چین: مفهوم امنیتی ناتو یادآور تفکر جنگ سرد است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه هشدار داد مفهوم راهبردی جدیدی که ناتو برای خود تعریف نموده و در آن خواهان مهار قدرت یابی پکن در عرصه دنیای شده؛ یادآور رجزخوانی های دوره جنگ سرد است و هیچ جایگاهی در دنیا مدرن ندارد.

چین: مفهوم امنیتی ناتو یادآور تفکر جنگ سرد است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دیروز چهارشنبه، در نخستین روز از نشست مجازی ناتو، ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی، مدعی شد مفهوم راهبردی ناتو که در سال 2010 تعریف شد، با توجه به قدرت یابی چین و وخامت رابطه با روسیه، نیازمند بازنگری است.

به همین دلیل، چون اینگ با تاکید بر اینکه چین یکی از حافظان نظم بین الملل است؛ از ناتو خواست دید مثبتی نسبت به توسعه چین داشته باشد و بیش از گذشته در تأمین امنیت و ثبات جهانی دخیل باشد.

ادعاهای استولتنبرگ در راستای همپیمانی با آمریکا و سیاست واشنگتن در چرخش به ایندوپاسیفیک قابل ارزیابی است.

طبق چارچوب راهبردی آمریکا در ایندوپاسیفیک، چین به دنبال پر کردن خلاء ناشی از سست شدن اتحاد واشنگتن و کشورهای منطقه از راه رجحان جویی در حوزه های مالی، هوش مصنوعی و بیوژنتیک است و برای دفع این خطر، آمریکا نه تنها باید با متحدان سنتی نظیر ژاپن و استرالیا همکاری نزدیک داشته باشد بلکه باید هند را نیز به عنوان اهرم اصلی توازن قوا در نظر بگیرد حال آنکه اتحاد چین و مناطق تابعه به ویژه تایوان، ذیل اصل چین واحد دیگر موضوعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6610

به "چین: مفهوم امنیتی ناتو یادآور تفکر جنگ سرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مفهوم امنیتی ناتو یادآور تفکر جنگ سرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید