بیش از 7 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت فارس هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: 7 هزار و 500 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که مبتلایان به ام اس با 3 هزار و 849 نفر بیشترین این بیماران را شامل می شوند.

بیش از 7 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت فارس هستند

دکتر علی محمد جعفرپور در جمع خبرنگاران به بهانه هفته بیمه سلامت گفت: تا کنون 200 هزار نفر در فارس به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و علاوه بر این ما به تعداد 100 هزار نفر دیگر ظرفیت پوشش بیمه ای رایگان برای افراد نیازمند داریم.

او گفت: در این باره اگر کسی مراجعه کند تحت عنوان منطقه ها کم برخوردار او را بیمه می کنیم، بطور کلی در حال حاضر 3 میلیون نفر از مردم فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند و هدف ما ارائه خدمات مطلوب به مردم تحت پوشش است.

مدیر کل بیمه سلامت فارس در ادامه با بیان اینکه پزشکانی که نسخه غیرالکترونیکی و دستی بنویسند و داروخانه هایی که این نسخه ها را می پیچند متخلف هستند، تاکید نمود: طبق آخرین اطلاعات سامانه، 99 درصد نسخه های بیمه سلامت که در مهرماه نوشته شده در استان الکترونیکی است و هیچ داروخانه ای نباید نسخه هایی که الکترونیکی نیست را بپیچد وصرفا به نسخه ای که الکترونیک نوشته می شود ارز ترجیحی اختصاص داده می شود.

مدیر کل بیمه سلامت فارس گفت: در این باره اگر چه تخلفاتی وجود دارد، اما طی ماه های اخیر بسیار کم شده و با این وجود بازرسان ما پیگیر هستند تا مواردی که توجهی به اهمیت نسخه نویسی الکترونیکی ندارند را برای آنالیز و تذکر رصد نمایند.

جعفرپور در مورد بعضی کمبود های دارویی از جمله آنتی بیوتیک ها در کشور و استان نیز گفت: یکی از دلایل این شرایط نامطلوب این است که هنوز فراوری نمایندگان دارو زیر بار مسئله ارز ترجیحی نرفته اند.

او در مورد خدماتی که به افراد تحت پوشش بیمه سلامت ارائه می شود نیز اضافه نمود: در 6 ماهه اول سال جاری 693 میلیارد تومان برای هزینه های درمان افراد تحت پوشش مان در استان پرداخت نموده ایم و فاصله تحویل اسناد و مدارک بیماران تا واریز هم به نحو قابل توجهی نسبت به قبل کاهش یافته است.

جعفر پور گفت: البته در حال حاضر از بین بیمارستان های خصوصی وخیریه فقط مرکز درمانی مادر و کود کو بیمارستان کوثر حاضر به بستن قرارداد با ما شده اند و همچنا دیگر بیمارستان های خصوصی در شیراز زیر بار ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه سلامت شانه خالی می نمایند و در این باره دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم تاکید به بازگشت شرایط به قبل دارد و حتی رییس دانشگاه زمزمه هایی مبنی بر اینکه اگر بیمارستان های خصوصی با بیمه سلامت وارد قرار داد نشوند، ما هم سهیمه دار و سرم شان را حذف می کنیم داشته است و در واقع بیمارستان های خصوصی در این خصوص (عدم انعقاد قرار داد با بیمه سلامت) متخلف اند. با توجه به شرایط یادشده همچنان بیماران تحت پوشش ما مجبورند خودشان اسناد خدماتی که از بیمارستان های خصوصی می گیرند را به ما تحویل دهند واین قضیه یکی از دلایل نارضایتی آن ها است و توقع داریم بیمارستان های خصوصی در این باره انعطاف نشان دهند.

او در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت از زوج های نابارور به منظور افزایش جمعیت نیز گفت: درهمین باره تا 90 درصد هزینه های درمان ناباروری بخش دولتی وبعلاوه 70 درصد هزینه های بخش خصوصی را برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت می کنیم. در این باره زوج ها پس از دریافت خدمات می توانند اسناد را تحویل دهند تا در کمترین زمان ممکن هزینه ها برای آن ها واریز شود.

جعفر پور گفت: پیش از این هزینه های درمان ناباروری به صوت خسار ت متفرقه پرداخت می شد، اما در حال حاضر به صوتر ویژه این بیماران حمایت می شوند. از اول سال جاری تا سرانجام شهریورماه بیش از 400 نفر برای دریافت خدمات ناباروری مراجعه نموده و هزینه ها را دریافت نموده اند.

مدیر کل بیمه سلامت فارس بعلاوه در مورد ارائه خدمات به بیماران صعب العلاج نیز گفت: صندوق جدیدی به نام بیماران صعب العلاج راه اندازی شده تا مسائل بیماران درگیر را حل نماید وآن ها کمتر درگیر تامین هزینه های درمان شوند؛ بطور مثال در قالب همین حمایت ها زنی که در شهرستان فسا بعد از سزارین از گردن به پایین فلج شده و به علت اینکه بیش از 15 ماه در بیمارستان تحت مراقبت است حدود 800 میلیون تومان تا کنون هزینه های او شده هزینه های درمانی او را پذیرفته ایم. بعلاوه اخیرا مراجعی داشتیم که جزو بیماران خاص است و 4 آمپول برای او تجویز شده بود که هزینه هر کدام 96 میلیون تومان است و در قالب صندوق بیماران صعب العلاج به او قول همکاری داده ایم.

جعفر پور در ادامه گفت: در حال حاضر 7 هزار و 500 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و این افراد شامل بیماران تالاسمی، ام اس، همودیالیز، پیوند کلیه و دیالیزصفاقی هستند، بطوریکه مبتلایان به ام اس با 3 هزار و 849 نفر بیشترین این بیماران را شامل می شوند و هدف ما ارائه خدماتی به این بیماران است که مسائل شان را کاهش دهد و با توجه به عوارض جانبی که این بیماری ها دارد، حداقل با پرداخت هزینه ها کیفیت زندگی آن ها را افزایش دهیم.

او بعلاوه با اشاره به تجویز های غیرمنطقی بعضی خدمات تشخیصی از جمله ام آر آی گفت: با توجه به اینکه خدمات درمانی در کشور نسبت به سایر منطقه ها جهان مقرون به صرفه تر است و فقط در کشوری مانند انگلستان به مقدار فارس سالانه ام. آر. آی انجام می شود باید جلوی انجام خدمات تشخیصی اینچینی غیر منطقی را گرفت و وازارت بهداشت هم به این امر معتقد است و یکی از اهداف برنامه پزشک خانواده هم همنی موضوع است.

مدیر کل بیمه سلامت فارس ضمن تاکید بر استفاده مستمر از نسخه نویسی الکترونیکی این برنامه را در کاهش و حتی حذف تخلفات استفاده از خدمات بیمه ای ودفترچه دیگران که قبلا وجود داشت نیز بسیار موثر دانست.

جعفرپور گفت: در این باره حتی اگر کسی از خدمات بیمه ای تان استفاده کند، پیامک کدرهگیری برای شما ارسال می شود و آگاه می شوید و این امکان تخلف را به نحو مطلوبی کاهش می دهد و علاوه بر این اگر فردی قصد استفاده از خدمات بیمه ای که به شما تعلق دارد را داشته باشد نیز شناسایی می شود.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8159

به "بیش از 7 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت فارس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 7 هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت فارس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید