24 تیم حاضر در جام جهانی فوتسال تعیین شدند، رقابت ایران با بزرگان

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال شهریور و مهرماه امسال با حضور 24 تیم به میزبانی کشور لیتوانی برگزار خواهد شد. این رقابت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تعویق انجام می شود.

24 تیم حاضر در جام جهانی فوتسال تعیین شدند، رقابت ایران با بزرگان

شیوع کرونا حتی در نحوه صعود تیم ها به جام جهانی تغییراتی ایجاد کرد و قاره آسیا بیش از هر جای دیگری تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفت.

سهمیه قاره آسیا در جام جهانی 5 تیم است و در نهایت مقرر و تعیین شد ایران، ژاپن، ازبکستان، تایلند و ویتنام ‬در جام جهانی حضور خواهند داشت.

رقابت های قهرمانی آسیا برای تعیین این پنج سهمیه ابتدا قرار بود در سال 2019 به میزبانی ترکمنستان برگزار شود. شیوع ویروس کرونا و انصراف ترکمنستان از میزبانی باعث شد AFC این مسابقات را به تعویق اندازد و کویت را به عنوان میزبان معرفی کند.

در نهایت AFC در برگزاری این رقابتها ناکام ماند و تلفیقی از سیستم انتخابی و امتیازی را برای تعیین سهمیه هایش به کار گرفت. بر این اساس ایران، ژاپن و ازبکستان به دلیل نتایج دوره های گذشته و امتیازات فنی به جام جهانی رفتند. مقرر شد برای دو سهمیه دیگر مسابقات متمرکز و انتخابی برگزار شود که تایلند با عراق دیدار کرد و لبنان به مصاف ویتنام رفت.

به این ترتیب چهره 24 تیم حاضر در جام جهانی با سرانجام مسابقات انتخابی قاره آسیا تعیین شد. سهمیه سایر قاره ها با برگزاری مسابقات انتخابی به دست آمده بود و آسیا تنها قاره ای بود که نتوانست این رقابت ها را کامل برگزار کند.

قرار است قرعه کشی جام جهانی 11 خرداد در زوریخ سوئیس برگزار شود. تیم ملی فوتسال ایران در دوره قبل جام جهانی که به میزبانی کلمبیا برگزار گشت توانست به عنوان سوم دست یابد.

اسامی کشورهای راه یافته به نهمین دوره مسابقات جام جهانی به این ترتیب است:

اروپا: اسپانیا، پرتغال، صربستان، لیتوانی، قزاقستان، روسیه و جمهوری چک

آمریکای لاتین: آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و ونزوئلا

آمریکای شمالی و مرکزی: آمریکا، گواتمالا، پاناما و کاستاریکا

اقیانوسیه: جزایر سلیمان

آفریقا: مراکش، مصر و آنگولا

آسیا: ایران، ژاپن، ازبکستان تایلند‬و ویتنام

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7318

به "24 تیم حاضر در جام جهانی فوتسال تعیین شدند، رقابت ایران با بزرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 تیم حاضر در جام جهانی فوتسال تعیین شدند، رقابت ایران با بزرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید