انتقال بازی های پرسپولیس به شهری غیر از تهران؟

به گزارش پرسینا بلاگ، هفته اول از بیست وسومین دوره رقابت های لیگ برتر روز های چهارشنبه و پنجشبه برگزار گشت. در هفته نخست، به غیر از تراکتور که دیداری رودررو با سپاهان داشت، دیگر تیم های مدعی توانستند دست پر از زمین مسابقه خارج شوند و لیگ تازه را با کسب سه امتیاز ارزشمند شروع کنند. البته مطابق با انتظار، این لیگ و همان هفته نخستش چندان بدون حاشیه هم نبود. اتفاق اصلی در روز نخست و در جدال تیم های پرسپولیس و آلومینیوم اراک رخ داد؛ جایی که 24 ساعت مانده به شروع دیدار، مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کردند این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار می شود.

انتقال بازی های پرسپولیس به شهری غیر از تهران؟

اگرچه مسئولان باشگاه پرسپولیس پیش از شروع این دیدار نقدها زیادی از چنین تصمیمی داشتند، ولی بحث اصلی به بعد از برتری یک بر صفر این تیم مقابل آلومینیوم کشیده شد. ستاره های پرسپولیس که همگی از غیبت تماشاگران در دیدار نخست شوکه و شاکی شده بودند، تهدید کردند که اگر چنین رویه ای ادامه داشته باشد، دیگر نه تنها حاضر نیستند در استادیوم آزادی به میدان بروند، بلکه خواستار انتقال بازی شان به شهری به غیر از تهران هستند، به این امید که تماشاگران این تیم بتوانند در استادیوم حاضر باشند.

علیرضا بیرانوند، دروازه بان ملی پوش پرسپولیس، یکی از بازیکنانی بود که این ایده را مطرح نمود. او که به شدت از دست مسئولان فدراسیون فوتبال ناراحت بود، اعتقاد داشت در طول یک هفته ای که بازی های لیگ برتر ایران تعطیل شده، این حجم از خرابی روی سکو های استادیوم آزادی به وجود آمده است. به نظرم اگر سه هفته بازی را عقب می انداختند، یک استادیوم می ساختند؛ وقتی در یک هفته استادیوم آزادی را خراب کردند، پس می توانند در سه هفته استادیوم را بسازند! در این یک هفته ای که لیگ را عقب انداختند، چه چیزی را درست کردند؟ موضوع دیگر درباره آقای درویش است. اگر بهانه سکو بیاورند، تا هفته هشتم بدون تماشاگر بازی می کنیم. از آقای درویش خواهش می کنم فکری کند. ما میزبانی در آزادی را نمی خواهیم، دوست داریم هواداران کنار ما باشند. آقای تاج! چطور به خودتان اجازه دادید اولین بازی لیگ برای تیمی که سه قهرمانی آورده، این طور برگزار شود؟ این چه نظمی است؟ درویش اصلا کوتاه نیاید. هفته سوم با ذوب آهن اینجا بازی نمی کنیم. چمن اینجا هم به درد ما نمی خورد. چمن شهر های بیرون از تهران بهتر از آزادی است. درخواست من از درویش این است جایی بازی کنیم که هوادار بیاید. همه بازیکنان در رختکن گفتیم که هفته سوم در استادیوم آزادی بازی نمی کنیم.

بیرانوند در شرایطی می گوید تصمیم به بازی نکردن در استادیوم آزادی، جمعی است که این مورد به تأیید چند ستاره دیگر این باشگاه هم رسیده است. محمدحسین کنعانی زادگان، مدافع مطرح و ملی پوش پرسپولیس، دیگر بازیکنی است که ایده خروج پرسپولیس از استادیوم آزادی و تهران را مطرح کرده است. دلم تنگ شده برای هواداران، ولی انگار می گویند تا نیم فصل باید بدون تماشاگر بازی کنیم! کاش بازی های ما را در شهر دیگری مثل مشهد یا هر شهر دیگر برگزار کنند؛ اما با حضور تماشاگران مسابقه برگزار شود. مرتضی پورعلی گنجی، دیگر مهره تأثیرگذار یحیی گل محمدی نیز با اشاره به همین مورد می گوید: با تمام احترام، اگر هواداران نباشند، هیچ چیز نداریم. این دو تیم مردمی باید پر از برکت، نعمت و امکانات باشند. اگر قرار است بازی ها بدون تماشاگر باشد، بهتر است به مشهد یا جایی برویم که تماشاگر داشته باشیم.

پرسپولیسی ها در حالی در هفته نخست بدون حضور تماشاگران به مصاف رقیب رفتند که طبق گفته مسئولان این باشگاه و البته مسئولان شرکت تجهیز و توسعه، استادیوم آزادی حتی با همین شرایط فعلی اش باز هم می تواند پذیرای قریب به 50 هزار تماشاگر باشد؛ موضوعی که در نیم فصل دوم فصل گذشته هم رخ داد و با وجود تعمیر و ترمیم بخشی از سکو های استادیوم، تماشاگران دو تیم استقلال و پرسپولیس برای حمایت تیم خودی به آزادی آمدند. دراین بین همچنان شایعه دیگری هم به قوت خود باقی است که مربوط به نبود زیرساخت مناسب برای ورود زنان به استادیوم آزادی است. شایعه شده که مسئولان فدراسیون فوتبال از آنجا که نتوانسته اند هنوز مجوز ورود زنان به استادیوم را به دست بیاورند، کلا بازی ها در استادیوم آزادی را تا حل وفصل شدن این موضوع به عقب انداخته اند. این شایعه البته از سوی مسئولان امر رد و عنوان شده که جابه جانکردن نخاله های به جامانده از بازسازی، دیدار پرسپولیس را بدون تماشاگر کرده است.

ولی موضوع عجیب در این بین ابهام درباره سرنوشت ورود تماشاگران به استادیوم است. روز گذشته مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، در مصاحبه با یکی از برنامه های تلویزیونی، صحبت های ضدونقیضی در این زمینه داشت که به ابهامات اضافه نمود. او از یک سو گفت که استادیوم آزادی می تواند پذیرای تماشاگران باشد و از سوی دیگر به این مورد هم اشاره کرده که ممکن است حضور آن ها در استادیوم چندین هفته دیگر هم طول بکشد. عسگریان در بخشی از صحبت هایش درباره شرایط استادیوم آزادی گفت: د رحال حاضر سکو های استادیوم آزادی 50 هزار نفر گنجایش دارد. برای اینکه بتوانیم هم زمانی مسابقات و بازسازی را داشته باشیم، فازبندی کردیم. در فاز اول سکو های غربی و در فاز دوم سکو های پشت دروازه ها را در نظر گرفتیم. سکو های شرقی در فاز سوم است. اگر مدیران باشگاه ها بخواهند کاری انجام شود، باید جلسه ای داشته باشیم و برنامه های خود را به ما اعلام کنند. قطعا وقتی برنامه ها را بگیریم، به شکلی بازسازی را مدیریت می کنیم تا در زمان برگزاری مسابقات هواداران در استادیوم حضور داشته باشند. همین الان هم اگر مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس بخواهند، می توانیم هماهنگ کنیم تا در دو، سه هفته آینده امکان حضور تماشاگران وجود داشته باشد. باید بدانیم برنامه باشگاه ها به چه شکلی است.

اتفاق مهمی که در این بین رخ داده، این است که علاوه بر بازی های لیگ برتر که استادیوم آزادی به عنوان میزبان دو تیم استقلال و پرسپولیس معرفی شده، این استادیوم میزبان دیدار های آسیایی پرسپولیس هم هست؛ دیدار هایی که چیزی تا شروع آن باقی نمانده است. این شرایط در حالی رقم خورده که حالا عسگریان در جایی دیگر می گوید فاز نخست این تعمیرات تازه آذرماه آماده بهره برداری می شود. تقریبا در آذرماه فاز اول آماده بهره برداری است. البته در حال حاضر 50 هزار صندلی برای میزبانی از تماشاگران آماده داریم. الان نیز دلیل غیبت تماشاگران این بود که فرصت نشد نخاله های استادیوم را تخلیه کنیم، به همین دلیل باید آن نقاطی را که نخاله جمع کرده بودیم، پلمب نگه می داشتیم. خالی کردن این نخاله ها نیاز به دو تا سه هفته زمان دارد.

معمای استادیوم آزادی فعلا حل نشدنی به نظر می رسد. از یک سو پرسپولیسی ها تهدید به خروج از این استادیوم کرده اند و از سوی دیگر عنوان شده که این استادیوم می تواند در همین شرایط فعلی میزبان 50 هزار تماشاگر هم باشد. پس اگر تهدید پرسپولیسی ها چندان جدی نباشد که بعید است جدی هم باشد، این پرسش همچنان باقی است که چرا اجازه حضور به تماشاگران روی دیگر سکو های استادیوم داده نمی شود؟

منبع: فرارو
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8281

به "انتقال بازی های پرسپولیس به شهری غیر از تهران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال بازی های پرسپولیس به شهری غیر از تهران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید