تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه نزدیکان پوتین خبرنگاران

به گزارش پرسینا بلاگ، یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا از تصمیم تعدادی از رهبران این اتحادیه برای وضع تحریم های جدید علیه نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست ماه مارس خود اطلاع داد.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه نزدیکان پوتین خبرنگاران

با ما سفر کنید و با تور اروپا نوروز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا از تصمیم این اتحادیه برای وضع تحریم های مسافرتی و اقتصادی علیه متحدین ولادیمیر پوتین و نزدیکان وی در مورد پفراینده قضائی الکسی ناوالنی منتقد دولت روسیه و در جریان نشست ماه مارس اعضای اتحادیه اروپا اطلاع داد.

بر اساس این گزارش، یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در مصاحبه با رویترز گفت: انتظار می رود تحریم های بیشتری پیش از برگزاری نشست ماه مارس اتحادیه اروپا (علیه نزدیکان پوتین) وضع شوند.

نشست بعدی رهبران اتحادیه اروپا قرار است در روزهای 25 و 26 مارس امسال میلادی در بروکسل، مقر این اتحادیه برگزار گردد.

گفته می گردد تعدادی از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند سوئد، آلمان، فرانسه، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک تا کنون از وضع این تحریم ها حمایت نموده اند.

گفتنی است پیشتر نیز دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هرگونه کوشش دادگاه حقوق بشر اروپا در فرایند قضائی محاکمه الکسی ناوالنی را مداخله ای غیر قابل پذیرش در امور داخلی این کشور دانست.

پسکوف در نشست خبری خود گفت: این تصمیم (دادگاه حقوق بشر اروپا) غیر قانونی بوده و کوششی بسیار جدی برای مداخله در امور قضائی داخلی روسیه تلقی می گردد که به عقیده ما، چنین اقدامی کاملاً غیر قابل قبول خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: ما به دنبال رویارویی نیستیم، اما از سوی دیگر چنین تصمیماتی و چنین نیات خصمانه ای در پس این تصمیم ها و سیاسی سازی آشکار فرایند تصمیم گیری (دادگاه حقوق بشر اروپا)، ابهامات زیادی را ایجاد می نماید.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در مورد واکنش احتاقتصادی روسیه به این تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا گفت که وزیر دادگستری روسیه به این اقدام پاسخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6655

به "تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه نزدیکان پوتین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه نزدیکان پوتین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید