واگذاری بناهای تاریخی برای توسعه گردشگری به بخش خصوصی

به گزارش پرسینا بلاگ، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی در عمارت مبارکی واقع در بافت تاریخی بوشهر، اظهار کرد: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی دارد که باید به خوبی استفاده گردد.

واگذاری بناهای تاریخی برای توسعه گردشگری به بخش خصوصی

وی بافت تاریخی بوشهر را یک قابلیت بسیار مهم برای استان دانست و افزود: بوشهر در عرصه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید بیشتر شناسانده گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از سیاست های این وزارت خانه را واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری دانست و افزود: سرمایه گذاران در عرصه گردشگری و صنایع دستی حمایت می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به ثبت بعضی از بناها و ساختمان های تاریخی استان بوشهر در فهرست آثار ملی بیان نمود: بافت تاریخی بوشهر دارای 38 هکتار است.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به افتتاح بازارچه صنایع دستی به مساحت 665 مترمربع در بافت تاریخی بوشهر گفت: در این بازارچه کارگاه های فراوری، عرضه و فروش صنایع دستی با اشتغال 35 نفر فعال شده است.

همچنین با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه بازسازی، احیا و بهره برداری از عمارت حاج رئیس در محدوده اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر منعقد شد.

عمارت تاریخی حاج رئیس در محدوده اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر نهاده شده است و برای احیا و واگذاری آن به بخش خصوصی در اختیار مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی نهاده شده است.

بنا حاج رئیس بزرگترین بنای تاریخی بوشهر است و دارای چهار و 500 متر مربع زیربنا با پنج حیاط و 50 اتاق است.

مهر نوشت، بنا حاج رئیس در دهه 60 در طرح توسعه بندر بوشهر در محدوده این بندر نهاده شد و اکنون برای بازسازی، احیا و تجهیز آن در اختیار مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی قرار می گیرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6506

به "واگذاری بناهای تاریخی برای توسعه گردشگری به بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری بناهای تاریخی برای توسعه گردشگری به بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید