وزیر خارجه اردن: موفقیت مذاکرات وین لازم است

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر خارجه اردن بر حمایت این کشور از گفت وگوهای وین برای برطرف تحریم های ایران تأکید کرد.

وزیر خارجه اردن: موفقیت مذاکرات وین لازم است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، أیمن الصفدی وزیر خارجه اردن در سخنانی در همایش طرح استکهلم برای خلع سلاح هسته ای و معاهده منع توسعه سلاح های اتمی که در استکهلم برگزار گردید، تأکید کرد که از دیدگاه اردن موفقیت مذاکرات با ایران لازم است.

وی گفت: شکست این مذاکرات به ایجاد رقابت بر سر سلاح هسته ای در منطقه منجر می گردد لذا تشدید کوشش ها برای عاری شدن منطقه از تمامی سلاح های کشتار جمعی لازم است.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، وزیر خارجه اردن بعلاوه گفت: علاوه بر موضوع توافق با ایران، انتها دادن به تنش ها در منطقه نیز نیازمند پرداختن به موضوع سلاح های غیر کلاسیک و انتها دادن به دخالت های ایران در دنیا عربی است لذا برقراری روابط مبتنی بر اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها لازم است.

الصفدی بار دیگر بر حمایت اردن از کوشش های بین المللی برای برقراری صلح و امنیت دنیای به وسیله خلع سلاح هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی تأکید کرد و گفت که اردن به همکاری با شرکای خود در جامعه دنیای برای دستیابی به منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای کوشش می نماید.

وی با اشاره به اینکه حل منازعات و بحران های منطقه ای تا حد زیادی به ایجاد فضای مناسب برای جلوگیری از توسعه سلاح کشتار جمعی یاری خواهد نمود، خواهان تشدید کوشش های بین المللی برای حل این منازعات و تمرکز کوشش ها بر توسعه به جای تجهیز به سلاح شد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7938

به "وزیر خارجه اردن: موفقیت مذاکرات وین لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه اردن: موفقیت مذاکرات وین لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید