کامپوند ایران جایگاه خود را در جهان از دست داده است

به گزارش پرسینا بلاگ، دارنده مدال طلای میکس تیم کامپوند در کاپ آسیا تایلند گفت: درست نیست به خاطر المپیکی نبودن کامپوند این رشته کنار گذاشته شود و مسوولان تنها به فکر کسب سهمیه در ریکرو باشند.

کامپوند ایران جایگاه خود را در جهان از دست داده است

ویدا حلیمیان در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تایلند که برای کسب سهمیه بازیهای المپیک توکیو بود متاسفانه اردوی تیم ملی کامپوند تعطیل شد و تصور نمی کنم تا خاتمه سال نیز فدراسیون برنامه ای برای کمانداران کامپوند داشته باشد.

وی گفت: در سال 90 به دلیل نامساعد بودن شرایط فدراسیون مجبور شدم این رشته را کنار بگذارم و دنبال زندگی شخصی خود بروم اما به خاطر علاقه ای که به تیروکمان داشتم در سال 97 مجدا در انتخابی شرکت کردم و به تیم ملی دعوت شدم. البته در طی این مدت به پیروزیت های زیادی از جمله کسب مدال طلای میکس کامپوند در کاپ آسیا تایلند و برنز میکس کامپوند در کاپ دنیای شانگهای چین دست پیدا کردم. هرچند هدف گذاری اصلی من مسابقات دنیای هلند بود اما متاسفانه فدراسیون از اعزام تیم کامپوند به این رقابتها امتناع کرد و سبب شد تا انگیزه خود را برای ادامه جهت از دست بدهم.

دارنده مدال طلای میکس تیم کامپوند اظهار داشت: اعزام نشدن تیم کامپوند به هلند و نداشتن اردوهای تدارکاتی برون مرزی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا سبب شد تا تیم کامپوند در شرایط روحی نامناسبی راهی تایلند شود و در جایگاه چهارم تیمی بانوان قرار بگیرد.

حلیمیان پیرامون این پرسش که با توجه به تعطیلی اردوهای کامپوند برنامه شما برای آینده چیست، اظهار کرد: فعلا برنامه خاصی ندارم و منتظرم ببینم برنامه فدراسیون برای کامپوند چیست؟ البته اگر قرار باشد تیم به هیچ اردوی برون مرزی اعزام نشود و شرایط برای تیم کامپوند مناسب نباشد، ترجیح می دهم از تیم ملی دور باشم. زمانی می توانم به تیم ملی فکر کنم که دیدگاه حرفه ای داشته باشم و هدفم کسب مدال باشد که البته با شرایط فعلی دستیابی به چنین هدفی دور از دسترس است.

وی اضافه کرد: در سال 4 مرحله کاپ دنیای برگزار می شود تا 8 تیرانداز برتر دنیا مشخص شوند. متاسفانه این شرایط در حال حاضر برای تیم کامپوند ایران مهیا نیست. ما در گذشته حرف اول را در دنیا می زدیم اما الان به خاطر شرکت نکردن در تورنمنت های مختلف با افت رنکینگ روبرو شده ایم و جایگاه خود را در دنیا از دست دادیم به طوری که حتی جزو 10 تیم برتر دنیا نیستیم.

دارنده مدال طلا میکس تیم کامپوند اظهار کرد: فعلا هیچ برنامه مشخصی از سوی فدراسیون برای تیم کامپوند پیش بینی نشده و در حال فاصله دریافت از کامپوند دنیا هستیم. برای مثال در گذشته تیم قزاقستان زنگ تفریح ایران بود اما در قهرمانی آسیا تایلند به راحتی پیروز به شکست تیم کامپوند ایران شد.

حلیمیان اظهار داشت: درست است کامپوند المپیکی نیست اما نباید مسوولین نگاه تبعیض آمیز به این رشته داشته باشند و با کنار گذاشتن آن تنها به فکر کسب سهمیه المپیک در ریکرو باشند. با تضعیف کامپوند این رشته کم کم جایگاه خود را از دست خواهد داد.

وی در خاتمه گفت: وقتی کمیته ملی المپیک اعلام می کند رشته های غیرالمپیکی در اولویت نیستند، نباید انتظار شرایط بهتری برای تیم کامپوند داشته باشیم. مسوولان باید سعی کنند برای رشته های غیرالمپیکی حداقل ها را فراهم کنند نه این که آنها را کنار بگذارند تا به فراموشی سپرده شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2977

به "کامپوند ایران جایگاه خود را در جهان از دست داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپوند ایران جایگاه خود را در جهان از دست داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید