغییر در منابع آزمون در اوایل هر سال تعیین می گردد.

دکتر طبائیان گفت: افراد فارغ التحصیلی که بورد تخصصی ندارند، ولی دارای گواهی نامه هستند می توانند در آزمون دستیاری رشته های جراحی توراکس، قلب و اطفال شرکت نمایند.

وی خاطر نشان کرد: ضرایب دروس در آزمون دستیاری پنجاهم مانند سال گذشته برداشته شده است و دفترچه آزمون در روز برگزاری به شرکت نمایندگان برگشت داده می گردد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نتایج کسب شده چهل و نهمین آزمون دستیاری گفت: حدود 4 هزار نفر در مرحله اول آزمون پذیرش شدند که این مورد بی سابقه بود.

وی یادآور شد: صندلی خالی در رشته داخلی وجود نداشته و حتی افزایش ظرفیت هم داشتیم، در رشته های اطفال، بیهوشی وطب اورژانس نسبت به سال گذشته صندلی های خالی کاهش یافته و این کاهش به ویژه در رشته بچه ها و سپس بیهوشی رخ داده است.

دکتر طبائیان به اصلاحات صورت گرفته در خصوص ارتقای پذیرش دستیاری تخصصی مطرح کرد: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این راستا می توان به انتخاب صد رشته محل در آزمون دستیاری و اصلاح نظام پرداخت به پزشکان و برداشت سقف کارکرد اشاره نمود.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8155

به "برگزاری پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی در اردیبهشت 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی در اردیبهشت 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید