پای کرونای انگلیسی به اتریش هم باز شد، تمدید قرنطینه سراسری

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر بهداشت اتریش از مشاهده مواردی از آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی در این کشور خبر داده و به منظور مهار کرونا قرنطینه سراسری دراین کشور به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

پای کرونای انگلیسی به اتریش هم باز شد، تمدید قرنطینه سراسری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه کوریر آلمان، ویروس های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی در اتریش هم کشف شده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور چهار مورد ویروس انگلیسی و یک مورد ویروس جهش یافته از آفریقای جنوبی در اتریش دیده شده است.

آنشوبر وزیر بهداشت اتریش در کنفرانس مطبوعاتی که امروز برگزار گردید گفت که آمار مبتلایان به کرونا بعد از تعطیلات به آرامی افزایش می یابد. وی بر لزوم کاهش آمارهای مبتلایان در کشورش تاکید نمود.

وی با تاکید بر اینکه اولین ماه های امسال میلادی ماه های سختی خواهد بود همچنین گفت: در اروپا نگرانی بسیار گسترده و بالایی درباره ویروس جهش یافته انگلیسی وجود دارد.

تا به حال در 32 کشور دنیا از جمله اتریش این ویروس جهش یافته مشاهده شده است.

وزیر بهداشت اتریش تاکید نمود: برای اینکه از شیوع و گسترش بیشتر این ویروس انگلیسی جلوگیری کنیم محدودیت های سفر و کنترل ها همچنان وجود خواهد داشت. در بین افراد آلوده به ویروس جهش یافته انگلیسی در اتریش دو کودک هم وجود داشته است که همگی قرنطینه شده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

موارد ابتلا به کرونا اخیرا در اتریش هم افزایش چشمگیری داشته و دولت برای مهار کرونا امروز (دوشنبه) اطلاع داد که قرنطینه در این کشور به مدت یک هفته دیگر و تا 24 ژانویه تمدید می گردد. البته این قانون شامل حال مدارس نمی گردد و مدارس این کشور در 18 ژانویه بازگشایی می شوند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم چند ماه آینده را به دلیل هوای سرد و سیستم ایمنی ضعیف افراد ماه های سخت و طاقت فرسای کرونایی دانست و با اشاره به اینکه موج سوم کرونا برخی کشورها را در بر گرفته است شرایط مشابهی را در انتظار بقیه کشورها هم دانسته و تأکید کرد که مدتی طول می کشد تا گروه های حساس واکسینه شوند.

وی افزود: من تا تابستان انتظار بهبود اوضاع و تنش زدایی را ندارم.

اتریش هم مانند دیگر کشورهای اروپایی به شدت تحت تأثیر بحران کرونا قرار گرفته است و در موج دوم کرونا آمار مبتلایان در این کشور به شدت افزایش پیدا نموده است و مقامات این اتحادیه برای مهار این بحران قرنطینه سراسری دومی را در دستور کار قرار داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 367410 نفر به کرونا مبتلا شده و 6357 نفر هم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6311

به "پای کرونای انگلیسی به اتریش هم باز شد، تمدید قرنطینه سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای کرونای انگلیسی به اتریش هم باز شد، تمدید قرنطینه سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید