اولین میزبانی اردبیلی ها از دوچرخه سواران بین المللی

به گزارش پرسینا بلاگ، پوپک قاسمی- اردبیل - خبرنگار:برگزاری و میزبانی مسابقات ورزشی بین المللی در سال های نه چندان دور یک رؤیا برای اردبیلی ها بود. رؤیایی که با همت و اراده محقق شد و اردبیل چند سالی است برگزارکننده مسابقات بین المللی و جهانی است و در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است.

اولین میزبانی اردبیلی ها از دوچرخه سواران بین المللی

میزبانی مرحله چهارم سی وچهارمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان هم که در روزهای گذشته در سرعین برگزار گشت یکی دیگر از میزبانی های پیروز ورزشی در اردبیل بود که با تجربه ای خوب برای ورزش استان همراه شد. در مرحله چهارم این تور که در راستا 198 کیلومتری تبریز به سرعین و با حضور 72 رکاب زن برگزار گشت، ایگور چژان رکاب زن قراقستانی، ساوا نوویکوف از روسیه و ایستانیسکو باشلو از بلاروس به ترتیب اول تا سوم شدند. نوویکوف، دوچرخه سوار روسی و برنده پیراهن طلایی مرحله چهارم، درباره حضورش در ایران و تور بین المللی دوچرخه سواری به خبرنگاران گفت: ایران کشوری زیباست و از رکاب زنی در شهرهای آن و مهمان نوازی مردمانش لذت بردم. دوست دارم باز هم این تجربه و حضور برایم تکرار شود.

  • تجربه پیروز میزبانی ورزش خارج سالنی

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار می کند: مرحله چهارم تور بین المللی آذربایجان که طولانی ترین و سخت ترین راستا تور بود به مسافت 198 کیلومتر حد فاصل تبریز - سرعین برگزار گشت و سرعین به اذعان نمایندگان تیم های شرکت کننده داخلی و خارجی میزبان شایسته ای برای برگزاری مراسم خط خاتمه مرحله چهارم، اقامت یک شبانه روزی و مراسم استارت به سوی تبریز بود.

بهرام آقاخانی می افزاید: میزبانی این تور دریچه دیگر در میزبانی مسابقات بین المللی خارج سالنی در استان بود، چراکه اردبیل تجربه برگزاری چندین مسابقه بین المللی داخل سالن داشت و این مسابقه در جاده های استان تجربه پیروزی بود که نیاز به هماهنگی های زیادی داشت و با همکاری همه ارگان ها به خوبی برگزار گشت. آقاخانی با اشاره به ابراز رضایت تیم های خارجی و داخلی در نشست ارزیابی میزبانی اردبیل بعد از برگزاری مراسم اهدای جوایز بیان می کند: هر کدام از این تیم ها نماینده یک کشور هستند که می توانند در معرفی جاذبه های منطقه تاثیرگذار باشند. ابراز رضایت آنها از میزبانی سرعین در برگزاری و اقامت برای ما هم مایه خرسندی و تجربه پیروز بود.

  • تلاش برای حضور تیمی از اردبیل

رئیس هیات دوچرخه سواری استان هم در گفت وگو با خبرنگاران اظهار می کند: هیات دوچرخه سواری به همراه اداره کل ورزش و جوانان هماهنگی های لازم با ارگان هایی مانند پلیس راهور، نیروی انتظامی، فرمانداری و شهرداری سرعین برای میزبانی این تور انجام داد و تلاش و هماهنگی همه ارگان های دخیل باعث شد همه کارها به نحو احسن انجام شود. معصومه صمدیان درباره تاثیر میزبانی این تور بر رشد دوچرخه سواری استان می گوید: برپایی این تورها می تواند با ایجاد انگیزه در دوچرخه سواران تاثیر زیادی بر رشد آنها داشته باشد؛ همچنین مشاهده رکاب زنی دوچرخه سواران بین المللی می تواند بر تجربیات آنها بیفزاید.

وی در مورد شرکت تیم های دوچرخه سواری استان در این مسابقات عنوان می کند: دوچرخه سواران استان به دلیل نبود حمایت مالی با تیم های استان های دیگر قرارداد بسته اند و خارج استان رکاب می زنند. صمدیان تاکید می کند: هرچند تلاش می کنیم شرایطی برای فعالیت دوچرخه سواران در داخل استان فراهم کنیم، فعالیت آنها در خارج استان نیز که به پیشرفتشان کمک می کند باعث خرسندی است و هر حمایتی که توان داشته باشیم از آنها می کنیم. اولین بانوی رئیس هیات استان در پاسخ به برنامه هایی برای حضور تیم هایی از استان در مسابقات بین المللی اظهار می کند: آماده سازی تیمی از استان برای مسابقات بین المللی در سال های آینده جزو اصلی ترین اولویت هیات است و تمام برنامه ریزی ها بر حول این هدف متمرکز خواهد بود.

  • معرفی ظرفیت های شهرهای شمال غرب

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و مدیر سی وچهارمین دوره تور دوچرخه آذربایجان هم به خبرنگاران می گوید: این تور که به میزبانی استان های شمال غرب برگزار گشت فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت شهرستان های 3 استان اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بود. ایوب بهتاج با بیان این که در تور امسال دوچرخه سواران در مجموع 877 کیلومتر رکاب زدند، اظهار می کند: برگزاری مستمر و به نحو احسن این تور در سال های متمادی باعث شده این تور اهمیت بین المللی ویژه ای داشته باشد و هر سال بر میزان استقبال کشورهای خارجی از این مسابقات افزوده شود.

  • امید به مشارکت سایر شهرستان ها

معاون سیاسی - امنیتی استاندار اردبیل ابراز امیدواری می کند که در دوره های بعدی تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان، سایر شهرستان های استان اردبیل نیز در میزبانی این رقابت ها مشارکت داشته باشند. وی با بیان این که این میزبانی ها نتایج مثبت برای توسعه استان به ارمغان دارند، اظهار می کند که در دوره های آینده با برنامه ریزی مسئولان اجرایی، سایر شهرستان های استان اردبیل در میزبانی و برگزاری این رقابت ها توان بالای اجرایی خود را به نمایش بگذارند. ندایی می گوید: این میزبانی های شایسته باعث اعتلای نام اردبیل در سطح بین المللی می شود تا بیش از پیش ظرفیت های استان معرفی شود. در مراسم بدرقه دوچرخه سواران از عوامل اجرایی برگزاری این مسابقات تشکر و همچنین به عنوان یادبود 2 دوچرخه سوار فقید استان زینب ساسانی و حسین فرجی از خانواده های آنها تجلیل شد.

  • میزبان های شایسته

تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان از دهم تا چهاردهم مهرماه با حضور 72 ورزشکار در قالب 14 تیم از 11 کشور در جاده های 3 استان شمال غرب کشور آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار گشت. 10 کشور خارجی شرکت کننده در این تور قزاقستان، بلاروس، روسیه، مالزی، آفریقای جنوبی هنگ کنگ، چین، بحرین، ترکیه و بلژیک بودند که در ایستگاه آخر این مسابقات و در مرحله پنجم راستا 188 کیلومتری سرعین تا تبریز را رکاب زدند تا این تور در ائل گلی به کار خود در ایستگاه 34 خاتمه دهد. تور بین المللی دوچرخه سواری ایران - آذربایجان در سال 65 و با حضور تیم های ایرانی کار خود را آغاز کرد و هر سال بهتر از قبل برگزار می شود.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1817

به "اولین میزبانی اردبیلی ها از دوچرخه سواران بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین میزبانی اردبیلی ها از دوچرخه سواران بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید