همه چیز درباره سدان FMC 511 فردا موتورز

به گزارش پرسینا بلاگ، بررسی چانگان آلسوین یا همان فردا FMC 511 نشان می دهد که این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی فاقد توربو مجهز است که توان تولید حداکثر 106 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد.

همه چیز درباره سدان FMC 511 فردا موتورز

خبرنگاران| چانگان آلسوین که در شرکت خودروسازی فردا موتور تحت عنوان FMC 511 مونتاژ و عرضه می شود، نخستین بار سال 2009 رونمایی شد. پس از آن نیز چانگان نسل دوم این محصول را سال 2013 تولید و وارد بازار خودرو کرد. اما حالا حدود 5 ماه است که فردا موتورز این محصول را در ایران به مشتریان خود عرضه می کند. هر چند تا پیش از این شرکت سایپا محصولات چانگان را مونتاژ می کرد.

فردا موتورز در حال حاضر این سدان سایز کوچک را 569 میلیون تومان به مشتریان خود عرضه می کند. این در حالی است که نخستین عرضه فردا 511 در خردادم اه سال جاری با قیمت 429 میلیون تومان انجام شد.

به گزارش خبرنگاران؛ البته در آخرین طرح فروش این شرکت خودروسازی، عرضه اقساطی FMC 511 در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

طبق اعلام فردا موتورز، در این طرح 50 درصد بهای خودرو قبل از تحویل از مشتری دریافت شده و الباقی نیز به صورت اقساط دو ساله به فردا موتورز پرداخت می شود. بازپرداخت اقساط هم به صورت 8 فقره چک 3 ماهه خواهد بود.

همچنین هزینه های شماره گذاری و بیمه شخص ثالت بر عهده این شرکت است. اما هزینه بیمه بدنه و مالیات بر ارزش افزوده بر عهده مشتری خواهد بود.

بررسی چانگان آلسوین یا همان فردا FMC 511 نشان می دهد که این خودرو به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی فاقد توربو مجهز است که توان تولید حداکثر 106 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد.

علاوه بر این قدرت موتور از طریق جعبه دنده اتوماتیک دوبل کلاچ به چرخ های جلو منتقل می شود.

همچنین ابعاد این خودرو در طول 4.4 متر، در عرض 1.7 متر و در ارتفاع 1.5 متر است.

طبق اعلام چانگان، فردا 511 مصرف سوخت ترکیبی معادل 6.4 لیتر شامل مصرف شهری 8.4 لیتر و مصرف جاده ای 4.9 لیتر دارد.

ترمز های خودرو نیز در محور جلو از نوع دیسکی و در محور عقب از نوع کاسه ای هستند که به سامانه های کمکی ABS و EBD مجهز است.

شتاب صفر تاصد فردا 511 در حدود 15 ثانیه اندازه گیری شده است که در این کلاس معمولی به نظر می رسد.

سانروف برقی، سیستم کمک حرکتی در سربالایی یا HHC، چراغ هدایت راستا و اتولایت، آیینه های جانبی تاشو با تنظیم برقی، طراحی ارگونومیک جایگاه ها و سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer)، چراغ روشنایی روز، کیسه های هوای جلو، سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، قفل مرکزی و قفل اتوماتیک درب ها، سیستم ایمنی جعبه فرمان در تصادف، ایزوفیکس برای نصب استاندارد و ایمن جایگاه کودک، آلارم کمربند های جلو و دوربین و سنسور های عقب از جمله امکانات رفاهی و ایمنی فردا 511 است.

در حال حاضر سدان کوچک فردا موتورز، در بازار ایران رقبای سرسختی همچون دنا توربو، تارا و شاهین اتوماتیک دارد. از نظر قیمتی دنا توربو اتوماتیک در کارخانه 395 میلیون تومان قیمت خورده است و از این لحاظ نسبت به فردا 511 مقرون به صرفه تر است.

تارا و شاهین اتوماتیک نیز به ترتیب 415 و 291 میلیون تومان قیمت خورده اند. همین مسئله باعث می شود تا فردا 511 از نظر قیمتی ضعیف تر از سه رقیب سرسخت خود به نظر می رسد.

البته در بخش فنی و امکانات رفاهی نیز فردا 511 همان امکانات معمول سدان های کوچک را دارد که در دنا توربو، تارا و شاهین اتوماتیک نیز این امکانات دیده می شود.

با این وجود بالا رفتن قیمت فردا 511 تا سطح 569 میلیون تومان و معمولی بودن مشخصات فنی و امکانات فنی و رفاهی آن باعث می شود تا خریداران ایرانی میل کمتری برای خرید این خودرو داشته باشند.

منبع: فرادید
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7899

به "همه چیز درباره سدان FMC 511 فردا موتورز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سدان FMC 511 فردا موتورز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید