نگاهی به حریفان کشتی گیران کشورمان در دو وزن نخست بازی های آسیایی

به گزارش پرسینا بلاگ، هجدهمین دوره بازی های آسیایی قرار است از 27 مردادماه در دو شهر جاکارتا و پالمپانگ اندونزی برگزار شود و تیم ملی کشتی ایران نیز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این بازی ها است.

نگاهی به حریفان کشتی گیران کشورمان در دو وزن نخست بازی های آسیایی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، بازی های آسیایی 2018 اندونزی قرار است از 27 مردادماه در دو شهر جاکارتا و پالمپانگ برگزار شود. تیم ملی کشتی ایران نیز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این بازی ها است. در زیر نگاهی به حریفان کشتی گیران کشورمان در دو وزن نخست این بازی ها داریم:

کشتی آزاد - وزن 57 کیلوگرم:

هنوز نماینده وزن 57 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برای حضور در بازی های آسیایی 2018 معرفی نشده است اما این را می دانیم که از بین رضا اطری و مهران رضازاده، یک نفر به این رقابت ها اعزام خواهد شد.

در قاره آسیا همواره کشتی گیران مطرحی در اوزان سبک وزن حضور داشته اند که معمولا در مسابقات جهانی و المپیک روی سکوی توزیع مدال رفته اند. در بازی های آسیایی 2018 نیز کشتی گیران مطرحی به میدان خواهند آمد و نماینده کشورمان باید بداند که اگر لحظه ای غفلت کند بدون شک به سخت ترین شکل ممکن توسط حریفان مجازات خواهد شد.

مطرح ترین کشتی گیری که در این وزن به میدان خواهد آمد، احتمالا یوکی تاکاهاشی باشد. این کشتی گیر تند و تیز ژاپنی سال گذشته با کشتی های بسیار زیبایی که از خود به نمایش گذاشت، پیروز شد با شایستگی به مدال طلای جهان بوسه بزند. تاکاهاشی را باید یک جنگجوی تمام عیار قلمداد کنیم که سرعت بالا، طراحی بهترین تاکتیک برای اجرای فنون، فهم بسیار بالا برای هجوم به سمت حریف از بهترین زاویه و بهترین زمان و اعتماد به نفس بالا در کنار قابلیت های فنی این کشتی گیر باعث شده است تا نام وی را به عنوان بخت اول برای رسیدن به مدال طلای این وزن معرفی کنیم. این کشتی گیر خوش فکر ژاپنی که بسیار حواس جمع و کم اشتباه مبارزه می کند، سال 2014 در رقابت های جهانی تاشکند نیز تا یک قدمی مدال پیش رفت اما در دیدار رده بندی به حسن رحیمی باخت و در جایگاه پنجم قرار گرفت.

دیگر کشتی گیر مطرحی که در جاکارتا به میدان خواهد آمد، بخبایار اردنبات است. این کشتی گیر مغولی که به لحاظ قدرت بدنی و استقامت در شرایط خوبی به سر می برد، قطعا یکی از اصلی ترین مدعیان این وزن برای رسیدن به مدال طلا خواهد بود. همان گونه که اشاره شد، اردنبات از قدرت بدنی و استقامت نسبتا بالایی برخوردار است و همین امر موجب شده است تا از کشتی های درگیرانه هراسی به دل راه ندهد. این کشتی گیر قلدر مغولی که تا کنون دو مدال برنز جهان را به سینه زده است در طول مبارزه، دستان پر توان خود را آنقدر روی سر و گردن حریف فرود می آورد تا نفس های حریف را به شماره انداخته و در آن حالت اقدام به اجرای فن و دریافت امتیاز می کند. اردنبات یک کشتی گیر فرصت طلب است که در برگشت ها نیز بسیار خوب عمل می کند.

اما به غیر از دو کشتی گیر یاد شده، باید از نماینده کره شمالی نیز به عنوان یکی از بخت های رسیدن به مدال طلای این وزن یاد کنیم. نماینده کره شمالی از بین جونگ هاک جین و کانگ کام سونگ انتخاب خواهد شد. کانگ کام سونگ مدال طلای سال 2018 آسیا را به سینه زده است و جونگ هاک جین نیز مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون را در کارنامه دارد و سال گذشته نیز در رده پنجم مسابقات جهانی پاریس قرار گرفته است.

ساندیپ کومار هندی نیز یکی دیگر از کشتی گیران مطرح این وزن به شمار می رود. کومار که مدال طلای آسیا را در کارنامه خود دارد تا کنون نتوانسته نصیبی از مدال های جهانی ببرد. کومار توانایی بالا رفتن از سکوی دوم یا سوم این دوره از رقابت ها را دارد اما طبق منطقِ کشتی، در حضور افراد یاد شده شانسی برای کسب عنوان قهرمانی و رسیدن به مدال طلا ندارد. البته حمایت ویژه مسئولین ورزش هندوستان از کشتی و جوایز بسیار ارزشمندی که برای قهرمانان این مسابقات تعیین کرده اند، می تواند انگیزه ساندیپ کومار را به قدری بالا ببرد که برای رسیدن به مدال طلای بازی های آسیایی آنچنان نمایش خارق العاده ای را از خود بر جا بگذارد که تعجب همگان را در پی داشته باشد.

ماخمودجان شاوتاکوف ازبکستانی قهرمان بازی های ایندوگیم و دارنده مدال نقره آسیا و نماینده کره جنوبی نیز در صف مدعیان این وزن قرار دارند، همانگونه که ژاندوس اسماعیلوف دارنده مدال برنز آسیا از قزاقستان می تواند خود را به یکی از مدال های این وزن برساند.

کشتی فرنگی - وزن 60کیلوگرم:

نماینده کشورمان در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی خواهد بود. این کشتی گیر خوزستانی اواخر سال 90 زمانی که در رده سنی جوانان حضور داشت، توانست به مدال طلای جوانان آسیا و مدال برنز تورنمنت نیکولای پتروف در بلغارستان برسد. مردانی در رده بزرگسالان نیز چند سالی است که دوبنده تیم ملی را از آن خود ساخته و عناوین مهمی را در این رده سنی به دست آورده است. این کشتی گیر دست و پا کشیده که نسبت به سایر هم وزن های خود درشت تر به نظر می رسد، تا کنون در هیچ یک از رقابت هایش پا پس نکشیده و هرگز به لحاظ بدنی دچار ضعف بدنی محسوسی نشده است. مردانی معمولا با روحیه ای بالا به مصاف رقبا می رود و تا آخرین لحظه برای پیروزی می جنگد و هیچ کدام از باخت های چند سال اخیرش به خاطر کم کاری رقم نخورده است. شاگرد خلف لقمان رضایی سال گذشته دوبنده تیم ملی کشورمان را در رقابت های جهانی لاس وگاس بر تن داشت اما با شکست مقابل سئونگ هاک کیم کره ای نتوانست عنوان قابل ذکری را کسب کند.

همین کشتی گیر کره ای که در جام بالاوادزه و کاتوزیای گرجستان مقابل مردانی تقاص پس داده و شکست خورد، در بازی های آسیایی 2018 یکی از رقبای اصلی مردانی برای رسیدن به مدال طلا خواهد بود.

این کشتی گیر کره ای در رقابت های جهانی لاس وگاس توانست بر استپان ماریانیان کشتی گیر شاخص روس ها غلبه کند و در گزینشی المپیک نیز با امتیاز عالی از سد تسمرادف گذشت اما رقابت های المپیک را به دلیل مصدومیت از دست داد. وی پس از مدت ها دوری از رقابت های مهم، در مسابقات جهانی پاریس به میدان رفت که به مدال برنز رسید. این کشتی گیر تند و تیز کره ای یک کول انداز زن قهار است و محال است که کشتی گیری در جا به جایی و کار کردن دستان دچار اشتباه شود و با کول انداز سئونگ هاک کیم جریمه نشود.

اما در ادامه باید به نام نماینده ژاپن اشاره کنیم. فومیتای ژاپنی دارنده مدال طلای مسابقات جهانی پاریس که سال گذشته گوی سبقت را از همتای داخلی اش شینوبو اوتا نایب قهرمان المپیک ریو ربوده بود هنوز هم برای رسیدن به دوبنده تیم ملی کشورش، شینوبو اوتا را مقابل خود می بیند. به نظر می رسد که دست ژاپنی ها در این وزن پر است و دو مهره بسیار ارزشمند را در اختیار دارند که هر کدام از آن ها را به بازی های آسیایی اعزام کند، قطعا بخت زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارد.

میرامبک آیناگولف که سال گذشته به مدال نقره جهان رسید، به نمایندگی از قزاق ها به میدان خواهد آمد. این کشتی گیر قزاقستانی که تا کنون دو بار به محسن حاجی پور باخته است، یکی از مدعیان اصلی این وزن برای رسیدن به مدال طلا محسوب می شود.

از دیگر مدعیان این وزن باید به نام ژول چوبیکوف قرقیزستانی قهرمان آسیا و نفر پنجم مسابقات جهانی پاریس اشاره کنیم. از یون وون چول از کره شمالی دارنده دو مدال طلا و برنز جهان نیز خبر چندانی در دست نیست. از سوی دیگر کره ای ها مدت هاست که با سینگ میون ری در میدان های مختلف حاضر می شوند و تا کنون یک مدال طلا و یک برنز آسیا را توسط این کشتی گیر به دست آورده اند.

اسلام جان بهرام اف مدعی دیگری است که خود را برای رسیدن به یکی از مدال های این دوره از بازی ها آماده کرده است. این کشتی گیر ازبکستانی مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2428

به "نگاهی به حریفان کشتی گیران کشورمان در دو وزن نخست بازی های آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به حریفان کشتی گیران کشورمان در دو وزن نخست بازی های آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید