گزارش وال استریت ژورنال از ته دیگ ایرانی ، دردسر یک شوهر فرانسوی با ته دیگ ایرانی ، حیرت آشپزان جوان از دیدن ته دیگ طلایی

به گزارش پرسینا بلاگ، نشریه وال استریت ژورنال گزارشی در خصوص ته دیگ ایرانی منتشر کرد.

گزارش وال استریت ژورنال از ته دیگ ایرانی ، دردسر یک شوهر فرانسوی با ته دیگ ایرانی ، حیرت آشپزان جوان از دیدن ته دیگ طلایی

خبرنگاران: وال استریت ژورنال در شروع گزارش خود به شکل فریبنده ته دیگ اشاره می نماید و یادآور تصویری آشنا از ته دیگ در یکی از سریال های شبکه نت فلیکس می گردد، در یکی از قسمت های مجموعه نمک، چربی، اسید، گرما، ثمین نصرت نویسنده ایرانی آمریکایی کتاب آشپزی به همراه مادرش غذا درست می نماید و وقتی قابلمه برنج را بر می گردانند بیننده ها با صحنه ته دیگ طلایی غذا روبرو می شوند.

وال استریت ژورنال نوشته است: ایرانیان اغلب در ته دیگ برش های نازک سیب زمینی، برگ های کاهو و بادمجان های خرد شده قرار می دهند، برنج یا اسپاگتی هم می تواند ته دیگ باشد.

سرآشپز زارع که در گوگل آشپزی می نماید در خصوص آموزش آشپزی به آشپزان جوان می گوید: وقتی ته دیگ را بر می گردانم حیرت را در چشمانشان می بینم و همه می خواهند در خصوص چگونگی آن سوال نمایند.

مهارت پخت ته دیگ در آشپزی ایرانی چیزی است که هر فرد در طول یک عمر کسب می نماید.

فیروزه دوما نویسنده ایرانی از خاطرات شوهر فرانسوی اش در مواجهه با ته دیگ می گوید: در ابتدا همسرم وقتی اقوامم برای صرف غذا دور هم جمع می شدند مجبور بود خود را کنار بکشد چرا که همه در حال جنگیدن برای ته دیگ بودند بعدها مادرم دلش برایش سوخت و قبل از دیگران ظرف ته دیگ را به او می داد تا برای خودش ته دیگ بردارد سپس بقیه به سمت بشقاب ته دیگ هجوم می بردند.

وال استریت ژورنال در این گزارش دستور پخت ته دیگ سیب زمینی، برنج زعفران و ماکارونی را هم آموزش داده است.

منبع: چمدان
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1676

به "گزارش وال استریت ژورنال از ته دیگ ایرانی ، دردسر یک شوهر فرانسوی با ته دیگ ایرانی ، حیرت آشپزان جوان از دیدن ته دیگ طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش وال استریت ژورنال از ته دیگ ایرانی ، دردسر یک شوهر فرانسوی با ته دیگ ایرانی ، حیرت آشپزان جوان از دیدن ته دیگ طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید