چرا هند کشور منحصربه فردی است؟

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران: مردم هند با بیش از 1600 زبان مختلف صحبت می نمایند و تقریبا یک ششم جمعیت دنیا این کشور را وطن خود می دانند، بنابراین هند یک کشور معمولی نیست. با وجود تنوع مناظر، غذا و آب وهوا، بخش های مختلف این کشور مانند کشور های کاملا متفاوت هستند.

چرا هند کشور منحصربه فردی است؟

همه جا 4 فصل دارد، اما هند 6 فصل!

تقویم سنتی هند 6 فصل دارد:

1- بهار: اواسط فوریه تا اواسط آوریل

2- تابستان: اواسط آوریل تا اواسط ژوئن

3- فصل بارندگی: اواسط ژوئن تا اواسط آگوست

4- پاییز: اواسط آگوست تا اواسط اکتبر

5- زمستان اول: اواسط اکتبر تا اواسط دسامبر

6- زمستان: اواسط دسامبر تا اواسط فوریه

1600 زبان از 8000 زبان دنیا در هند است!

در حالی که بیشتر کشور ها یک، دو یا سه زبان دارند، هند بیش از 1600 زبان مختلف دارد. از میان همه آن ها، حدود 122 زبان جزء زبان های اصلی هستند. 30 تا از آن ها زبان بومی بیش از یک میلیون نفر هستند. اما نگران نباشید، این کشور یکی از بیشترین جمعیت های انگلیسی زبان در دنیا را دارد. جالب است بدانید با وجود همه این ها، هند زبان ملی ندارد.

یک مدرسه ی هندی به جای شهریه از دانش آموزان زباله پلاستیکی می گیرد

در حالی که مدارس سرتاسر دنیا هر سال شهریه ی خود را بالا می برند، مدرسه ای در هند از ایده هوشمندانه دریافت زباله پلاستیکی به جای پول استفاده می نماید. این کار نه تنها تحصیل را برای دانش آموزان فقیر آسان می نماید، بلکه به کاهش زباله های پلاستیکی و بازیافت آن ها هم یاری می نماید.

بوق زدن کاملا عادی است

پشت بیشتر کامیون های هندی این نوشته را می بینید. این تابلو به رانندگان پشت سر اشاره می نماید که قبل از سبقت دریافت از آن ها بوق بزند. بوق زدن در هند بسیار عادی است و هرجای شهر که بروید صدای بوق می شنوید.

با وجود اینکه پوشش گیاهی در سراسر دنیا کاهش یافته، در هند افزایش یافته است!

طبق یافته های جدید ناسا، در 20 سال اخیر، جنگل زدایی های وسیعی در سطح دنیا انجام شده، اما پوشش گیاهی هند آنقدر افزایش یافته که باعث افزایش پوشش گیاهی در دنیا شده است. در سال 2017 کوشش عظیمی در راستای شکستن رکورد دنیای انجام شد. در این برنامه 66 میلیون نهال در عرض 12 ساعت کاشته شد.

مردان یکدیگر را در بغل می نمایند و دست هم را می گیرند

در هند وقتی مردان برای اولین بار با هم ملاقات می نمایند، یکدیگر را بغل می نمایند یا مردان دست در دست هم راه می روند. و این کاملا عادی است.

تعداد کسانی که هر روز با قطار سفر می نمایند برابر با جمعیت استرالیاست

هند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیاست. (دومین کشور پرجمعیت دنیا بعد از چین) شاید نتوانید این مقدار جمعیت را به راحتی تصور کنید. برای مقایسه، جالب است بدانید تعداد کسانی که هر روز در هند با قطار سفر می نمایند برابر با جمعیت استرالیاست!

هند همه چیز ارزان است

برای خارجی ها، در هند هم همه چیز مثل ایران بسیار ارزان است. یک وعده غذا حدود 5 دلار قیمت دارد و یک فنجان قهوه تنها 20 سنت است. هزینه اقامت در هتل و مسافرخانه هم بسیار مقرون به صرفه است. می توانید با کمتر از شبی 15 دلار در هند بمانید. سفر درون یا برون شهری هم نسبت به بیشتر کشور ها ارزان است.

می توانید در مک دونالد غذای گیاهی بخورید

در حالی که دنیا به تدریج به سمت گیاهخواری پیش می رود، مدت هاست که گیاهخواری در هند یک سبک زندگی است. در واقع، هند کمترین سرانه مصرف گوشت در دنیا را دارد. چون 80% جمعیت هندو هستند که رژیم گیاهخواری را ترویج می نماید. بنابراین اگر گیاهخوار هستید، هیچ مسئله ای در پیدا کردن رستوران ها و کافه های گیاهی نخواهید داشت.

اگر بتوانید راز سر تکان دادن های هندی را بفهمید جایزه دارید

تکان دادن سر در هند فقط به معنای بله و خیر نیست. نحوه تکان دادن در بخش های مختلف این کشور روی معنی آن تاثیر می گذارد. باید محلی باشید تا زبان اسرارآمیز سرتکان دادن آن ها را بفهمید؛ بنابراین توصیه می کنیم به برداشت خودتان اکتفا نکنید و از آن ها پاسخ کلامی بخواهید.

بازی کریکت در هند مثل یک دین است

بازی کریکت در هند مثل یک مذهب است. مردم بُرد تیم موردعلاقه خود را با اشتیاق جشن می گیرند و برای باخت آن سوگواری می نمایند.

در هند دستمال توالت پیدا نمی کنید

هندی ها معمولا از دستمال کاغذی استفاده نمی نمایند و ترجیح می دهند مثل ما خودشان را بشویند، بنابراین به جای دستمال، یک سطل آب در توالت ها می بینید.

در هند شهری وجود دارد که در ها قفل ندارند

ساکنان شهر مذهبی مشهور شانی شینگناپور در هند، در خانه هایشان را قفل نمی نمایند. چون مردم معتقدند خدا از آن ها محافظت می نمایند. اولین بانک این شهر در سال 2011 تاسیس شد و در های آن هم هیچ قفلی ندارند.

شطرنج و مار و پله از هند آغاز شد

هند زادگاه دو بازی مشهور است: شطرنج و ماروپله. نام شطرنج (Chess) از کلمه Chaturanga گرفته شده به معنای چهعار بخش ارتش است و در قرن ششم میلادی در هند به وجود آمده 9 است. مار و پله هم از هند باستان ریشه گرفته و در آن موقع موکشا پاتام (Moksha Patam) نامیده می شده است.

هند کشور جشنواره هاست

هند یک کشور مذهبی است، بنابراین طبیعی است که فستیوال های زیادی در ارتباط با خدایان و الهه ها داشته باشد. هر فستیوال منحصربه فرد است، اما یک نقطه مشترک دارند: شاد و رنگارنگ هستند. مثلا در فستیوال هولی یا رنگ ، عشق، آغاز بهار و پیروزی خیر بر شر را جشن می گیرد. در این روز مردم به خیابان ها می روند و یکدیگر را با پودر و مایعات رنگی می پوشانند. کل کشور در این روز رنگارنگ می گردد. مردم بعضی شهر ها این فستیوال را به شکل متفاوتی برگزار می نمایند: زنان مردانی که به آن ها رنگ می پاشند را با چوب می زنند و مردان با سپر های خاص از خودشان حفاظت می نمایند.

هند کشور زنان زیباست

هند مردم زیبایی دارد و اگر فیلم های بالیوود را دیده باشید حتما این را می دانید. هند با 6 برنده، یکی از بیشترین تعداد برندگان مسابقه دوشیزه دنیای را دارد. بنابراین در کنار غذا های خوشمزه و فستیوال های رنگارنگ، می توانید از زیبایی بی رقیب مردم آن هم لذت ببرید.

شما تا به حال به هند سفر نموده اید؟ نکته ای هست که دوست داشته باشید با ما به اشتراک بگذارید؟

منبع: brightside

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 837

به "چرا هند کشور منحصربه فردی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هند کشور منحصربه فردی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید