گردشگری ایران، قربانی نادانی عده ای!

به گزارش پرسینا بلاگ، چندی پیش یک گردشگر آلمانی که با دوچرخه به ایران سفر نموده بود در مازندران مورد ضرب وشتم قرار می گیرد، شاید این موضوع برای صنعت گردشگری ایران گران تمام گردد.

گردشگری ایران، قربانی نادانی عده ای!

میهمان نوازی از دیرباز صفات شاخص و شایسته ایرانیان بوده و هست از این رو حمله اخیر عده ای نادان و کم خرد به گردشگر آلمانی در نشتارود استان مازندران، اصل این صفت را نمی تواند از بین ببرد.

نخستین نکته ای که گردشگران برای انتخاب مقصد سفر مدنظر قرار می دهند، مسئله ایمنی و امنیت کشوری است که می خواهند به آن سفر نمایند. این امنیت و ایمنی می تواند مسائل مختلفی از جمله آمار جرم و جنایت، وقوع بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و سطح بهداشت را شامل گردد.

شاید به نظر برسد که تمام کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا از نظر ایمنی در شرایط بسیار مناسبی قرار داشته باشند و کشورهای خاورمیانه درگیر جنگ و تروریسم هستند، این درحالی است که نتایج تحقیقات و پیمایش های بین المللی نشان می دهد بخش هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا ایمن تر از برخی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری هستند.

تازه ترین گزارش جهانی خطر که از سوی مجمع جهانی اقتصاد منتشر شده و همچنین داده های پایگاه مناسب برای سفر که از سوی سازمان حفاظت بهداشتی اسکاتلند منتشر می گردد، نشان از این می دهد که ایران در نیمه بالایی این جدول قرار داشته و از شرایط خوبی برخوردار است و اتفاقات نادر اخیر نمی تواند چهره ایران را برای دیگران خدشه دار کند.

ایرانیان همیشه به میهمان نوازی شهره بودند. از دیرباز ایرانی ها برای میهمان ارزش زیادی قائل می شدند و کوشش می کردند بهترین خدمات و امکانات را در اختیار میهمانانشان بگذارند. حتی اگر این روزها از گردشگران خارجی که به ایران سفر می نمایند پرسیده گردد، کدام بخش سفر به ایران این سفر را با دیگر سفرها متمایز می نماید؛ بی تردید میهمان نوازی ایرانیان را شاخصه اصلی سفرشان مطرح می نمایند.

نه تنها سنت ایرانی، بلکه در دین اسلام به میهمان نوازی توصیه بسیار شده و در ادبیات نیز این میهمان نوازی صندلی ویژه ای دارد. تاکید و تایید سیاحان در سفرنامه هایشان هم دلیلی بر اهمیت و رواج این سنت از قدیم در ایران است. در برخی از شهرهای ایران هنوز هم آثاری از این میهمان نوازی وجود دارد. خانه های قدیمی بخشی به نام میهمان خانه داشتند. اتاقی که مخصوص میهمان بود، با ظروفی که فقط مخصوص میهمان یا رختخوابی که صرفاً مخصوص استفاده برای میهمان بود. اتاقی که در همه خانه ها وجود داشت و هنوز هم در برخی مناطق این رسم وجود دارد که یک اتاق را برای میهمان نگه می دارند.

براساس اخبار، یک دوچرخه سوار آلمانی که به تازگی از بیماری سرطان رهایی یافته و تصمیم به جهانگردی گرفته بود، در سفر به شمال ایران گرفتار حادثه ای تلخ شده که باعث بستری شدندش در بیمارستان شد.

این دوچرخه سوار چهارشنبه 2 مرداد ساعت حدود 22 در شهر نشتارود و در نزدیکی تنکابن توسط 7 نفر مهاجم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وسایلش نیز به سرقت می رود.

وی که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود، به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل می گردد.

این خبر هر چقدر تلخ و زشت باشد، اما نباید فراموش کرد فرهنگ مردم کشور این گونه نیست؛ بسیاری از مردم حتی در دورترین روستاهای کشور وقتی با گردشگر بخصوص خارجی ها برخورد می نمایند همیشه براساس ادب و مهربانی با آن ها رفتار می نمایند و حتی آن ها را به خانه دعوت نموده و بهترین غذایشان را در اختیار میهمان می گذارند.

هرچقدر از میهمان نوازی و خوبی ایرانیان گفته گردد از زشتی وقاهت رفتار این مهماجمان نمی کاهد، آن ها نباید فراموش نمایند در کنار جرمی که در قالب دزدی و تعدی انجام دادند مرتکب جرم بزرگتری شدند که آن خدشه وارد کردن بر آبروی مردمی است که در هر شرایط و هر زمانی حرمت میهمان را نگاه می دارند و برای آن ها ارزش زیادی برخوردار هستند.

منبع: ایرنا

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 963

به "گردشگری ایران، قربانی نادانی عده ای!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری ایران، قربانی نادانی عده ای!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید