19 نکته ساده برای داشتن موهای ابریشمی و درخشان

به گزارش پرسینا بلاگ، آرزوی همه خانم ها این است که موهایی درخشان و پرپشت داشته باشند. اما آلودگی و استفاده مکرر از وسایل حرارتی حالت دهنده مثل سشوار باعث آسیب دیدن موها می گردد و آن ها را ضعیف، نازک و خشک می نماید . این موضوع منجر به شنماینده شدن موها هم می گردد. برخی از خانم ها سعی می نمایند با استفاده از محصولات مراقبتی گران قیمت مسائل موهای خود را رفع نمایند. اما اگر به دنبال یک روش به صرفه برای مراقبت از موی سر خود هستید، به نکاتی که امروز در این مقاله از خبرنگاران مگ به شما می گوییم، توجه کنید. رعایت این نکات باعث می گردد موهایتان زیبا و درخشنده شوند. تا سرانجام مقاله در کنار ما بمانید.

19 نکته ساده برای داشتن موهای ابریشمی و درخشان

1. از موهایتان در برابر محرک ها مراقبت کنید

همواره از موهایتان در برابر نور خورشید، باد و باران مراقبت کنید. مواجهه زیاد با نور خورشید، گرما، گرد وغبار و آلودگی مسائل فعلی موهایتان را بدتر می نمایند.

محرک های ذکر شده می توانند منجر به تجمع کثیفی، خشک شدن مو و کف سر شوند و احتمال ابتلا به عفونت پوست سر را افزایش دهند. زمانی که در معرض محرک هایی مثل نور خورشید یا باران هستید، موهایتان را با کلاه یا چتر بپوشانید.

2. مواظب موهای خیس خود باشید

موی خیس بسیار شنماینده است. ساقه و ریشه ها زمانی که مو خیس است، بیشتر مستعد آسیب دیدن هستند. هنگام شست وشو به موها و کف سر فشار زیادی وارد نکنید، چون این کار می تواند باعث شکستگی موها گردد.

بسیاری از افراد عادت دارند بعد از شست وشوی مو، بلافاصله موهای خود را شانه بزنند. اما ضروری است بدانید که این کار اشتباه است و شنمایندگی مو را افزایش می دهد.

3. همواره از نرم نماینده بهره ببرید

بعد از اینکه موهایتان را شستید، از یک نرم نماینده ی مناسب که مو را مرطوب می نماید، بهره ببرید. اگر این کار را انجام ندهید، موهایتان وز می شوند. هیچ کس دوست ندارد موهایی وز داشته باشد. پس حتما از یک نرم نماینده متناسب با نوع موی خود بهره ببرید.

4 . از نرم نماینده به درستی بهره ببرید

نرم نماینده ها طوری طراحی شده اند که رطوبت را در ساقه مو حفظ نمایند. این محصولات برای کف سر مناسب نیستند. اگر روی کف سرتان زیاد نرم نماینده بزنید، خیلی چرب می گردد. از نرم نماینده فقط در قسمت نوک موها بهره ببرید.

5. از شامپو و نرم نماینده با برند یکسان بهره ببرید

شامپو و نرم نماینده خود را از یک برند انتخاب کنید. محصولات با برند یکسان، فرمولاسیون مشابهی دارند و برای نوع مشخصی از مو طراحی شده اند. زمانی که از شامپو و نرم نماینده با برند یکسان استفاده می کنید، در مقایسه با زمانی که دو محصول با برندهای متفاوت را انتخاب می کنید، نتایج بهتری را خواهید گرفت.

6. از لوازم حرارتی بیش از حد استفاده نکنید

خانم ها با وسایلی مثل سشوار یا اتو، به موهای خود حالت می دهند. اگر هر از گاهی از لوازم حرارتی بهره ببرید، ایرادی ندارد. اما استفاده مکرر از این لوازم باعث آسیب دیدن موها می گردد.

این لوازم رطوبت موها را از بین می برند و آن ها را خشک و وز می نمایند. اگر بیش از حد از این لوازم بهره ببرید، موهایتان می سوزند. هنگام استفاده از لوازم حرارتی، از اسپری محافظ حرارتی مو غافل نشوید.

7. موهایتان را با کش محکم نبندید

از کش های خیلی سفت برای بستن موهایتان استفاده نکنید. در عوض، از کش هایی بهره ببرید که دور آن ها پارچه است. کش های سفت باعث کشیده شدن موها می شوند، که این موضوع افزایش اصطکاک و شنمایندگی موها را به همراه دارد.

8. هنگام خواب موهایتان را خیلی محکم نبندید

شب ها وقتی می خواهید بخوابید، موهایتان را شل ببافید تا صبح روز بعد با موهایی وز از خواب بیدار نشوید. همچنین حواستان باشد که با موهای باز نخوابید، وگرنه موهایتان گره می خورند. برای باز کردن گره ها باید موهایتان را محکم شانه بزنید که این موضوع برای سلامت موها مضر است. شانه زدن بیش از حد موها منجر به وز شدن آن ها می گردد.

9. موهایتان را بادقت خشک کنید

موهایتان را به طور خشن با حوله خشک نکنید. درست است که با استفاده از حوله موها سریع تر خشک می شوند، اما این کار منجر به شنمایندگی و ریزش موها می گردد. بهترین کار این است که اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند.

10. به کف سرتان به طور مرتب روغن تقویت نماینده بزنید

به طور منظم موهایتان را با روغن های تقویت نماینده چرب نموده و از یک شامپوی ملایم برای از بین بردن چربی بهره ببرید. چرب کردن کف سر برای موها بسیار مفید است. اما در این کار زیاده روی نکنید، چون باعث می گردد هنگام شست وشو به شامپوی بیشتری احتیاج پیدا کنید که این موضوع چربی های طبیعی مو را از بین می برد.

ماساژ دادن مو با روغن یک روش قدیمی برای افزایش درخشش و نرمی آن است و به مراقبت از موی سر یاری می نمایند. می توانید برای این کار از روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام بهره ببرید.

روغن دلخواه خود را کمی داغ کنید و آن را به آرامی روی کف سرتان ماساژ دهید. اجازه دهید روغن به مدت یک ساعت روی کف سر بماند. سپس موهایتان را بشویید. همچنین می توانید اجازه دهید روغن طی شب روی سرتان بماند تا موهایتان نرم تر شوند. اگر می خواهید این کار را بکنید، هنگام خوابیدن موهایتان را با کلاه حمام یا روسری بپوشانید.

11. از ماسک موی مناسب بهره ببرید

برای مراقبت از موی سر می توانید از ماسک های مناسب با نوع موهایتان بهره ببرید. استفاده از ماسک می تواند مو را تقویت نموده و درخشندگی آن را بیشتر کند.

اگر از ماسک مناسب با نوع موی خود استفاده نکنید، موهایتان تحریک می شوند. می توانید از ماسک های آماده بهره ببرید یا خودتان در خانه با رسپی های موجود در اینترنت، یک ماسک خانگی تقویت نماینده درست کنید.

12. از آب سرد برای شست وشوی موهایتان بهره ببرید

هنگام شست وشوی موی خود، به جای آب داغ، از آب گرم یا سرد بهره ببرید. البته منظور از آب سرد آب فوق العاده سرد نیست. آب داغ باعث باز شدن کوتیکول های مو و منافذ لایه فوقانی پوست (اپیدرم) می گردد.

اگر آب خیلی داغ باشد، موهایتان آسیب می بینند. زمانی که موهایتان را با شامپو شستید، آن ها را با آب گرم آبکشی نموده و بعد از استفاده از نرم نماینده، موهایتان را با آب سرد بشویید.

13. موهایتان را برس بکشید

برس کشیدن موها روشی عالی برای افزایش درخشندگی آن ها است. این کار باعث می گردد چربی های طبیعی در مو پخش شوند. از برس های پلاستیکی استفاده نکنید، چون احتمال شنمایندگی مو را افزایش می دهند.

14. به تغذیه تان توجه کنید

جالب است بدانید که رژیم غذایی روی سلامت مو تأثیر می گذارد. هرچه تغذیه سالم تری داشته باشید، موهایتان بهتر و شاداب تر به نظر می آیند. برخی از مواد مغذی مثل ویتامین ها، آهن و پروتئین برای مراقبت از موی سر و رشد آن ضروری هستند.

اگر نمی توانید از رژیم غذایی خود مواد مغذی لازم را دریافت کنید، با پزشک مشورت نموده و از مکمل بهره ببرید. برای مراقبت از موی سر، مقدار زیادی میوه، سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروتئین بخورید.

15. در استفاده از محصولات مراقبتی مو زیاده روی نکنید

استفاده از برخی محصولات مثل شامپو، نرم نماینده و سرم مو واجب است. با این حال نباید در استفاده از ماسک ها و سرم های مو زیاده روی کنید، وگرنه موهایتان مستعد آسیب دیدگی می شوند.

16. از محصولات شیمیایی زیاد استفاده نکنید

استفاده زیاد از شامپو و نرم نماینده های شیمیایی می تواند موهای شما را کدر و خشک کند. مواد شیمیایی نه تنها هیچ فایده ای برای مو ندارند، بلکه برای محیط زیست هم خطرناک هستند. بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد، از محصولات طبیعی یا گیاهی بهره ببرید.

17. از شانه و برس مناسب بهره ببرید

این موضوع مهم است که بدانید چه نوع شانه و برسی برای مراقبت از موی سر مناسب هستند. از شانه و برس باکیفیت بهره ببرید، چون به ماساژ دادن و ریکس کردن کف سر یاری می نمایند.

حتما از شانه و برس تمیز بهره ببرید. همچنین از استفاده از شانه و برس مشترک خودداری کنید، چون این کار احتمال انتقال شوره و سایر عفونت های پوستی را افزایش می دهد .

18. از روش های خانگی برای مراقبت از موی سر بهره ببرید

برای داشتن موهایی شاداب و جذاب، لازم نیست از محصولات مراقبت از موی فوق العاده گران قیمت بهره ببرید. برخی از روش های خانگی می توانند سلامت موها را افزایش می دهند که در ادامه تعدادی از آن ها آورده شده اند.

1. موز

موز برای موها فواید زیادی دارد. این میوه چون حاوی پتاسیم است، به بهبود خاصیت ارتجاعی و مراقبت از موی سر یاری می نماید. یک عدد موز را در یک کاسه له کنید و آن را روی موهایتان قرار دهید.

از ریشه آغاز کنید و به سمت نوک موها بروید. اجازه دهید موز له شده به مدت 15 دقیقه بماند . سپس آن را با شامپو بشویید. این روش خانگی به درمان موهای آسیب دیده و خشک یاری می نماید.

2. تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین مواد طبیعی برای داشتن موهایی نرم و ابریشمی است. زرده تخم مرغ می تواند در بهبود رشد موها مؤثر باشد. می توانید سرتان را به طور مستقیم با زرده تخم مرغ ماساژ دهید.

همچنین می توانید با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، سه عدد زرده تخم مرغ و دو تا سه قطره روغن ویتامین E یک ماسک خانگی درست کنید. ماسک را به مدت 10 تا 12 دقیقه روی موهایتان بگذارید. سپس موهای خود را به طور کامل با شامپو بشویید. از این ماسک هفته ای یک بار بهره ببرید تا موهایتان به طور طبیعی نرم شوند.

3. سس مایونز

جالب است بدانید که سس مایونز هم جزء موادی است که به مراقبت از موی سر یاری می نماید و می تواند مو را نرم کند. موهایتان را خیس کنید و مقداری سس مایونز روی آن ها بمالید. اجازه دهید سس به مدت کمتر از 60 دقیقه روی موها بماند. سپس موهای خود را به خوبی با شامپو بشویید.

4. عسل

عسل ترکیبی است که خواص متعددی برای سلامتی بدن دارد. عسل یک ماده ملین و جاذب رطوبت (هومکتانت) است و موها را نرم می نماید. این ماده غذایی برای ترمیم موهای آسیب دیده و جلوگیری از ریزش مو عالی عمل می نماید. دو تا سه قطره عسل به شامپو یا نرم نماینده خود اضافه کنید و با آن موهایتان را بشویید.

5. تخم شنبلیله

شنبلیه خواص ضدقارچی دارد و پوست را نرم می نماید. به همین دلیل ممکن است به نرم کردن کف سر و کاهش شوره یاری کند. دو قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را طی شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد تخم شنبلیله را آسیاب کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید. خمیر ایجاد شده را روی تمام کف سرتان بگذارید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بماند. سپس کف سرتان را به طور کامل بشویید.

6. سرکه سیب

سرکه سیب یکی دیگر از ترکیبات مشهور برای مراقبت از موی سر و درخشان کردن آن است. سرکه سیب و آب گرم را با یکدیگر مخلوط نموده و آن را به آرامی روی موهایتان بریزید تا شاهد درخشندگی شگفت انگیز موهای خود باشید.

7 . توت فرنگی

این توت آبدار می تواند به عنوان نرم نماینده طبیعی مو عمل کند. هشت عدد توت فرنگی را له نموده و به آن ها یک قاشق غذاخوری سس مایونز اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی موهایتان ماساژ دهید و بگذارید مدتی بماند . سپس موهایتان را با شامپو و نرم نماینده بشویید.

19. از موهایتان با توجه به نوع آن مراقبت کنید

باید نوع موی خود را شناسایی نموده و از روش مراقبتی متناسب با آن بهره ببرید. در ادامه نحوه مراقبت از انواع مو را به شما شرح داده ایم.

موهای چرب

افرادی که موهای چرب دارند، می دانند که مراقبت از این نوع مو چقدر سخت است . اگر شما هم موهای چربی دارید، از ترکیبات زیر بهره ببرید.

1. نشاسته ذرت

نشاسته ذرت می تواند یک شامپوی خشک برای افراد دارای موی چرب باشد. نشاسته ذرت را روی کف سرتان بپاشید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس موهایتان را بشویید.

2. روغن درخت چای

روغن درخت چای می تواند به درمان شوره سر، کاهش خارش و بهبود چربی یاری کند. می توانید چند قطره از روغن درخت چای را به شامپوی معمولی اضافه کنید و موهایتان را با آن بشویید.

3. لیموترش

در یک کاسه چند قطره لیموترش را با آب مخلوط کنید و موهایتان را با آن بشویید.

موهای خشک

برای مراقبت از موهای خشک می توانید موهای خود را با مواد طبیعی زیر بشویید.

1. روغن زیتون و عسل

روغن زیتون و عسل هر دو موها را نرم می نمایند. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با سه تا چهار قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و آن را روی موهایتان بمالید. اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت بماند. سپس موهایتان را طبق روال عادی بشویید.

2. زرده تخم مرغ، ماست و عسل

برای رفع کردن خشکی موهای خود، یک عدد زرده تخم مرغ را با عسل و ماست ترکیب کنید تا یک ماسک موی سرشار از پروتئین به دست بیاید. مخلوط به دست آمده را به موهای خود بزنید و پس از مدتی موهایتان را بشویید.

موهای شوره دار

هیچ چیز بدتر از این نیست که هرچقدر موهایتان را بشویید، باز هم از شر شوره ها خلاص نشوید. اگر دچار شوره سر هستید، روش های ذکر شده را امتحان کنید.

1. لیموترش و روغن زیتون

ترکیب لیموترش و روغن زیتون در رفع کردن شوره و کاهش خارش کف سر مفید هستند.

2 . جوش شیرین

جوش شیرین یک ترکیب عالی در درمان شوره سر محسوب می گردد. جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. کف سرتان را با خمیر ایجاد شده ماساژ دهید. سپس موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید تا به جامانده جوش شیرین به راحتی از موها خارج گردد.

کلام آخر

برای مراقبت از موی سر باید یک سری کارهای مراقبتی را انجام دهید. در این مقاله از خبرنگاران مگ توصیه ها و روش های خانگی را در اختیار شما قرار دادیم که به داشتن موهای نرم و درخشنده یاری می نمایند.

این روش ها را به کار بگیرید تا مسائل موهایتان رفع شوند. شما از چه روش هایی برای مراقبت از موی سر خود استفاده می کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید.

منبع: style craze

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7329

به "19 نکته ساده برای داشتن موهای ابریشمی و درخشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 نکته ساده برای داشتن موهای ابریشمی و درخشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید