برجام به تاریخ پیوسته است؛ اروپا برای تحریم ایران با ما همراه گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه با بیان این ادعا که برجام به تاریخ پیوسته خواهان همراهی کشور های اروپایی و سایر کشور ها برای اعمال تحریم های قدرتمند علیه ایران شد.

برجام به تاریخ پیوسته است؛ اروپا برای تحریم ایران با ما همراه گردد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به افزایش ذخائر اورانیوم غنی شده ایران به 10 برابر محدوده مجاز در توافق هسته ای برجام واکنش نشان داد.

پامپئو نوشت: حسب گزارش ها ذخائر اورانیوم ایران به بیش از 10 برابر محدودیت های مشخص شده در برجام رسیده است. سه کشور اروپایی و سایر کشور ها باید چشمشان را به این واقعیت بگشایند که توافق هسته ای به تاریخ پیوسته و باید برای اعمال تحریم های قوی با ما همراه شوند. فشار و مصاحبه های جامع تنها راه پیش رو است.

بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که آدینه گذشته در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید نموده بود که میزان ذخائر اورانیوم غنی شده ایران به بیش از 10 برابر محدودیت های مشخص شده در توافق هسته ای رسیده است. (جزئیات بیشتر)

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به فشار حداکثری به اقداماتی تحریک آمیز و تنش زا روی آورده است.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال صبر راهبردی را در دستور کار قرار داد و به طرف های توافق هسته ای به ویژه کشور های اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای عمل نمایند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه ای روز 18 اردیبهشت ماه به طرف های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف 60 روز به تعهدات خود در زمینه های نفتی و بانکی عمل ننمایند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران در پنج گام از تعهدات خود در توافق هسته ای کاسته است. اولین گام ایران در کاهش تعهدات، عبور از سقف 300 کیلوگرمی ذخایر اورانیوم غنی شده 3.67 درصد، عدم فروش آب سنگین و مازاد اورانیوم غنی شده بود که در تاریخ هجدهم اردیبهشت اعلام شد.

کاهش تعهدات ایران به موجب بند های توافق هسته ای برجام اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5261

به "برجام به تاریخ پیوسته است؛ اروپا برای تحریم ایران با ما همراه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برجام به تاریخ پیوسته است؛ اروپا برای تحریم ایران با ما همراه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید