افزایش رشد ناخن با فرمولی حیرت انگیز

به گزارش پرسینا بلاگ، نمناک/داشتن ناخن های بلند، محکم و همچنین رشد سریع آن ها برای بسیاری از خانم ها ایده آل می باشد. گاهی اوقات ناخن ها به راحتی می شکنند و قاعدتا رشد سریعی نخواهند داشت تا به طول بقیه ناخن ها برسند.

افزایش رشد ناخن با فرمولی حیرت انگیز

برای رشد سریع آن ها یک مورد بسیار مطمئن که بارها اثبات شده است مخلوط آب پرتقال و سیر و در نهایت خیساندن ناخن ها در روغن زیتون می باشد.

برخی از مزایای مواد تشکیل دهنده مخلوط ذکر شده :

1- آب پرتقال

آب پرتقال سرشار از آنتی اکسیدان است و به رشد سریع ناخن ها و بهبود کیفیت آن ها کمک می کند . آب پرتقال دارای اسید سیتریک است و به همین علت از کوتیکول ها عمل لایه برداری انجام می دهد و به همین علت باعث رشد ناخن ها خواهد شد . همچنین وجود پرتقال در مخلوط سیر و پرتقال باعث خنثی شدن بوی سیر می شود.

2- سیر

سیر یکی از بهترین داروهای درمانی در طبیعت می باشد . سیر غنی از سلنیوم است و هنگامی که بدن فاقد سلنیوم باشد رشد و و کیفیت ناخن ها ضعیف خواهد شد.

سیر یک ماده مغذی گیاهی است که حاوی ویتامین و مواد معدنی مختلفی می باشد ، همچنین خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی ، ضد قارچی و ضد ویروسی سیر باعث تقویت سلامت سلول های ناخن ها می شود.

از خواص دیگر سیر می توان به منابع غنی کلسیم، آهن، پتاسیم ، مهمیم ، روی و منگنز اشاره کرد . منگنز برای ایجاد سوپراکسید دیسموتاز و تولید آنتی اکسیدان لازم است و همچنین سیر از التهاب جلوگیری کرده و دارای ویتامین C می باشد که برای مبارزه با عفونت ها عالی خواهد بود.

3- روغن زیتون

در مرحله آخر برای خیساندن ناخن ها ، روغن زیتون لازم است زیرا به نرم شدن و مرطوب کردن پوست اطراف ناخن ها کمک می کند و از شکنندگی آن ها جلوگیری خواهد کرد. روغن زیتون همچنین دارای ویتامین E است که به بهبود خون رسانی به بدن و ناخن ها کمک می کند و باعث ترمیم رشد ناخن ها و اکسیژن رسانی به آن ها خواهد شد.

مواد لازم عبارتند از:

یک چهارم فنجان اب پرتقال تازه

یک حبه سیر خرد شده و یا رنده شده

یک چهارم فنجان روغن زیتون

طرز تهیه و طریقه استفاده :

چنانچه در این بخش از سلامت نمناک گفته ایم ابتدا نیمی از پرتقال را برش داده و پس از فشردن آن ، آب آنرا در ظرفی شیشه ای بریزید.

یک حبه سیر را خرد و یا رنده کنید و سپس به آب پرتقال اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا قبل از غوطه ور کردن ناخن ها عصاره سیر به آب پرتقال نفوذ کند.

حال ناخن هایتان را درون مخلوط آب پرتقال / سیر بگذارید و به مدت 15دقیقه صبر کنید.

دراین مرحله روغن زیتون را درظرفی بریزید و اینبار ناخن هایتان را در آن غوطه ور کنید و به مدت 10-15 دقیقه صبر کنید و درنهایت آنها را خشک کنید . در خاتمه کار شستن ناخن ها لازم نیست!

این کار را 3 بار در هفته انجام دهید تا نتایج بسیار خوبی بگیرید . این مخلوط در یخچال به مدت 5 روز هم ماندگاری دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7778

به "افزایش رشد ناخن با فرمولی حیرت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش رشد ناخن با فرمولی حیرت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید