افزوده شدن نیروی ویژه هوایی به مرزبانی جمهوری آذربایجان

به گزارش پرسینا بلاگ، منابع خبری از تحولات در ساختار مرزبانی جمهوری آذربایجان و افزوده شدن نیروی ویژه عملیات هوایی به مرزبانی این کشور همسایه خبر دادند.

افزوده شدن نیروی ویژه هوایی به مرزبانی جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع خبری روز سه شنبه از افزوده شدن نیروی ویژه عملیات هوایی به مرزبانی جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری نیوز آرمنیا اصلاحاتی در قانون مرزبانی جمهوری آذربایجان اعمال شده است. اصلاح قانون مذکور از طریق الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان تصویب شده است. بر اساس این اصلاحیه، نیرو های عملیات ویژه هوایی به سرویس مرزبانی جمهوری آذربایجان اضافه شده است.

تا به امروز حفظ و کنترل مرز های جمهوری آذربایجان از طریق نیرو های واکنش سریع، گارد ساحلی و کنترل مرز ها تامین می شده است و اکنون نیرو های ویژه عملیات هوایی به این فهرست اضافه می شوند.

نیروی مرزبانی جمهوری آذربایجان یک نهاد دولتی است که مسئولیت کنترل و نگهداری مرز های زمینی و دریایی جمهوری آذربایجان را بر عهده دارد. این نیرو طبق در 31 ژوئیه سال 2002 تاسیس شد.

مرزبانی جمهوری آذربایجان تعهدات خود را یا به طور بی واسطه، یا از طریق به کارگیری سازمان ها و نهاد های تابع به جا می آورد. ساختار سازمانی این نیرو دربردارنده ادارات کل، شعب و سایر نهادهاست.

چندی قبل زارت دفاع جمهوری آذربایجان از خودکشی یکی از نیرو های خود در بیمارستان نظامی خبر داد. رامیل رضا قلی اف نظامی جمهوری آذربایجان به علت مسائل روانی به بیمارستان نظامی منتقل شد. وی از معاینات پزشکی طفره رفت و با بالا رفتن از طبقه بالای ساختمان بیمارستان نظامی با پرتاب خود به پایین خودکشی کرد.

پیشتر گزارش شده بود که در ارتش جمهوری آذربایجان بطور میانگین نزدیک به 60 مورد خودکشی و یا موارد کشته شدن نظامیان رخ می هد که به مراتب بیشتر از تعداد نیرو های کشته شده از طریق دشمنان است. اهانت یکی از دلایل اصلی خودکشی نظامیان و به ویژه نیرو ها وظیفه این کشور ذکر شده است. کمبود پزشک متخصص روحی و روانی در ارتش این کشور نیز مزید بر علت بروز اینگونه حوادث است.

به نظر می رسد سایه سنگین نبرد 44 روزه با ارمنستان بابت سرزمین قره باغ کوهستانی هنوز بر بدنه نیررو های مسلح جمهوری آذربایجان سایه افکنده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8079

به "افزوده شدن نیروی ویژه هوایی به مرزبانی جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزوده شدن نیروی ویژه هوایی به مرزبانی جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید