وزارت بهداشت عهده دار تولیت تامین غذای سالم، آمریکایی ها به دنبال بستن راه های باریک تامین دارو تجهیزات پزشکی

به گزارش پرسینا بلاگ، شانه ساز گفت: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، تولیت تامین غذای سالم را از نظر کیفی برای جامعه به عهده دارد.

وزارت بهداشت عهده دار تولیت تامین غذای سالم، آمریکایی ها به دنبال بستن راه های باریک تامین دارو تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرنگار محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم روز جهانی غذا که در انستیتو تحقیقات تغذیه ای برگزار گردید، اظهار کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت، تولیت تامین غذای سالم را از نظر کیفی برای جامعه به عهده دارد. باید توجه داشت که رسیدن به این هدف به تنهایی ممکن نیست و وزارت بهداشت نمی تواند در این زمینه به تنهایی پیروز باشد.

او ادامه داد: باوجود تبلیغات سو و سیاه نمایی علیه کشور ما به وسیله رسانه های مخالف، همه رسانه های بی طرف اذعان داشتند که قدم های بزرگی در حوزه سلامت در کشور برداشته شده است.

شانه ساز تاکید نمود: افزایش امید زندگی در سایه همفکری و مشارکت بین بخشی یکی از این دستاوردها بوده و این چنین موجب افتخار کشور شده است.

غذای سالم موجب افزایش امید به زندگی شده است

رئیس سازمان غذا و دارو توضیح داد: در غذا بحث امنیت و ایمنی مهم هستند و قطعا غذای سالم موجب افزایش امید به زندگی شده است و همان گونه که در حوزه هایی مانند حوادث ترافیکی شاهد همکاری دستگاه های مختلف هستیم در حوزه غذا نیز نیازمند همکاری بین بخشی هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه باید روش مدیریتی را تغییر دهیم، گفت: پیچیدگی های ایجاد شده نشان می دهد باید مدیریت ها بازنگری گردد. در حال حاضر یک سوم تا یک دوم ظرفیت فراوری ما آشغال است و 50 تا 65 درصد صنایع غذایی پرت است.

او با تاکید بر اینکه هزینه سربار فراوری زیادی داریم، اضافه کرد: اگر صنایع سودده نیستند به دلیل ظرفیت خالی است؛ توصیه ما این نیست که کارخانه جدید احداث نگردد، بلکه باید از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2281

به "وزارت بهداشت عهده دار تولیت تامین غذای سالم، آمریکایی ها به دنبال بستن راه های باریک تامین دارو تجهیزات پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت عهده دار تولیت تامین غذای سالم، آمریکایی ها به دنبال بستن راه های باریک تامین دارو تجهیزات پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید