اهدای جایزه صلح ناشران آلمان به مارگارت اتوود

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، جایزه صلح ناشران آلمان در سال 2017، مارگارت آتوود نویسنده و شاعر سرشناس کانادایی را به عنوان برنده این جایزه 25 هزار یورویی معرفی کرد.

اهدای جایزه صلح ناشران آلمان به مارگارت اتوود

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان، در همایش روزهای کتاب که در برلین برگزار گردید با اعلام این خبر از شم سیاسی و حساسیت بالای مارگارت اتوود 77 ساله برای این انتخاب یاد کرد.

وی گفت: این نویسنده کانادایی در رمان ها و آثار غیرداستانی خود همیشه حساسیت بالای خود را برای تحولات و جریان های نامحسوس و خطرناک به نمایش گذاشته است.

در بیانیه اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان در این باره آمده است: انسان دوستی، عدالت خواهی و رواداری عواملی هستند که به نگاه مارگارت اتوود شکل می دهند. وی فردی است که با آگاهی بیدار و شناخت عمیق از انسان به دنیا نگاه می نماید و با قدرت زبانی و ادبی موثر خود تحلیل ها و نگرانی هایش را روایت می نماید.

آتوود برنده جوایز متعدد ادبی است و کتاب هایش به بیش از 30 زبان ترجمه شده اند.

جایزه صلح ناشران آلمان از سال 1950 هر سال به یک چهره فرهنگی که در حوزه کاری خود، به تحقق ایده صلح یاری نموده باشد، تعلق می گیرد.

این جایزه، هر سال در خاتمه نمایشگاه کتاب فرانکفورت به برنده اهدا می گردد.

سال پیش کارولین امکه، نویسنده و روزنامه نگار مقیم برلین، این جایزه را دریافت کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1982

به "اهدای جایزه صلح ناشران آلمان به مارگارت اتوود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای جایزه صلح ناشران آلمان به مارگارت اتوود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید