گره کور ترافیکی پل فردیس در قالب مثنوی هفتاد من، گاهی گذر مسئولان هم به البرز بیفتد بد نیست

به گزارش پرسینا بلاگ، تیتر روزانه ترافیک در پل فردیس سنگین است قصه درازی دارد و گره کورش کی باز می گردد هم داستانی است.

گره کور ترافیکی پل فردیس در قالب مثنوی هفتاد من، گاهی گذر مسئولان هم به البرز بیفتد بد نیست

به گزارش خبرنگار از ، فرقی نمی نماید مسافر کجا هستید کرج، هشتگرد، تبریز، زنجان و یا حتی ارومیه، ناگزیرید از پل فردیس عبور کنید، پلی که سال هاست همزمان با غروب آفتاب بیش از هرچیز به پارکینگ طبقاتی شباهت پیدا می نماید.

پل فردیس یکی از معروف ترین نقاط کلانشهر کرج به شمار می رود و به یک نماد ترافیکی تبدیل شده که داستان مسائل آن مختص امروز و دیروز نیست،

بجز آسفالت، تابلوهای علائم هدایت و رانندگی که عناصر پل را تشکیل می دهند دود اگزوز خودروها، صدای گاه و بی گاه بوق ماشین ها که حکایت از اعصاب ضعیف رانندگانی دارد که از ترافیک به تنگ آمده اند، بوی لنت ترمز و قطار شدن ماشین ها پشت همدیگر نیز تبدیل به عناصر لاینفک پل فردیس شده اند. مصرف بی رویه سوخت، آلودگی هوا، آلودگی صوتی، تنش روحی و … از عوارض ساعت ها پشت این ترافیک کلافه کننده ماندن است.

مسائل پل فردیس با قصه همیشگی ترافیک روزانه اش به نظر می رسد به فرداها نیز ختم نگردد و همچنان این داستان به مثنوی هفتاد من استان تبدیل گردد.

به گزارش خبرنگار از ، هفته گذشته استاندار البرز به همراه چند تن از دستگاه های مرتبط به بازدید از این نقطه کرج رفتند و مقرر شد مشکل ذکر شده با توسعه راه پل فردیس و عریض کردن جهت تردد مرتفع گردد.

عزیزاله شهبازی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: سال جاری در بحث جذب اعتبارات عمرانی مسئله ای نداریم و بخشی از اسنادی که طی سال های گذشته باقی مانده و برگشت خورده بود جذب شده است.

استاندار البرز گفت: اعتبارات عمرانی البرز در سال 98 در مقایسه با سال های گذشته 15 درصد رشد داشته و برای سال 99 هم نسبت به متوسط کشوری هفت درصد در این بخش افزایش خواهیم داشت.

شهبازی می گوید: با اینکه برای تامین اعتبار مورد احتیاج پروژه های عمرانی استان با مسائل زیادی روبرو هستیم اما اجازه نمی دهیم این مسائل مانع از تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه گردد.

او با تاکید بر اینکه میانگین تردد در محورهای مواصلاتی البرز بیش از سه برابر میانگین کشوری است، می گوید: عمده پروژه هایی که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم در استان درحال اجرا است مربوط به راه های این استان است.

استاندار البرز می گوید: تمام سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا سرانجام سال آینده معضل ترافیک در محدوده پل فردیس به حداقل برسد.

گودرز محمودی، مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان البرز نیز در مورد ترافیک کرج در گفت و گو با خبرنگار از،گفت: پروژه تعریض لاین شمالی آزاد راه تهران- کرج حدفاصل تقاطع فردیس تا خروجی مهرویلا به طول 4 کیلومتر است و با اعتبار 47 میلیارد ریالی در حال اجرا است، حدود یک و نیم تا دو کیلومتر آن آماده آسفالت است و باقی آن نیز به مرور انجام می گردد.

او می گوید:کل پیشرفت فیزیکی این پروژه تا به امروز 55 درصد است و کوشش می گردد پیش از نوروز 99 بخش زیادی از این پروژه زیر بار ترافیک برود.

او می گوید: البته افزایش سریع و تعدد خودروهای شخصی در شهرهای بزرگ که تناسبی با سرعت گسترش معابر و پارکینگ عمومی و اختصاصی ندارد نیز عاملی برای تشدید ترافیک در استان است.

علی احمدی، کارشناس عمران نیز در این رابطه می گوید: پل فردیس یکی از نقاط پرترافیک کلانشهر کرج است که البته با توجه به افزایش تراکم جمعیت و مهاجر پذیر بودن البرز هر روزه شاهد افزایش این مشکل ترافیک در استان هستیم.

این کارشناس عمران با بیان اینکه عدم مناسب سازی زیرساخت های شهری برای ارائه خدمت به جمعیت بالای استان از دیگر دلایل ترافیک بالای کلانشهر کرج است، اضافه نمود: تعریض آزادراه پل فردیس راه چاره موقت است چرا که این اقدام نمی تواند سهولت تردد خودروها را تضمین کند.

احمدی می گوید: با توجه به اینکه استان البرز با داشتن نیم درصد از راه های کشور حدود هجده درصد از بار ترافیک ایران را به دوش می کشد برطرف این معضل در آزادراه ها و بزرگراه ها احتیاجمند تدبیری جدی و البته منطقی تر است.

او در ادامه اضافه نمود: تحقق پروژه همت می تواند راه چاره خوبی برای برطرف معضل ترافیک در استان البرز باشد، اما باید دید چه زمانی این پروژه به ثمر خواهد رسید.

این کارشناس عمران می گوید: نباید فراموش کرد کلانشهر مهاجرپذیر کرج، احتیاجمند توجه فرا استانی است و عزم استوار مسئولان استانی و ملی را برای تحقق پروژه های ملی همچون همتمی طلبد تا شاهد برطرف معضل ترافیک در استان باشیم.

شاید برطرف معضل ترافیک، کاهش آمار تصادفات و حوادث رانندگی و جلوگیری از آثار مخرب بر روح و روان شهروندان کرج و مسافران آزادراه تهران کرج با اختصاص دقیق و به موقع اعتبارات و با همچنین بهره گیری از توان و ایده نخبگان سرانجامی پیدا کند.

به نظر می رسد برای برون رفت از مسائل کنونی و پیشرفت طرح ها و پروژه های آزاد راه تهران - کرج باید با نگاه ملی و نه استانی تصمیم گرفت و اقدام کرد.

علی رغم آنکه پل فردیس کرج در محدوده شهر کرج واقع است لکن مشکل ترافیک اتوبان تهران ـ قزوین به عنوان شریان اصلی مواصلاتی غرب و شرق کشور درمحدوده پل فردیس کرج، مسئله ای ملی است، چراکه اتلاف بی مورد و غیرقابل توجیه و هنگفت سرمایه های ملی شامل استهلاک خودرو، مصرف سوخت و آلودگی محیط در کنار اتلاف عمر و از بین رفتن سلامت جسمی ، روحی ، روانی مسافران به مراتب مساله ای بزرگتر از آن است که نتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

سرانجام پیغام.ج/ش

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2805

به "گره کور ترافیکی پل فردیس در قالب مثنوی هفتاد من، گاهی گذر مسئولان هم به البرز بیفتد بد نیست" امتیاز دهید

1 کاربر به "گره کور ترافیکی پل فردیس در قالب مثنوی هفتاد من، گاهی گذر مسئولان هم به البرز بیفتد بد نیست" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره کور ترافیکی پل فردیس در قالب مثنوی هفتاد من، گاهی گذر مسئولان هم به البرز بیفتد بد نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید