آماده باش گیلان برای مقابله با سیل احتمالی

به گزارش پرسینا بلاگ، استاندار گیلان از آمادگی کامل دستگاه های امدادی و خدماتی برای مقابله با خطرات سیل احتمالی در روز های آینده اطلاع داد.

آماده باش گیلان برای مقابله با سیل احتمالی

به گزارش خبرنگار از ، مصطفی سالاری، استاندار گیلان با اشاره به آمادگی برای مقابله با خطرات سیل احتمالی در روز های آینده گفت: به منظور کنترل وضع موجود و جلوگیری از بروز هرگونه آسیب، تمامی دستگاه های امدادی و خدماتی استان در وضعیت آماده باش قرار دارند تا نیرو های انسانی و تجهیزات در مواقع ضروری در دسترس باشند.

وی با بیان اینکه لایروبی رودخانه ها از اقدامات موثر برای کنترل سیل در استان است که از چند ماه گذشته شروع شد، اضافه کرد: این اقدام می تواند سهولت راهنمایی آب هایی که از جلگه و مناطق کوهستانی سرازیر تا به دریا منتقل گردد را به دنبال داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سال جاری در سد منجیل و سپیدرود شاهد افزایش قریب به 15 درصدی آبگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم، گفت: هم اکنون 900 میلیون متر مکعب ذخیره آب داریم.

سالاری از هموطنان خواست تا برنامه سفر و تردد خود در جاده های استان گیلان را متناسب با شرایط جوی تنظیم و از اسکان در حریم رودخانه های استان و مناطق حادثه آفرین خودداری نمایند.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی بارش برف برای امروز و فردا در مناطق کوهستانی گیلان گفت: نیرو های راهداری همچون گذشته و بر اساس هشدار های هواشناسی برای باز کردن جهت ها آمادگی کامل دارند، اما ضروری است تا مسافران هم در این ایام از سفر های غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری و به هشدار های اعلام شده توجه نمایند.

ع

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 314

به "آماده باش گیلان برای مقابله با سیل احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش گیلان برای مقابله با سیل احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید