شروع سال تحصیلی دانشگاه ها از نیمه دوم شهریور ماه

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون آموزشی وزیر علوم گفت: سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از نیمه دوم شهریورماه شروع می گردد و دانشگاه ها به تدریج فعالیت های آموزشی خود را شروع خواهند کرد.

شروع سال تحصیلی دانشگاه ها از نیمه دوم شهریور ماه

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره زمان بازگشایی دانشگاه ها، گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، شاید دانشگاهی نتواند از 15 یا 20 شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کند. اینگونه دانشگاه ها نیمه دوم شهریور تا اول مهر ماه را برای آغاز آموزش ها به صورت مجازی درنظرگرفته اند.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: هر دانشگاه با توجه به توانمندی و برنامه خود، زمان بازگشایی را اعلام می نماید.

خاکی صدیق درباره دانشگاه های استان ها، تاکید نمود: دانشگاه ها در صورت دریافت مجوز ستاد کرونای استان خود می توانند کلاس ها را به صورت محدود و برای دانشجویان بومی که واکسن دریافت نموده اند، برگزار نمایند.

پروتکل های بهداشتی سال تحصیلی تازه به دانشگاه ها ابلاغ شده است

مجید صفاری نیا درباره پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده به دانشگاه ها برای آغاز سال تحصیلی تازه، اظهارکرد: پروتکل های بهداشتی هفته گذشته به دانشگاه ها ابلاغ شد. این پروتکل ها بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که سال گذشته به وسیله ستاد کرونا تنظیم شده بود و همکاران پزشک دانشگاه ها با توجه به شناخت بیشتر ویروس و شرایط فعلی با اعمال بعضی تغییرات، آن را کامل تر کردند.

وی درباره نقاطی از دانشگاه ها که این پروتکل ها باید در آنجا رعایت گردد، اعلام کرد: این پروتکل ها در محیط های کتابخانه، ساختمان های اداری و آموزشی، کلاسی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها، بوفه های غذایی، سالن های ورزشی و استخر، سالن اجتماعات، نمازخانه، حمل و نقل، مراکز بهداشتی و درمانی، دندانپزشکی، سلف سرویس ها، غذاخوری ها و محیط های خوابگاهی باید رعایت گردد.

صفاری نیا با بیان اینکه اولویت در رعایت پروتکل های بهداشتی بر تهویه مطبوع، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون است، درباره واکسیناسیون تاکید نمود: برگزاری کلاس های دانشگاهی در سال تحصیلی پیش رو به صورت ترکیبی است، اما منتظر اعلام رسمی معاونت آموزشی وزارت علوم هستیم. بر اساس علم پزشکی، تزریق همگانی بیشتر جامعه و دو ُدز برای برگزاری کلاس ها و رعایت ایمنی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان ضروری است.

پایش سلامت جسم و روان دانشجویان از اول مهرماه

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان درباره پایش سلامت جسم و روان دانشجویان از ابتدای سال تحصیلی، توضیح داد: آنالیز طرح پایش سلامت جسم و روان هم زمان با اجرای پروتکل های بهداشتی، انجام می گردد.

صفاری نیا از اجرای پایش سلامت روان اطلاع داد و گفت: دانشجویان همه مقاطع تحصیلی در سامانه ای که دانشگاه معرفی می نماید، خود اظهاری می نمایند. بعد از این مرحله، اطلاعات پایش سلامت روان به وسیله متخصصان در مراکز مشاوره آنالیز می گردد و اگر نمره افراد از میانگین بالاتر باشد، به صورت حضوری یا مجازی به مراکز مشاوره خوانده می شوند. این مراکز به وسیله سوالات استاندارد با دانشجویان مصاحبه می نمایند.

صفاری نیا بعلاوه درخصوص پایش سلامت جسم، اظهار داشت: در پایش سلامت جسم، متغیر هایی مثل فشار خون، مسائل قلبی، تغذیه حتی کرونا مورد توجه قرار می گیرد؛ مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها این اطلاعات دانشجویان را آنالیز و به دانشجویان خدمات ارایه می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7792

به "شروع سال تحصیلی دانشگاه ها از نیمه دوم شهریور ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سال تحصیلی دانشگاه ها از نیمه دوم شهریور ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید