وزیر خارجه ترکیه: پیگیر مسائل محیط زیستی مشترک با ایران خواهم بود

به گزارش پرسینا بلاگ، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ومولودچاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، طی تماس تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و بعضی مسائل منطقه ای و بین المللی مصاحبه و مصاحبه کردند.

وزیر خارجه ترکیه: پیگیر مسائل محیط زیستی مشترک با ایران خواهم بود

به گزارش ایرنا، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تبریک عید سعید فطر به دکتر امیرعبداللهیان، ملت و دولت ایران، بر لزوم برداشتن گام های موثر و ملموس در راستای ارتقای روابط خوب و محبت آمیز دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه بعلاوه بر آمادگی آنکارا برای برگزاری هر چه سریع تر هفتمین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی دو جانبه و برنامه ریزی برای انجام سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران تاکید کرد.

چاوش اوغلو با اشاره به روابط خوب میان دو کشور همسایه و برادر گفت که پیرو توافق اخیر بعمل آمده، وی پیگیر مسائل محیط زیستی و مدیریت منابع آبی مشترک به وسیله نهاد های ذیربط در ترکیه و تداوم برگزاری نشست های کمیته مشترک آب خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر، تداوم سفر مقامات عالیرتبه دو کشور را در راستای توسعه و توسعه بیش از پیش روابط تهران و آنکارا دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به برنامه ریزی اجرا شده برای برگزاری هفتمین نشست شورای عالی همکاری های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، گفت، برگزاری این نشست گام مهمی در پیشبرد روابط و تحقق منافع دو کشور و ملت و توسعه مناسبات دوجانبه خواهد بود.

دکترامیرعبداللهیان همکاری های بیش از پیش دو کشور در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی را مورد تاکید جدی قرار داد.

وی بر اهمیت حل و فصل مسائل موجود به جامانده در این زمینه و ضرورت تسریع همکاری های دوجانبه در قالب کمیته مشترک ایجاد شده آب با توجه به اهمیت موضوع تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه بر تداوم رایزنی مستمر برای پیگیری موضوعات در دستور کار توسعه روابط دوجانبه و بعلاوه موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8073

به "وزیر خارجه ترکیه: پیگیر مسائل محیط زیستی مشترک با ایران خواهم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ترکیه: پیگیر مسائل محیط زیستی مشترک با ایران خواهم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید