برخواه: نبود فضا، دستم را برای دعوت از نفرات بیشتر بسته است

به گزارش پرسینا بلاگ، حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید علی داودی و بعضی از ستاره های آینده دار و مستعد وزنه برداری ایران بعد از رقابت های جهانی، به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت می شوند.

برخواه: نبود فضا، دستم را برای دعوت از نفرات بیشتر بسته است

رضا عباسپور - مثل همواره به خاطر روحیات خاصی که مختص او است، خیلی تمایلی به مصاحبه کردن و ریز شدن در مسایل فنی و البته حاشیه ای تیم ملی وزنه برداری ندارد. اما لیست تیم ملی اعلام شده و همین بهترین بهانه است برای صحبت درباره دعوت شده ها و البته وضعیت ملی پوشان. به گفته برخواه نبود نام علی داوودی در آخرین فهرستی که اعلام نموده، به خاطر رقابت های جهانی جوانان است و وقتی از او درباره به تعویق افتادن اردوی تیم ملی بزرگسالان سوال می شود، دلیل جالبی را مطرح می نماید. او نبود فضا و شلوغی برنامه های فدراسیون را دلیل این موضوع می داند که جالب توجه است. در ارتباط با فهرست تیم ملی بزرگسالان و برنامه هایی که در راستا رقابت های جهانی تایلند دارد، چند دقیقه ای با محمد حسین برخواه همکلام می شویم.

قرار بود دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه برداری را زودتر از 10 خرداد آغاز کنید اما عقب افتاد. علت خاصی دارد؟

چون پیش بینی ما این بود که احتمالا زمان برگزاری تورنمنت بین المللی تونس قبل از برگزاری رقابت های جهانی 2019 تایلند است، تصمیم داشتیم که اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان را زودتر از برپا کنیم. اما به چند دلیل صلاح را در این دیدم که اردوی تیم ملی را مدتی به تعویق بیاندازیم. اولین دلیل همین تغییر زمان برگزاری مسابقات بین المللی تونس بود. گویا طبق برنامه ریزی میزبان این تورنمنت، قرار است مسابقات به جای اینکه قبل از رقابت های جهانی باشد به بعد از اتمام مسابقات جهانی تایلند موکول شود. البته هنوز زمان دقیق این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی معین نشده است، اما فکر می کنم این مسابقه اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه باشد. دلیل دیگر هم به مشکل اصلی و البته دغدغه همیشگی ما برمی شود. فضای محدود و کوچک کمپ تمرینی و اردویی تیم های ملی وزنه برداری و نیز حضور تیم های پایه و اضافه شدن تیم وزنه برداری بانوان شرایط را برای ما سخت نموده است. محدودیت فضای اردویی و ترافیک برنامه های تمرینی تیم های پایه پسران و دختران باعث شده که هم دست ما برای دعوت نفرات و وزنه برداران بیشتر به اردوی تیم ملی بسته باشد. هم اینکه زمانبندی اردوها به واسطه ترافیک موجود در تقویم فدراسیون به ما این اجازه را نمی دهد که هر وقت اراده کنیم اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری را برپا کنیم.

پس فضای تمرینی و ترافیک زمانبندی برنامه تیم های دیگر باعث شده که تاریخ آغاز اردو را دهم خرداد قرار دهید.

بله دقیقا همین موضوع باعث شد که ما زمان آغاز اردوی جهانی را دهم خرداد ماه قرار دهیم. اما مطئنا از روز دهم خرداد تا زمان اعزام به مسابقات جهانی 2019 تایلند به صورت مستمر برنامه تمرینی داریم.

یعنی تا زمان اعزام به مسابقات جهانی تایلند نه اردو تعطیل می شود و نه رفت و آمدی در اردوی جهانی داریم؟

قطعا اردوی تیم ملی تا زمان اعزام به مسابقات جهانی بزرگسالان همینطور به صورت مستمر ادامه دارد. اما قطعا در ترکیب نفرات دعوتی به اردوی تیم ملی تغییراتی خواهیم داشت، چون ما منتظر اعزام تیم جوانان به مسابقات جهانی بودیم تا ببینیم عملکرد فنی تعدادی از چهره های مستعد و آینده دار تیم جوانان مثل علی داودی، امیرعزیزی، افشین طاهری، حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی و...، چند چهره جوان دیگر در رقابت های جهانی جوانان چگونه خواهد بود. بعد از آن حتما اگر استاندارد فنی بچه های جوان در رقابت های جهانی با حضور ملی پوشان در اردوی آماده سازی بزرگسالان هماهنگ باشد، قطعا آنها را نیز به اردوی جهانی دعوت می کنیم. در کل نگاه ما آینده نگری برای وزنه برداری و ساختن آینده وزنه برداری ایران است. به همین دلیل روی جوانانی که پشتوانه های اصلی تیم ملی وزنه برداری ایران هستند نگاه ویژه و حمایتی داریم.

بنابراین دعوت از علی داودی و بعضی از وزنه برداران جوان مستعد هم می ماند برای بعد از جهانی جوانان و معین شدن عملکرد فنی آنها در این آوردگاه؟

من منتظرم ببینیم تک تک بچه هایی که نامشان را گفتم در مسابقات جهانی جوانان چطور روی تخته با رقبای جهانی خود برای کسب مدال جهانی می جنگند.بعد از آن حتما از چهره های شاخص و آینده داری مثل علی داودی برای حضور در اردوی جهانی بزرگسالان دعوت می کنیم.

شرایط سهراب مرادی به حدی رسیده که بتوانیم برای درخشش دوباره او در رقابت های جهانی و المپیک امیدوار باشیم؟

خدا را شکر، وضعیت سهراب بعد از سفری که به آلمان داشت برای درمان آسیب دیدگی که برایش ایجاد شده بود، روبراه به نظر می رسد. مرادی تمریناتش را طبق برنامه ریزی پیش می برد و فکر نمی کنم برای حضور در رقابت های جهانی و تورنمنت های گزینشی بازی های المپیک توکیو مشکل خاصی داشته باشد.

به عنوان مسوول فنی تیم ملی چقدر احتمال می دهید که وزنه برداری ایران بتواند در مسابقات جهانی 2019 تایلند باز هم روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد؟

ما از لحاظ پتانسیل و پشتوانه هایی توانمند برای کسب عنوان قهرمانی جهان مسئله ای نداریم. معتقدم که اگر همه چیز همانطوریکه ما برای تیم ملی پیش بینی کردیم پیش برود، وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی 2019 تایلند بازهم مدعی اصلی کسب سکوی قهرمانی جهان است. البته باید اول ببینیم وضعیت پیش روی ما و فدراسیون وزنه برداری چه می شود، بعد از آن بر اساس شرایط موجود پیش بینی می کنیم که چه سرنوشتی در رقابت های جهانی آینده برای وزنه برداری ایران رقم می خورد. فعلا که شرایط تیم ملی وزنه برداری ایران شرایط مساعدی است و ما مطمئنا با ادامه همین روند صعودی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در رقابت های جهانی به شمار می رویم.

5، 1

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 553

به "برخواه: نبود فضا، دستم را برای دعوت از نفرات بیشتر بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخواه: نبود فضا، دستم را برای دعوت از نفرات بیشتر بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید