8 استان میزبان باد شدید است ، احتمال وقوع بهمن و آتش سوزی جنگل ها

به گزارش پرسینا بلاگ، کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره شرایط جوی کشور طی امروز و چند روز آینده پرداخت.

8 استان میزبان باد شدید است ، احتمال وقوع بهمن و آتش سوزی جنگل ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، درباره شرایط جوی استان های کشور گفت: امروز برای شمال غرب به خصوص آذربایجان غربی، کردستان و ارتفاعات البرز بارش پراکنده باران و برف را داریم و تا ظهر چهارشنبه این بارش ها ادامه دارد که فردا ارتفاعات خراسان شمالی هم درگیر این پدیده می شوند.

وی اضافه نمود: پدیده غالب برای امروز وزش باد شدید برای استان های اردبیل، گیلان، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قم، نیمه جنوبی سمنان و شرق خراسان رضوی داریم که می تواند منجر به وقوع بهمن در مناطق مستعد و جاده ها و گذرگاه ها شود و همین طور احتمال وقوع و گسترش آتش سوزی در جنگل ها، خسارت به سازه موقف و داربست ها می تواند از اثرات این وزش باد باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: از پنج شنبه آخر وقت سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می شود و در نوار غربی سبب بارش پراکنده برف و باران می شود و روز جمعه بر میزان بارش ها در این مناطق اضافه نموده می شود و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، البرز، شمال شرق و سواحل شمالی را در بر می گیرد.

وی در ادامه از فرایند افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور تا جمعه شب خبر داد و گفت: به طور کلی در بیشتر مناطق کشور تا خاتمه هفته جاری فرایند افزایش نسبی دما را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه اظهار داشت: تهران برای بعد از ظهر وزش باد شدید را دارد. فرایند دمایی تهران در روز های آینده افزایشی خواهد بود. دمای هوا تهران امروز در گرمترین ساعات به 10 درجه می رسد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3262

به "8 استان میزبان باد شدید است ، احتمال وقوع بهمن و آتش سوزی جنگل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 استان میزبان باد شدید است ، احتمال وقوع بهمن و آتش سوزی جنگل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید