نمایش اشیای منحصربفرد فرهنگی- تاریخی فارس در موزه ملی

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از نمایش اشیای فرهنگی- تاریخی استان، در موزه ملی اطلاع داد.

نمایش اشیای منحصربفرد فرهنگی- تاریخی فارس در موزه ملی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان خبر فوق اظهار کرد: مجموعه ای از آثار منحصر بفرد فرهنگی-تاریخی استان که از کاوش های علمی باستان شناسی در محوطه های تاریخی فارس کشف شده اند، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در نمایشگاه موزه ملی، با عنوان چهار دهه میراث باستان شناسی ایران به نمایش گذاشته می شوند.

این مقام مسئول همچنین اضافه نمود: این آثار فاخر، شامل مهرهای سنگی هزاره پنجم قبل از میلاد با نقوش هندسی کاوش شده از منطقه جهانی پاسارگاد در سال 97، مهره و تاس تخته نرد دوره ساسانی کاوش شده از منطقه جهانی بیشاپور کازرون در سال 94 و تعدادی آجرهای هخامنشی با نقش گاو و موشوخوشو به دست آمده از کاوش های علمی سال 94 تا 97 شهر جهانی پارسه است.

این نمایشگاه از دهه فجر تا سرانجام فروردین 98 در موزه ملی تهران در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1158

به "نمایش اشیای منحصربفرد فرهنگی- تاریخی فارس در موزه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش اشیای منحصربفرد فرهنگی- تاریخی فارس در موزه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید