افتتاح 3 اقامتگاه سنتی در کاشان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی

به گزارش پرسینا بلاگ، با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سه اقامتگاه سنتی در شهر کاشان به طور رسمی افتتاح شد.

افتتاح 3 اقامتگاه سنتی در کاشان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز پنجشنبه 12 مهر در سفر خود به شهر کاشان با همراهی تعدادی از معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی و نیز جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهر کاشان، سه اقامتگاه سنتی در این شهر را افتتاح کرد.

مونسان ابتدا با حضور در هتل سنتی خادمی این اقامتگاه زیبای سنتی را افتتاح کرد و در بازدید از بخش های مختلف این اقامتگاه و در گفت و گو با سرمایه گذار این مجموعه در جریان نحوه احیا و بهره برداری آن نهاده شد.

اقامتگاه سنتی خادمی کاشان بنایی با قدمت 250 ساله است که پس از مرمت و بازسازی در سال 1397 به عنوان اقامتگاه بوم گردی فعالیت خود را شروع کرد. این اقامتگاه دارای 9 باب اتاق برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم چنین اقامتگاه سنتی خانه اطلسی در کاشان را افتتاح کرد و از اتاق ها و بخش های مختلف این اقامتگاه زیبا در بافت تاریخی کاشان بازدید به عمل آورد.

معاون رئیس جمهوری سپس اقامتگاه سنتی خانه پارسی را افتتاح کرد و از بخش های مختلف این مجموعه بازدید به عمل آورد.

خانه پارسی در بافت تاریخی کاشان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت 500 متر مربع و با زیربنای 700 متر احداث شده و دارای 11 اتاق و 33 تخت برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه افتتاح و بازدید از این سه اقامتگاه سنتی گفت: خانه های تاریخی به عنوان بخشی از تاریخ، تمدن و فرهنگ ما ایرانی ها بسیار حائز اهمیت است و توجه به این خانه های تاریخی و سامان دهی، بهسازی و احیای آن ها می تواند ضمن حفظ این آثار تاریخی و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانیان، به مکان هایی زیبا و دلنشین برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شوند.

او در ادامه با اشاره به وجود خانه های تاریخی در شهرهایی مانند یزد و کاشان گفت: پیشنهاد من این است که خانه های تاریخی در سامانه ای تحت نظارت صندوق احیا و بهره برداری از اماکن و بناهای فرهنگی تاریخی ثبت و سامان دهی شوند تا به وسیله این سامانه بهسازی و احیای آن ها و تبدیل این خانه های تاریخی به اماکن اقامتی و پذیرایی آنالیز گردد.

معاون رئیس جمهوری اضافه نمود: خانه های تاریخی بستر مهمی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و باید با برنامه ریزی و استفاده از نظرات افراد متخصص بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

مونسان با اشاره به علاقه مندی گردشگران خارجی برای اقامت در خانه های تاریخی و نیز اقامتگاه های بومگردی توضیح داد: سامان دهی، بهسازی و احیای خانه های تاریخی می تواند به رشد صنعت گردشگری بیش از پیش یاری کند ضمن این که با این کار، از تخریب و نابودی این آثار ارزشمند نیز جلوگیری به عمل می آید.

در این افتتاح ها و بازدید ها، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان، حسین تاجیک معاون حقوقی، مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران این سازمان و مسئولان استان اصفهان و شهر کاشان حضور داشتند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1159

به "افتتاح 3 اقامتگاه سنتی در کاشان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 3 اقامتگاه سنتی در کاشان با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید