کنارک؛ قربانی بی سابقه ترین بارش دهه های اخیر ایران ، 10 هزار در محاصره سیلاب هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، بارش بی سابقه باران در کنارک موجب شده همه محله های این شهر ده هزار نفری زیر آب بروند و شرایط وخیمی را بگذرانند.

کنارک؛ قربانی بی سابقه ترین بارش دهه های اخیر ایران ، 10 هزار در محاصره سیلاب هستند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، سازمان هواشناسی می گوید کنارک با دریافت لحظه ای 100 میلیمتر باران در مدت زمان 20 دقیقه، یکی از شدیدترین بارش های تاریخ ایران را به ثبت رسانیده است.

همه محله های این شهر 10 هزار نفری زیر آب رفتند و حالا وخیم ترین شرایط را می گذرانند. در 70 کیلومتری کنارک، روستای 7 هزار نفری تیس در نزدیکی چابهار هم شرایط ناگواری دارد؛ رودخانه روستا طغیان نموده و آب خانه های مردم را برداشته و اینترنت و برق روستا هم قطع است. ستاد مدیریت بحران می گوید شرایط وخیمی را می گذارند و احتیاجمند امکانات هستند.

رییس ستاد مدیریت بحران استان در این باره می گوید: حدود 500 واحد مسکونی و بعلاوه معابر شهر کنارک دچار آبگرفتگی شده اند که شهرستان ایرانشهر به عنوان شهرستان تعیین همه امکانات را به کنارک و شهر های دیگر نوار ساحلی استان گسیل داشته و شرکت آب و فاضلاب، ارتش و نیروی دریایی، سایر نیرو های نظامی و دستگاه های متولی در کوشش هستند آب از سطح شهر تخلیه شود.

مدرس خیابانی اظهارداشت: امروز در سطح کنارک غذای گرم بین خانوار های درگیر آب گرفتگی توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در کوشش هستیم مردم کمترین آسیب را ببیند؛ توضیح داد: از اوایل صبح امروز با توجه به آبگیری معابر در شهر های جنوب به ویژه کنارک سریعا اقدامات لازم به وسیله شرکت آب و فاضلاب استان انجام و به یاری شهرداری ها بدون هیج حادثه و مسئله ای موضوع مدیریت شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این رابطه گفت: در شهر های چابهار و دشتیاری شرایط عادی شده است و در کنارک نیز آب حدود 70درصد از معابر تخلیه شده که تا صبح فردا شنبه به حالت عادی برمی شود.

علیرضا قاسمی اضافه نمود: تا کنون 2 دستگاه کف کش 2اینچ - 2 دستگاه موتور پمپ سه اینچ - یک دستگاه کف کش سه اینچ سه فاز برای کنارک ارسال شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه یک دستگاه موتور پمپ در نگور- 2دستگاه موتور پمپ در پلان و 5 دستگاه کف کش و موتور پمپ هم در چابهار مستقر هستند و در صورت احتیاج مجدد آمادگی جهت اعزام سایر ماشین آلات از قبیل واتر جت بزرگ و کوچک، جرثقیل و کفی هم وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بیان نمود: پیرو دستور استاندار سیستان و بلوچستان؛ یک تیم با تجهیزات از چابهار و یک تیم هم از آب شیرین کن با 8 پمپ دیگر و 5 ماشین تانکر تا نیم ساعت دیگر در کنارک مستقر می شوند و از قبل هم هفت دستگاه پمپ و 800 متر لوله گذاری برای انتقال آب در محلات ابراهیمی و اورژانس مستقر شده است که جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

قاسمی گفت: تا انتها وقت امشب تا حدود زیادی از مسائل آبگرفتگی رفع می شود و آمادگی اعزام اکیپ از زاهدان نیز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7961

به "کنارک؛ قربانی بی سابقه ترین بارش دهه های اخیر ایران ، 10 هزار در محاصره سیلاب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنارک؛ قربانی بی سابقه ترین بارش دهه های اخیر ایران ، 10 هزار در محاصره سیلاب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید