چرا مرغ گران شد؟

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، التهاب دوباره به بازار مرغ بازگشته است. روز پنج شنبه با اعلام رسمی شرکت پشتیبایی امور دام مرغ گران شد.

چرا مرغ گران شد؟

این کالا برای عمده فروشی ها کیلویی 29 هزار تومان و برای مصرف کننده کیلویی 31 هزار تومان قیمت گذاری شده بود اما حالا در بازار مرغ با قیمت بیشتری به دست خریداران می رسد. فروشندگان می گویند برای تاخیر تحویل مرغ دو مساله وجود دارد یا فراوری مرغ به دلیل کمبود خوراک کم شده یا دوباره سر و کله سودجویان پیدا شده است.

نحوه توزیع مرغ مناسب نیست

آنالیز های میدانی نشان می دهد مرغ در بازار با قیمت 36 تا 37 هزار تومان هم فروخته می گردد. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با اعلام این خبر گفت: هزینه فراوری مرغ بالا رفته است و مرغ رسما گران شده اما در بعضی از واحدهای صنفی مرغ بیشتر از نرخ مصوب فروخته می گردد. دلیل این است که نحوه توزیع مرغ مناسب نیست و با انحصاری شدن بازار، قیمت مرغ فرایند نوسانی داشته است.

مهدی یوسف خانی به خبرنگاران شرح داد: یکی از دغدغه های فروشندگان این است که مرغ برای آنها به وسیله کشتارگاه ها تامین نمی گردد این در حالی که در فراوری مرغ مسئله ای وجود ندارد. تعیین نیست مرغ های فراوری شده بعد از کشتارگاه به کجا می فرایند؟

مردم مرغ را گران نخرند

او به مردم توصیه کرد: نرخ واقعی هر کیلو مرغ 31 هزار تومان است و مردم نباید مرغ را گران تر از نرخ اعلام شده بخرند. متاسفانه عدم مدیریت و بی نظمی در نحوه ارسال باعث شده توزیع کنندگان با یک سرگردانی رو به رو شوند.

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی از دولت خواست در تامین و توزیع نهاده های دامی و نیز ایجاد آرامش و ثبات در بازار جوجه یک روزه تمهیدات لازم را به عمل آورد.

او به مهر گفته بود: از دولت خواستیم در تامین و توزیع نهاده های دامی و نیز ایجاد آرامش و ثبات در بازار جوجه یک روزه تمهیدات لازم را به عمل آورد.

پیش از این رضا مبصری، دبیر انجمن فراوریکنندگان مرغ گفته بود: با افزایش قیمت نهاده های فراوری، قیمت رسمی مرغ به کیلویی 30 هزار تومان می رسد.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت مرغ درنیمه دوم سال را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7879

به "چرا مرغ گران شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مرغ گران شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید