کارشناسان علل حادثه تالار عروسی سقز را بررسی می کنند

به گزارش پرسینا بلاگ، دادستان عمومی و انقلاب سقز گفت: سه کارشناس فنی معتمد دادگستری در حال بررسی علل بروز حادثه در تالار عروسی این شهرستان هستند که منجر به مرگ تعدادی از مهمانان شرکت کننده در مراسم عروسی شد.

کارشناسان علل حادثه تالار عروسی سقز را بررسی می کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علیرضا رضاپور روز شنبه 7 دی با بیان اینکه دادستانی از ابتدای بروز حادثه تالار کمیته ای را با حضور دستگاه های متولی برای بررسی علل این حادثه تشکیل داد، گفت: این کمیته به منظور بررسی بیشتر جوانب سه کارشناس عمران، تاسیسات و برق معتمد دستگاه قضایی را مأمور بررسی حادثه کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین دادستانی در اقدامی دیگر از 11 اداره متبوع که مجوزهای مختلف برای فعالیت اماکن عمومی را صادر می کنند در خصوص تالار عروسی مانگه شه و استعلام گرفته که تا به امروز جوابی به دست دادستانی سقز، استان کردستان نرسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب سقز یادآور شد: همچنین با همکاری برخی دستگاه های اجرایی از جمله استاندارد، صنعت، معدن و تجارت و فرماندهی انتظامی شهرستان در قالب کمیته بررسی حادثه به بازرسی از تالارهای عروسی وجود در شهرستان اقدام کردیم.

رضاپور با بیان اینکه در این بازرسی ها تالارهای بدون مجور احصا و پلیس اماکن شهرستان نیز اقدام به پلمب آن ها کرد، اضافه کرد: در نهایت برخی از واحدها با رفع نواقص حادثه آفرین فک پلمب شدند و برای رفع سایر نواقص نیز تعهد 10 تا 15 روزه از آنان اخذ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب سقز گفت: مالک تالار عروسی مانگه شه و سقز که بدنبال حادثه آتش سوزی و مرگ 12 نفر در یک مراسم عروسی متواری شده بود، روز 20 آذر بازداشت و تحویل مقامات قضایی شد و پس از سیر مراحل قانونی فعلاً با قید وثیقه آزاد شده است.

کارگروە ایمنی در کردستان برای پیشگیری از وقوع حوادث در اماکن عمومی تشکیل شد تا آسیب شناسی جوانب حادثه صورت گیرد و از چند تالار در سطح شهر و لزوم تشکیل کارگروه مذکور با حضور کنندگان و کارشناسان ادارات ذیربط جهت بازدید از ساختمان های عمومی و ارزیابی سطح ایمنی آنها در دیگر شهرها انجام شود.

حادثه دردناک تالار مانگه شه و شامگاه پنجشنبه 14 آذر ماه امسال بر اثر نشت گاز از شلنگ متصل به بخاری رخ داد و باعث کشته شدن 12 نفر و مجروح شدن 48 نفر از مهمانان مراسم عروسی شد در این حادثه پنج کودک و پنج زن همراه با دو مرد جانباختند.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

  • همه چیز درباره حادثه تلخ مانگه شه و |عروسی که عزا شد

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2949

به "کارشناسان علل حادثه تالار عروسی سقز را بررسی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان علل حادثه تالار عروسی سقز را بررسی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید