412 طرح در سال جهش فراوری تکمیل می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سالی که مزین به جهش فراوری است، 412 طرح صنعتی و فراوریی در استان اردبیل تکمیل و به بهره برداری می رسد.

412 طرح در سال جهش فراوری تکمیل می گردد

رامین صادقی در تبادل نظر با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال رونق فراوری سعی کردیم تا زیرساخت های توسعه صنعتی و معدنی استان را فراهم کنیم که به همین دلیل با همراهی مجموعه دادگستری استان اردبیل جلسات رونق فراوری و برطرف موانع سرمایه گذاران به صور مرتب برگزار و حمایت همه جانبه از فعالان این بخش انجام شد.

وی گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی در حمایت از فراوری و رونق واحدهای صنعتی انجام شد تا در سال جهش فراوری بتوانیم به صورت همه جانبه زمینه تحقق اهداف و برنامه ها را در این حوزه به وجود آوریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه نمود: با برنامه ریزی های اجرا شده در سالجاری تکمیل و راه اندازی 412 طرح صنعتی و فراوریی با اشتغال قابل توجه در دستور کار است که هم اکنون با درصد پیشرفت های مختلف این واحدها در حال انجام می باشد.

صادقی مطالبات سرمایه گذاران را از سیستم دولتی و بانک ها یادآور شد و توضیح داد: براساس رسته ها و گروه های صنعتی در یک زمان بندی معین سعی خواهیم کرد تا در نیمه اول سال جاری که به نام جهش فراوری نامگذاری شده بتوانیم طرح های مورد نظر را به تدریج به مرحله بهره برداری برسانیم.

57 واحد راکد فعال شدند

دبیر کارگروه رونق فراوری استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته با تاکید استاندار اردبیل 57 واحد راکد به چرخه فراوری بازگشته اند، اظهار کرد: این واحدها که با مسائل مدیریتی، حقوقی و بانکی روبرو بودند، با نظر مساعد مسئولان استانی از حالت رکود خارج شده و به چرخه فراوری بازگشتند.

صادقی نمونه این واحدهای فراوریی را ابریشم سبلان توصیف کرد و گفت: در روزهای خاتمهی سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد تا این واحد صنعتی از مسائل حقوقی رهایی یافته و با همراهی یک سرمایه گذار جدید فراوری خود را از سر بگیرد.

وی ادامه داد: ما در استان با دو دسته واحد فراوریی روبرو هستیم که عده ای از این واحدها براساس ظرفیت اسمی فعالیت می نمایند اما عده ای دیگر به ظرفیت های واقعی نزدیک شده و در کوشش هستند تا با افزایش فراوری و ایجاد اشتغال بتوانند در بازار حضور یابند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تمرکز ما بر این است تا صاحبان سرمایه را مورد حمایت و تشویق قرار دهیم تا توان خود را افزایش داده و به ظرفیت واقعی فراوری خود را انجام دهند.

صادقی یکی از بحث های مغفول مانده را بخش معدنی استان توصیف و توضیح داد: در شهرستان مشگین شهر معدن مس، طلا و مولی بدن شناسایی و ذخایر آنها برآورد شده و حتی صنایع غیرفلزی نظیر واحد صنعتی ولید کاغذ از سنگ مجوز خود را دریافت نموده است.

وی گفت: در سالجاری پهنه معدنی جنوب استان نیز آماده واگذاری خواهد بود تا سیمای اقتصاد و اشتغال استان در این بخش متحول گردد.

رشد 158 درصدی صادرات در اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص شرایط صادرات استان و جهش 158 درصدی صادرات اردبیل در سال 98 بیان نمود: بیشترین کوشش ما بر این است تا واحدهای فراوریی صادرات محور مورد حمایت قرار گیرند و در سال جهش فراوری نیز روی این موضوع هدفگذاری کردیم.

صادقی به موضوع قاچاق نیز اشاره نمود و گفت: با اجرای طرح اعلام موجودی انبارها و معین شدن مبدا و مقصد کالاها بازرسان ما با حضور به موقع سعی دارند تا با همراهی تعزیرات مبارزه بی امان را با کالاهای قاچاق انجام دهند.

وی به فعالیت سامانه 124 و دریافت گزارش های مردمی از شرایط عرضه کالاهای مختلف اشاره نمود و اضافه نمود: در مقابله با بیماری کرونا فراوری محصولات بهداشتی به ویژه مواد ضدعفونی نماینده و ماسک افزایش یافته و روزانه 3 هزار عدد ماسک آماده عرضه به بازار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تهیه و تحویل مواد اولیه فراوری مواد ضدعفونی نماینده در کارخانجات اطلاع داد و بیان نمود: علاوه بر مناطق مختلف شهری توزیع اقلام بهداشتی در روستاها نیز با همکاری دهیاری ها و بخشداری ها در این ایام در دستور کار است.

صادقی در خاتمه اظهار کرد: با توجه به ضرر و زیان واحدهای فراوریی و صنعتی از قبل بیماری کرونا سعی بر این است تا بعد از برطرف این ویروس اثرات و ضرور و زیان ناشی از این فضا مورد ارزیابی قرار گرفته تا در بسته های حمایتی از فراورینمایندگان و صاحبان صنایع حمایتی جدی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3892

به "412 طرح در سال جهش فراوری تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "412 طرح در سال جهش فراوری تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید