کشف آثار باستانی ایران در یک کشور اروپایی

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس پلیس بین الملل ناجا از کشف تعدادی اشیای عتیقه از جنس طلا و نقره در یکی از کشورهای اروپایی اطلاع داد.

کشف آثار باستانی ایران در یک کشور اروپایی

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، هادی شیرزاد در تشریح این خبر گفت: براساس اعلام اینترپل یک کشور اروپایی، یکی از بانک های آن کشور قصد بازسازی بانک و بازگشایی صندوق امانات داخل بانک را دارد (به صاحبان صندوق های امانات نیز اطلاع می دهند که قصد بازگشایی صندوق ها را دارند) که در این جریان متوجه می شوند که صاحب یکی از صندوق ها تعدادی اشیای عتیقه از جنس طلا و نقره را در صندوقش نگهداری می نماید.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، با آنالیز های کارشناسی توسط کارشناسان مجرب میراث فرهنگی، تعیین شد، اشیاء متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی و صاحب صندوق نیز یک شهروند ایرانی است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا اضافه کرد: پس از اطلاع اینترپل تهران از این موضوع با استعلامات اجرا شده از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین شد، اشیاء مورد نظر متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و در نهایت با هماهنگی مراجع قضائی تیمی از پلیس به محل سکونت متهم اعزام و نامبرده دستگیر شد.

سردار شیرزاد گفت: با هماهنگی های صورت گرفته، در خواست معاضدت قضایی به منظور استرداد اشیاء باستانی تهیه، ترجمه و از کانال ارتباطی اینترپل و همچنین مجاری دیپلماتیک به مقامات آن کشور ارسال و موضوع استرداد اموال در حال پیگیری است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4305

به "کشف آثار باستانی ایران در یک کشور اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آثار باستانی ایران در یک کشور اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید