سرانجام رقابت های بین المللی ارتش های دنیا

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر دفاع روسیه در مراسم سرانجام پنجمین دور از بازی های بین المللی ارتش های دنیا، گسترش قابل توجه این رقابت ها که در خاک 10 کشور و با شرکت 39 تیم نظامی برگزار گردید، را عاملی برای تقویت صلح در دنیا ارزیابی کرد.

سرانجام رقابت های بین المللی ارتش های دنیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز شنبه در یک مراسم رسمی که در پارک طبیعی پاتریوت در حومه مسکو برگزار گردید، سرانجام پنجمین دور از بازی های بین المللی ارتش های دنیا با عنوان آرمی-2019 را بیان کرد.

درمجموع کل رقابت های این دور از بازی ها که از تاریخ 3 الی 17 آگوست (13 الی 27 مرداد ماه) در خاک 10 کشور برگزار گردیدند، تیم نیروهای مسلح روسیه با کسب بیشترین امتیازها، در صدر این بازی ها قرار گرفته و رتبه دوم و سوم به ارتش های چین و قزاقستان تعلق گرفت.

وی گفت: پنج سال قبل زمانی که ما این رویداد را شروع کردیم، تردیدی نداشتیم که چنین بازی های بین المللی ضروری است، ولی فکر نمی کردیم که این بازی ها به چنین سطح گسترده ای توسعه پیدا کند. ولی امروز شاهد هستیم که رقابت های امسال در خاک 10 کشور دنیا برگزار گردیده و 39 کشور تیم های نظامی خود را به این بازی ها اعزام نموده اند.

وزیر دفاع روسیه ضمن قدردانی از وزارت دفاع کشورهایی که به شرکت در این رویداد اهمیت داده و آن را ضروری دانسته اند، تاکید نمود: اهمیت مشارکت در چنین رویداد بین المللی در این مسئله است که هرچه شرکت کنندگان در چنین بازی هایی بیشتر باشند، صلح در دنیا تقویت بیشتری پیدا می نماید و این مسئله یکی از دستاوردهای مهم برگزاری این بازی ها از سوی روسیه است.

شایگو اضافه نمود: من اطمینان دارم که در سال آینده کشورهای بیشتری در این بازی ها مشارکت داشته و مطمئن هستم که این مسئله باعث گسترش دوستی و حس همکاری بین نیروهای مسلح کشورهای دنیا خواهد شد. هر چه کشورهای بیشتری در این بازی ها مشارکت داشته باشند، صلح در دنیا تقویت بیشتری پیدا می نماید و به همین دلیل ما همه کشورهای دنیا را برای حضور در این بازی ها دعوت می کنیم.

لازم به یادآوری است، پنجمین دور از بازی های بین المللی ارتش های دنیا، دقیقاً دو هفته قبل، در تاریخ 4 آگوست (13 مرداد)، در یک مراسم رسمی و با حضور مقامات بلندپایه نظامی کشورهای شرکت کننده در این دور از بازی ها شروع شده بود.

وزیر دفاع روسیه در سخنرانی خود در این مراسم با یادآوری اینکه این بازی ها دیگر به یک رویداد دنیای مهم تبدیل شده و همه ساله محبوبیت بیشتری پیدا می نماید، ابراز امیدواری نموده بود که روحیه رقابت سالم، اراده قوی و کار گروهی در این بازی ها به خوبی به نمایش گذاشته گردد.

بیش از 5 هزار نیروی نظامی از 36 ارتش دنیا در بازی های بین المللی ارتش های دنیا در امسال شرکت نموده بودند که برای آنها 32 عرصه رقابتی مختلف در 25 میدان نظامی در 10 کشور سازماندهی شده بود.

15 رقابت در روسیه، بعنوان میزبان اصلی صورت گرفته و سایر عرصه های رقابتی در خاک کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، ایران، هند، چین، قزاقستان، مغولستان و ازبکستان برگزار گردید.

سه کشور هند، مغولستان و ازبکستان برای نخستین بار میزبان این بازی ها بودند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1250

به "سرانجام رقابت های بین المللی ارتش های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام رقابت های بین المللی ارتش های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید