بهترین روش برای تمیز کردن پنجره دوجداره

به گزارش پرسینا بلاگ، تمیز کردن پنجره ها یکی از کارهایی است که کمتر کسی از انجام آن لذت می برد؛ چون یک کار خسته کننده و زمان بر است. به همین دلیل بسیاری از افراد از پنجره های دوجداره برای خانه خود استفاده می کنند . نگه داری و تمیز کردن پنجره دوجداره نسبت به سایر پنجره ها آسان تر است. علاوه بر این، این نوع پنجره در کاهش آلودگی صوتی و صرفه جویی در مصرف انرژی هم مفید است.

بهترین روش برای تمیز کردن پنجره دوجداره

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

هر نوع پنجره ای روش تمیز کردن خاص خودش را دارد. تمیز کردن پنجره دوجداره هم اصول خاصی دارد. برای تمیز کردن پنجره دوجداره ابتدا باید از شرایط آب و هوایی مطلع شوید. تمیز کردن این نوع پنجره در هوای خیلی سرد یا بارانی کار اشتباهی است.

اگر می خواهید با بهترین روش های تمیز کردن پنجره های دوجداره آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. در ادامه به بررسی دردسرهای تمیز کردن پنجره های دوجداره، نکات مهم در تمیز کردن این نوع پنجره ، محلول مورد نیاز برای تمیز کردن و روش تمیز کردن پنجره دوجداره می پردازیم . در ادامه با ما همراه باشید.

  • 11 روش استفاده از جوش شیرین برای تمیز کردن خانه

دردسر های تمیز کردن پنجره دوجداره چیست؟

معمولا تمیز کردن پنجره ها، یک کار سخت و طاقت فرسا است. اگر روش تمیز کردن پنجره دوجداره را بلد نباشید، این کار برایتان سخت تر هم می شود.

در تمیز کردن کمتر وسایلی از خانه نیاز می شود شرایط آب و هوایی را در نظر بگیریم. اما توجه به آب و هوا هنگام تمیز کردن پنجره ها یک نکته بسیار مهم است. این موضوع فرآیند تمیز کردن پنجره ها را کمی سخت می کند، چون نمی توانید هر زمان که خواستید به تمیز کردن آن ها بپردازید.

تمیز کردن پنجره دوجداره از بیرون، هم سخت است و هم خطرناک. در صورتی که پنجره بزرگ باشد، سختی تمیز کردن پنجره بیشتر می شود. پنجره دوجداره اگر به درستی تمیز نشود، زرد می شود، که این مسئله باعث از بین رفتن نمای آن می شود.

ویژگی های خاص پنجره های دوجداره، مانند نحوه باز شدن، کشویی بودن و بزرگی یا کوچکی آن ها از جمله مواردی هستند که بر روی تمیز کردن این نوع پنجره ها تاثیر می گذارند.

در تمیز کردن پنجره های دوجداره به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تمیز کردن پنجره دوجداره در حفظ و نگه داری شیشه و قاب پنجره تاثیر می گذارد. بهتر است در تمیز کردن پنجره های دوجداره به نکات زیر توجه کنید:

  • هرگز از اسکاچ برای پاک کردن کثیفی و لکه های قاب پنجره استفاده نکنید؛ چون این کار به پنجره آسیب می زند.
  • از استفاده از هر نوع دستمال یا سیم زبر برای تمیز کردن قاب و شیشه پرهیز کنید.
  • حواس تان باشد هنگام تمیز کردن پنجره، بیش از حد با دست تان به شیشه و قاب آن فشار وارد نکنید؛ چون این کار سبب آسیب به قاب و شیشه پنجره دوجداره خواهد شد.
  • در تمیز کردن پنجره های دوجداره، تا حد امکان از اسفنج های زبر و مواد شوینده قوی مانند وایتکس استفاده نکنید.
  • اگر در شهرهای بزرگ که آلودگی و گرد و غبار بیشتر است زندگی می کنید، بهتر است هر سه تا چهار ماه یک بار و اگر در مناطق روستایی زندگی می کنید، سالی دو بار پنجره ها را تمیز کنید.
  • آب داخل سطل مخصوص شست وشوی پنجره را حین تمیز کردن چند بار عوض کنید، تا مطمئن شوید برای تمیز کردن قاب پنجره از آب تمیز استفاده می کنید.
  • برای تمیز کردن پنجره دوجداره با سرکه، اجازه دهید سرکه به مدت ده دقیقه روی پنجره بماند تا به خوبی کثیفی ها را تمیز کند . سپس با یک پارچه نرم، تمام مایعات اضافی را پاک کنید.
  • برای تمیز کردن لبه و گوشه های قاب پنجره می توانید از یک دستمال یا یک اسفنج ضخیم استفاده کنید.
  • اگر روی پنجره کپک وجود دارد، می توانید از مقدار بسیار کمی وایتکس استفاده کنید.
  • یک سمت پنجره را در جهت عمودی و سمت دیگر را در جهت افقی تمیز کنید . با این کار می توانید سمتی را که لک میوفتد، تشخیص دهید.

در تمیز کردن پنجره های دوجداره از چه محلولی استفاده کنیم؟

محلول آب گرم و صابون به همراه یک پارچه نرم، بهترین ترکیب برای تمیز کردن قاب پنجره های دوجداره است. اگر محلول آب گرم و صابون برای تمیز کردن پنجره ها کافی نبود، می توانید از سرکه استفاده کنید. حتما شما هم به تاثیر شگفت انگیز سرکه در تمیز کردن پی برده اید. ترکیب سرکه و آب در تمیز کردن پنجره های دوجداره، به ویژه اگر روی قاب پنجره چرک یا چربی باشد، بسیار موثر هستند.

در صورتی که روی پنجره لکه ای بود که با هیچ کدام از این روش ها تمیز نشد، از محلول های تمیزکننده مخصوص پنجره های دوجداره استفاده کنید. برای تمیز کردن گوشه های قاب پنجره هم می توانید از سرپوش های باریک جاروبرقی استفاده کنید.

روش تمیز کردن پنجره دوجداره چیست؟

تمیز کردن پنجره های دوجداره، در صورتی که روش تمیز کردن آن را بلد باشید، کار سخت و پیچیده ای نیست و نیازی به استفاده از مواد شوینده گران قیمت ندارد. بهترین روش، همان روش های طبیعی است.

لازم نیست از تمیزکننده های مخصوص پنجره های دوجداره استفاده کنید، چون ترکیب آب و سرکه برای براق و تمیز کردن پنجره کافی خواهد بود. ترکیب آب داغ و صابون و البته کمی زور بازو هم به تمیز کردن پنجره های دوجداره کمک می کند.

اما باید در نظر داشته باشید که با تمیز کردن، تمام مسائل این نوع پنجره ها حل نمی شود. اگر پنجره شما ترک برداشته، شکسته یا چندین سال از خرید آن می گذرد، وقت آن است که پنجره دوجداره خود را با یک پنجره جدید تعویض کنید.

  • 6 قسمت از خانه که تمیز کردن آن ها همیشه فراموش می شود!

روش های تمیز کردن قاب، شیشه و لولای پنجره دوجداره چگونه است؟

گرد و غبار و آلودگی ها سبب کثیف شدن قاب و شیشه پنجره ها می شوند. در ساخت پنجره های دوجداره از مواد لغزنده استفاده شده است، که این موضوع باعث می شود تمیز کردن پنجره ها راحت تر شود.

همانطور که اشاره کردیم، تمیز کردن پنجره دوجداره اصول خاصی دارد. برای تمیز کردن پنجره ها باید ابتدا از قاب آن ها شروع کنید. در ادامه به نحوه تمیز کردن قاب، شیشه و لولای پنجره دوجداره می پردازیم.

تمیز کردن قاب پنجره دوجداره

تمیز کردن قاب پنجره دوجداره آسان تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. برای این کار ابتدا باید چهارچوب پنجره دوجداره را با آب گرم تمیز کنید. یک سطل را پر از آب گرم کنید. سپس یک پارچه نخی نرم را داخل آب فرو کرده و به آرامی سطوح داخل و خارج قاب پنجره را به طور کامل تمیز کنید. بعد از اینکه تمیز کردن قاب پنجره را تمام کردید، آن را خشک کنید.

بعضی از افراد برای پاک کردن کامل آلودگی ها، از بخارشو استفاده می کنند. استفاده از بخارشو گزینه خوبی است. اما ممکن است تیغه یا برس مخصوص بخارشو که برای شست وشوی قسمت های کوچک یا ریز طراحی شده، زبر باشد و سبب ایجاد خراش بر روی چهارچوب پنجره دوجداره شود .

بنابراین بهترین گزینه، استفاده از یک پارچه نخی سفید رنگ و نرم است. علت اینکه پارچه باید سفید رنگ باشد این است که ممکن است پارچه های رنگی به قاب پنجره ی دوجداره رنگ بدهند. پاک کردن این لکه های رنگی از روی قاب پنجره کار چندان آسانی نیست. بنابراین از پارچه های نخی سفید و نرم استفاده کنید تا نه قاب رنگ بگیرد و نه روی آن خراش بیفتد.

از محلول آب گرم و صابون برای تمیز کردن قاب پنجره دوجداره استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم، آب گرم و صابون موثرترین ترکیب برای تمیز کردن پنجره ی دوجداره است و گاهی اوقات بهترین نتیجه را هم می دهد.

در یک سطل، محلول آب گرم و صابون درست کنید و با کمک یک اسفنج نرم و تمیز، پنجره ها را بشویید. به هیچ وجه از اسکاچ های زبر برای شست وشو پنجره دوجداره استفاده نکنید، چون زبری اسکاچ سبب ایجاد خراش بر روی نوار درزبندی قاب پنجره ها و حتی تخریب آن می شود. پس از تمیز کردن با محلول آب گرم و صابون، قاب پنجره را با یک پارچه نم دار بدون پرز خشک کنید.

  • 10 قدم برای تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن شیشه پنجره دوجداره

بعد از تمیز و خشک کردن قاب پنجره، باید تمیز کردن شیشه ها را شروع کنید. برای تمیز کردن شیشه های دوجداره بهتر است از محلول آب و سرکه استفاده کنید. این محلول طبیعی است و برای سلامت شما ضرری ندارد. همچنین به پنجره دوجداره آسیبی نمی زند.

برای درست کردن این محلول، دو فنجان آب را با مقدار کمی سرکه مخلوط کرده و شیشه ها را با آن تمیز کنید. پس از انجام تمام مراحل، شیشه ها، قاب و چهارچوب پنجره های دوجداره کاملا تمیز و براق می شوند.

حواس تان باشد از مقدار زیادی سرکه برای تمیز کردن پنجره استفاده نکنید، چون این کار باعث می شود پنجره ها تا مدت ها بوی سرکه بگیرند. پس دو قاشق غذاخوری سرکه برای یک سطل آب کافی است.

تمیز کردن لولای پنجره دوجداره

به مرور زمان در لولای پنجره دوجداره گرد و خاک جمع می شود. برای تمیز کردن لولای پنجره باید آن را گردگیری کنید.

برای این کار ابتدا باید پنجره را تا جایی که ممکن است باز کرده و با یک دستمال میکروفایبر، همه کثیفی ها و گرد و غبار و خاک را از اطراف و گوشه کنار قاب پنجره پاک کنید. برای تمیز کردن لولای پنجره می توانید از دستمال میکروفایبر یا سرپوش های باریک جاروبرقی استفاده کنید و تمام گرد و غبار جمع شده را پاک کنید.

چه زمانی باید پنجره دوجداره را تمیز کنیم؟

بیشتر افراد تصور می کنند روزهای آفتابی، بهترین زمان برای تمیز کردن پنجره دوجداره است. باید به شما بگوییم که این یک تصور غلط است و اتفاقا باید تمیز کردن شیشه ها را در روزهای ابری انجام دهید. این مسئله بر خلاف باور عموم است، چون همه فکر می کنند با کمک نور خورشید می توان خاک روی شیشه را بهتر دید.

اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که نور مستقیم خورشید، خیلی سریع پنجره را خشک می کند و لکه آب یا مایع تمیزکننده بر روی شیشه باقی می ماند. تمیز کردن شیشه در روز ابری به شما کمک می کند تمام لکه ها را ببینید. بهترین زمان برای تمیز کردن پنجره های دوجداره، در پایان زمستان و قبل از عید نوروز است.

سخن پایانی

یکی از ویژگی های مثبت پنجره های دوجداره در مقایسه با سایر پنجره های آلومینیومی و آهنی، شست وشو و تمیز کردن آسان آن ها است. فقط باید اصول ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید تا هم پنجره تمیز و براق شود و هم آسیبی به آن وارد نشود.

در روزهای آفتابی پنجره های دوجداره را تمیز نکنید، چون لکه آب و ماده شوینده سریع خشک می شود و جای آن روی شیشه باقی می ماند. بنابراین تا حد امکان این کار را در روزهای ابری انجام دهید. حواس تان باشد برای تمیز کردن پنجره دوجداره از دستمال یا اسکاچ زبر استفاده نکنید.

منبع: southcoast windows, apex windows, ezine articles, ecms

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5827

به "بهترین روش برای تمیز کردن پنجره دوجداره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش برای تمیز کردن پنجره دوجداره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید