بکارگیری نوعی مکمل به عنوان درمان کمکی بهبود علائم بیماری کرونا

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام نتایج اولیه یک پژوهش، کپسول حاوی یک ترکیب ارگانوسولفور (آلیسین) به عنوان درمان کمکی در بیماران مبتلا به کووید-19 تاثیر داشته است.

بکارگیری نوعی مکمل به عنوان درمان کمکی بهبود علائم بیماری کرونا

وی افزود: این مکمل در بهبود علائم بالینی و پارامترهای خونی و اسکن ریه در آزمودنی های مورد مطالعه اثر بخشی نسبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این مطالعه بر اساس اجرای فاز دو کارآزمایی بالینی با حجم محدودی از نمونه بوده و نتایج مثبت حاصل شده مجوزی برای انجام یک مطالعه بزرگتر، کارآزمایی بالینی فاز سوم، با تعداد نمونه بیشتر براساس محاسبه حجم نمونه است.

تفقدی تاکید کرد: پس از دریافت نتایج این مرحله می توان با قطعیت بیشتر در خصوص تاثیرات مثبت و عوارض احتمالی این مکمل و دوز آن اظهار نظر کرد.

وی افزود: در خصوص بیماری کرونا پژوهش های متعددی جهت یافتن درمان مناسب در جریان است که هیچ کدام قطعی نیست و همچنان نیازمند پژوهش ها و بررسی های بیشتر هستیم تا درمان مناسب برای هر گروه از بیماران و در فازهای مختلف بیماری را پیدا کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم خواست از استفاده از دارو و مکمل ها، به صورت خودسرانه پرهیز و این مهم را با هماهنگی پزشک معالج یا براساس توصیه های رسمی وزارت بهداشت انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5004

به "بکارگیری نوعی مکمل به عنوان درمان کمکی بهبود علائم بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بکارگیری نوعی مکمل به عنوان درمان کمکی بهبود علائم بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید