10 گذرنامه برتر جهان کدامند؟

به گزارش پرسینا بلاگ، العالم نوشت: موسسه هلنی اند پارتینرز که به آنالیز و مطالعۀ شناسنامه ها و گذرنامه ها معروف است، کشورهای دنیا را بر اساس آزادی سفر بیشتر با گذرنامه هایشان دسته بندی نموده و 10 گذرنامه برتر را برگزیده است.

10 گذرنامه برتر جهان کدامند؟

دسته بندی بهترین گذرنامه ها بر اساس امکان تردد به سایر کشورها بدون احتیاج به ویزا و نیز عضو بودن کشور ذیربط در اتحادیه های بین المللی و همچنین اجازۀ کشورها به مسافران خارجی برای بیشتر ماندن در کشورشان انجام شده است.

بر این اساس، گذرنامۀ آمریکایی در صدر فهرست 10 کشور برتر دنیا واقع شده است، زیرا با این گذرنامه می توان به 174 کشور بدون داشتن ویزا سفر کرد و این کشور از نفوذ بالایی در دنیا برخوردار است. پس از آن، گذرنامه آلمانی واقع شده است که دارنده آن قادر به سفر به 174 کشور دنیا بدون داشتن ویزا است و کشور متبوعش نیز صاحب قدرتمندترین اقتصاد اروپاست. در صندلی سوم گذرنامه سوئدی واقع شده است که دارندۀ آن بدون ویزا می تواند به 174 کشور سفر می نماید و سوئد به عنوان کشوری مرفه شناخته می گردد.

به گزارش العالم، پس از این سه کشور، در صندلی چهارم، کشور فنلاند واقع شده است که شهروندانِ آن با داشتن گذرنامۀ فنلاندی می توانند به 174 کشور دنیا سفر نمایند. در صندلی پنجم انگلستان واقع شده است؛ انگلیسی ها با گذرنامۀ کشورشان می توانند به 174 کشور بدون ویزا سفر نمایند و این کشور از صندلی بالایی در میان کشورهای دنیا برخوردار است.

و اما در صندلی ششم، دانمارک واقع شده است. دارندۀ گذرنامۀ دانمارکی می تواند به 173 کشور بدون ویزا سفر کند، در حالی که می داند که کشورش از اقتصاد و آزادی بالایی برخوردار است. در صندلی هفتم نیز کانادا واقع شده است که شهروندِ کانادایی با داشتن گذرنامۀ کشورش می تواند به 173 کشور دنیا بدون داشتن ویزا سفر کند و به این که کشورش یکی از بهترین کشورها در زمینه رعایت حقوق بشر است، به خود ببالد.

در صندلی هشتم، هلند واقع شده است. با گذرنامۀ هلندی و بدون داشتن ویزا می توان به 172 کشور دنیا سفر کرد و این کشور از نظر معیشتی، الگویی در رفاه اجتماعی به شمار می رود. پس از آن، کشور لوکزامبورگ در صندلی نهم واقع شده است که دارندگان گذرنامۀ این کشور می توانند با داشتن این گذرنامه به 172 کشور دنیا بدون داشتن ویزا سفر نمایند. لوکزامبورگ کشوری بسیار ثروتمند به شمار می رود. و پایان در مرتبۀ دهم، بلژیک واقع شده است که دارندگان این گذرنامه می توانند به 172 کشور دنیا سفر نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1814

به "10 گذرنامه برتر جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گذرنامه برتر جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید