تدوام صدرنشینی شهرداری ورامین در لیگ والیبال، گنبد، پیکان را هم به زانو درآورد

به گزارش پرسینا بلاگ، تیم والیبال شهرداری ورامین با پیروزی قاطع برابر میزبانش فولاد سیرجان همچنان در صدر جدول لیگ برتر ایستاد و در شهرآورد آذربایجانی ها، شهرداری تبریز نخستین بردش را جشن گرفت.

تدوام صدرنشینی شهرداری ورامین در لیگ والیبال، گنبد، پیکان را هم به زانو درآورد

به گزارش خبرنگاران، هفته هفتم لیگ برتر والیبال با انجام شش دیدار همزمان از ساعت 16 در شهرهای تهران، ارومیه، تبریز، سیرجان و اراک برگزار گردید که در خاتمه شهردا ورامین همچنان صدرنشینی اش را حفظ کرد و پیکان در حساس ترین بازی از سد شهرداری گنبد گذشت.

در مهمترین دیدار هفته که از ساعت 16 در خانه والیبال و در حضور 600 نفر تماشاگر برگزار گردید تیم پیکان رده دومی میزبان شهرداری گنبد رده سومی بود که در خاتمه این دیدار جذاب و دیدنی خودروسازان نتوانستند ترمز گنبدی ها را بکشند و با نتیجه سه بر دو برنده مغلوب شدند تا با پنج برد و 16 امتیاز به رده سوم سقوط نمایند.

شاگردان ترکاشوند ست های بازی را با امتیازهای 25-20، 22-25، 25-17، 18-25 و 13-15 واگذار کردند تا شهرداری گنبد با 16 امتیاز و شش برد به رده دوم صعود کند.

در ست نخست در حالی که با حضور بیش از 400 نفر طرفدار گنبدی در خانه والیبال تهران، به نوعی پیکان مهمان به حساب می آمد اما با این وجود دو تیم نمایش کاملا پایاپایی داشتند و بازی تا امتیاز 19 برابر پیش می رفت. یکی از نکات لازم به ذکر در ست نخست استفاده از دستگاه ویدیو چک در دو صحنه مشکوک بود که به یاری بازبینی رای به درستی تغییر داده شد. پیکانی ها که پس از پیروزی برابر خاتم اردکان با انگیزه بالایی بازی می کردند توانستند با وجود جو سنگین تماشاگران گنبدی با سرویس های جواد کریمی 21 بر 19 پیش بیفتند. در ادامه شهرداری یک امتیاز کسب کرد اما با رفتن پوریا یلی به خط سرویس توپ به خوبی به پاسور نرسید و در مقابل توپ گیری های دیدنی موذن در چند صحنه کاملا جریان بازی را به نفع پیکان تغییر داد تا خودروسازان در ست نخست 25 بر 22 پیروز شوند.

در ست دوم تماشاگران گنبدی که با تشویق های بی امانشان عرصه را بر شاگردان ترکاشوند تنگ نموده بودند توانستند با زدن سرویس های هدفدار دریافت عقب زمین پیکان را به مشکل بیندازند تا در زمان استراحت فنی نخست 8 بر 5 از میزبان پیش بیفتند. در ادامه با درخشش تشکری پیکان توانست نتیجه را 10 بر 9 به سودش تغییر دهد تا ارمشی درخواست زمان استراحت بکند. در حالی که بازی زیبای دو تیم جریان داشت گنبدی ها با سرویس های پرقدرت تاجر توانستند 20 بر 18 از میزبان پیشی بگیرند اما با دو اشتباه در خط حمله باز هم بازی در امتیاز 20 مساوی شد. در ادامه گنبدی ها که می دانستند در صورت باخت در این ست کارشان سخت می گردد با جنگندگی بیشتر و عملکرد دیدنی تاجر در خط حمله توانستند 24 بر 21 پیش بیفتند و در نهایت با یاری ویدئو چک در امتیاز خاتمهی توانستند 25 بر 22 به برتری برسند تا بازی در مجموع به تساوی برسد.

در ست سوم بازیکنان پیکان از همان ابتدا مسلط تر از حریف بازی را شروع کردند و موفق شدند چهار امتیاز جلو بیفتند. این برتری امتیازی شاگردان ترکاشوند در اواسط ست بیشتر هم شد تا جایی که در امتیاز 12 بر 7 به سود میزبان سرمربی شهرداری گنبد درخواست زمان استراحت کرد. پس از این وقفه سرویس های موجی فلاح سه امتیاز دیگر از ساعدهای متزلزل گنبدی ها نصیب پیکان گردد تا در امتیاز 15 بر 7 بازهم ارمشی زمان استراحت بگیرد. هرچه به خاتمه ست سوم نزدیک می شدیم پیکان اختلاف را بیشتر کرد و در نهایت با اختلاف زیاد و با نتیجه 25 بر 15 برنده شد تا در مجموع دو بر یک از مهمان گنبدی پیش بیفتد.

در ست چهارم طرفداران گنبدی با سر و صدا و تشویق های بی امان کار را برای میزبان سخت نموده بودند و توانستند اوایل ست 3 بر 1 پیش بیفتند اما پیکان به سرعت بازی را به تساوی کشاند و این پیکان بود که زودتر از حریف به امتیاز هشت رسید. بازیکنان گنبد که نمی خواستند نوار بردهایشان در لیگ قطع گردد دست و به آب و آتش زدند و به یک باره با کسب سه امتیاز پشت سرهم 14 بر 11 از میزبان پیش افتادند. در ادامه شاگردان ارمشی به مراتب کم اشتباه تر از پیکان ظاهر شدند و توانستند 23 بر 17 پیش بیفتند. حتی حضور امیرحسین اسفندیار هم تاثیر گذار نبود و پیکان ست چهارم را 25 بر 18 واگذار کرد تا بازی به ست پنجم کشیده گردد.

در ست پنجم در حالی که دو تیم برابر پیش می رفتند پیکان توانست از اشتباهات دریافت نمایندگان گنبد سود ببرد و 6 بر 3 پیش بیفتد. اما این خاتمه کار نبود و گنبدی ها توانستد با سرویس دیدنی دانش دوست و به یاری ویدیو چک اختلاف را به حداقل برسانند تا ترکاشوند زمان استراحت بگیرد. در ادامه بازهم گنبدی ها با دفاع روی تور فتحعلی بازی را به تساوی کشاندند.در خاتمه هم این شهرداری گنبد بود که توانست 15 بر 13 برنده گردد و در مجموع سه بر دو پیروزی برسد.یکی از نکات قابل توجه این بازی سالم بودن دستگاه ویدیو چک بود که توانست در چندین صحنه مشکوک به داوران برای اجرای عدالت یاری کند.در دیگر دیدار مهم هفته هفتم تیم شهرداری ورامین که با راهنمایی رحمان محمدی روزهای درخشانی را سپری می نماید موفق شد برابر میزبانش فولاد سیرجان با نتیجه قاطع سه بر صفر به پیروزی برسد تا ورامینی ها ضمن کسب پنجمین برد متوالی با شش برد و 19 امتیاز جایگاهشان را در صدر جدول تثبیت نمایند. سیرجانی ها هم با دو برد و هفت امتیاز از جمع هشت تیم بالای جدول فاصله گرفتند.

در شهرآورد آذربایجانی های لیگ نیز دو تیم بدون برد و بحران زده شهرداری تبریز و شهرداری ارومیه در سالن اقدمی تبریز به مصاف هم رفتند که در خاتمه شاگردان بناکار موفق شدند در دیداری یک طرفه با حساب سه بر صفر از سد همنام ارومیه ای بگذرند تا با کسب اولین بردشان 5 امتیازی شوند اما از جایگاهشان در رده یازدهم تکان نخوردند. در مقابل شهرداری ارومیه که بدترین شروعش در تاریخ لیگ برتر را تجربه می نماید با دو امتیاز در رده دوازدهم نهاده شد و به احتمال زیاد این شکست آخرین حضور محسنی نیا روی نیمکت ارومیه بود.

در سایر دیدارها دورنای ارومیه در ادامه نوار شکست هایش برابر مهمانش کاله مازندران با نتیجه سه بر صفر مغلوب شد تا با یک امتیاز همچنان در قعر جدول باقی بماند. در سوی دیگر شاگردان بهروز عطایی با کسب پنجمین بردشان 13 امتیازی شدند و امیدوارند در صورت شکست خاتم به رده چهارم صعود نمایند.

پیغام مشهد توانست با نتیجه سه بر صفر از سد میزبانش عقاب نهاجا بگذرد تا با پنج برد و 11 امتیاز جایگاهش در رده ششم را محکم کند.

همچنین در آخرین دیدار تیم شهروند اراک میزبان خاتم اردکان بود که توانست با نتیجه سه بر دو برابر مهمان قدرتمندش به برتری دست یابد و تعداد بردهایش را به عدد سه برساند.

نتایج کامل هفته هفتم لیگ برتر والیبال به ترتیب زیر است:

پیکان تهران 3 - شهرداری گنبد 2(25-22، 22-25، 25-17، 18-25 و 15-12)

فولاد سیرجان صفر - شهرداری ورامین 3(22-25، 14-25 و 24-26)

دورنای ارومیه صفر - کاله مازندران 3(18-25، 21-25 و 19-25)

شهرداری تبریز 3 - شهرداری ارومیه صفر(25-19، 25-20 و 25-21)

عقاب نهاجا صفر - پیغام مشهد 3(19-25، 21-25 و 23-25)

شهروند اراک 3 - خاتم اردکان 2(25-17، 27-25، 17-25، 19-25 و 15-12)

سایپا تهران(قرعه استراحت)

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 20

به "تدوام صدرنشینی شهرداری ورامین در لیگ والیبال، گنبد، پیکان را هم به زانو درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوام صدرنشینی شهرداری ورامین در لیگ والیبال، گنبد، پیکان را هم به زانو درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید