ورود نخستین شرکت استارتاپی به بازار سرمایه

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاون پذیرش فرابورس ایران گفت: با توجه به سپری شدن فرآیند های لازم، نماد نخستین شرکت استارتاپی در بازار فرابورس ایران درج شد.

ورود نخستین شرکت استارتاپی به بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حجت اسماعیل زاده، در مورد عرضه این شرکت استارتاپی در بازار سرمایه، اظهار کرد: دی ماه سال 99 بود که پذیرش مشروط این شرکت صادر شد، در حال حاضر نیز با توجه به سپری شدن فرآیند های لازم برای درج نماد از سوی تپسی نماد این شرکت در بازار فرابورس ایران درج شد.

معاون پذیرش فرابورس ایران در مورد روش ارزشیابی شرکت های استارتاپی، بیان نمود: تمام شرکت های یاد شده از دو طریق ارزشیابی می شوند به طوری که می توان در گام نخست به ارزشیابی به وسیله نهاد های اقتصادی و در گام بعد ارزشیابی به وسیله کارشناس رسمی اشاره نمود.

اسماعیل زاده در مورد نحوه خرید سهام شرکت های استارتاپی، اظهار کرد: عرضه سهام تپسی برای سرمایه گذاران واجد شرایط و حرفه ای خواهد بود، که این امر طبق ضوابط استارتاپ ها انجام می گردد، اما این مساله به معنای سرمایه گذاری فقط به وسیله اشخاص حقوقی نیست بلکه تعریف سرمایه گذاران حرفه ای شامل سهامداران حقیقی نیز می گردد.

وی گفت: به نظر می رسد که استقبال خوبی در بازار سرمایه به منظور خرید سهام این شرکت استارتاپی صورت گیرد، زیرا این اولین شرکت استارتاپی است که در بازار سرمایه درج می گردد و همین امر ممکن است جذابیت خاصی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

معاون پذیرش فرابورس ایران در مورد اندازه ریسک متفاوت شرکت های استارتاپی، تشریح کرد: شرکت های استارتاپی به نسبت سایر شرکت های حاضر در بازار سرمایه پروفایل ریسک متفاوتی دارند، که این اندازه تفاوت به سبب ویژگی های خاص این شرکت هاست به طوری که می توان به اندازه زیاد بودن دارایی های نامشهود در ترکیب دارایی این شرکت ها، حساسیت به تغییرات تکنولوژیکی و سایر موارد اشاره نمود.

اسماعیل زاده در مورد ورود سایر استارتاپ ها به بازار سرمایه، توضیح داد: سال گذشته تعداد 6 استارت در خواست خود را برای ورود به بازار سرمایه به فرابورس ارسال کردند که اطلاعات خود را در حال حاضر به روز رسانی نکرده اند. اما در حال حاضر دو شرکت استارتاپی دیگر شامل فیلیمو و کافه بازار نیز درخواست فعالِ در دست آنالیز دارند.

وی در مورد آینده شرکت های استارتاپی در بازار سرمایه، بیان نمود: از نظر کارشناسان به نظر می رسد می توان به آینده این شرکت ها خوشبین بود، زیرا بر اساس آمار بدست آمده از تجربیات جهانی شاهد افزایش روز افزون نقش این شرکت ها در اقتصاد جهان هستیم و کشور های جهان تجربیات موفقی در این خصوص دارند.

معاون پذیرش فرابورس ایران در مورد اقدامات و حمایت های اجرا شده از سوی سازمان بورس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در دوسال اخیر زحمات زیادی به وسیله سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران در تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا شده است که اکنون دستاورد آن نهایی شدن ضوابط خاص شرکت های استارتاپی و درج اولین شرکت استارتاپی در فرابورس ایران است. بعلاوه مقرر شده که اسامی شرکت های استارتاپی نیز همچون شرکت های دانش بنیان روی سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درج گردد تا ما بتوانیم آن ها را بر اساس قوانین موجود آنالیز کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7940

به "ورود نخستین شرکت استارتاپی به بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود نخستین شرکت استارتاپی به بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید