تسلط ارتش سوریه بر بخش وسیعی از بزرگراه حلب-الحسکه

به گزارش پرسینا بلاگ، ارتش سوریه در ادامه استقرار در غرب استان الحسکه جایی که شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا از آنجا عقب نشینی کردند، بر بخش وسیعی از بزرگراه حلب به الحسکه مسلط شد.

تسلط ارتش سوریه بر بخش وسیعی از بزرگراه حلب-الحسکه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یگان های ارتش سوریه تسلط خود را بر روستای أم حرملة، باب الخیر، أم عشبة، الأسدیة در ریف جنوب شرقی شهر راس العین تقویت کرده و مسافت خود را تا مرزهای ترکیه به سه کیلومتر کاهش دادند.

رأس العین از شهرهای شمالی سوریه در مرز با ترکیه است.

روزنامه سوری الوطن هم گزارش داد: ارتش سوریه در بزرگ ترین عملیات استقرار نیروهای خود در شرق فرات و در تلاش برای تامین امنیت بزرگراه مواصلاتی میان حلب و الحسکه معروف به راستا M4 ارتش سوریه مناطق وسیعی از جاده ای که الحسکه در تل التمر و تل التمر را به عین عیسی و سپس عین العرب متصل می کند تحت کنترل خود گرفت. در همین حال ارتش سوریه به استقرار خود در ریف شمال غربی الحسکه ادامه داده و دامنه سلطه خود را بر بسیاری از روستاها گسترش داد.

یک منبع میدانی در مناطق شمال شرق سوریه به روزنامه الوطن این کشور گفت: ارتش سوریه تجهیزات نظامی بزرگی اعم از نیرو و ادوات نظامی را از راستا حلب و القامشلی به منطقه رسانده است و دیروز هم در ده ها کیلومتر از بزرگراه حلب به الحسکه مستقر شد و در آنجا پست های نظامی و نقاط بازرسی وضع کرد. بخصوص در راستا تل تمر عین عیسی تا این راستا از نفوذ ارتش سوریه و گروه های شبه نظامی در امان باشد زیرا از آنجا برای حمله به خاک سوریه استفاده می کنند .

این منبع گفت: بخش اعظم تجهیزات نظامی ارتش سوریه از طریق الطبقه به عین عیسی و بخشی از آن از الحسکه به تل تمر رسیده و کار استقرار گسترده نیروها در جاده بین المللی حلب- الحسکه آغاز شده است؛ راستای که به دنبال تسلط شبه نظامیان مسلح و گروه داعش و بر بخش هایی از آن تا پنج سال پیش بلااستفاده شده بود که بعدا نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف بر آنجا مسلط شدند. در صورتی که این راستا کاملا ایمن شود راستا زمینی دمشق به الحسکه و تا القامشلی برای عبور و مرور و ترانزیت فعال می شود.

بزرگراهی که از حلب می آید از شهر الطبقه (در شرق استان رقه و غرب استان حلب) سپس از الرقه می گذرد و از آنجا به عین عیسی می رسد و سپس به تل تمر و الحسکه می رسد.

ارتش سوریه با تمرکز بر استقرار بر این بزرگراه می خواهد راستای را که عین عیسی را به تل تمر و ریف نزدیک آن متصل می کند دسترسی داشته باشد. به موازات آن، ارتش ترکیه و مزدورانش در راس العین و تل ابیض و در راستا مواصلاتی الحسکه، تل تمر تا راس العین به پیشروی خود در خاک سوریه ادامه می دهند و به موجب توافق سوچی میان روسیه و ترکیه در روستاها و شهرک های ریف شمال غربی الحسکه به سمت مرز با ترکیه مستقر شدند.

این منبع گفت: ارتش سوریه پس از تسلط خود شهرک های ام الکیف، القاسمیه و الرشیدیه در راستا تل تمر راس العین دیروز هم وارد شهرک های خزبه الدبس، الجمیلیه، السیباطیة، الظهرة، الداوودیة والعزیزیة در همان راستا در ریف شمال غربی تل تمر به سمت مرز ترکیه شده است.

منابع محلی در تل تمر به الوطن گفتند: ارتش سوریه درصدد تامین امنیت جاده بین المللی و راه هایی است که شهرها و شهرک هایی را که در آن مستقر شده است به هم وصل می کند. در همین حال اخبار حاکی از عملیات نفوذ شبه نظامیان طرفدار آنکارا در راستا M4 با هدف ارعاب شهروندان است کاری که دیروز هم با نفوذ به نقاط پراکنده ای در راستا بین المللی بین تل تمر و عین عیسی انجام دادند. ارتش ترکیه هم به زعم خود جلوی پیشرفت مستمر ارتش سوریه دیروز با پشتیبانی مزدوران خود به منطقه ابوراسین در ریف راس العین حمله کرد.

ص

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2161

به "تسلط ارتش سوریه بر بخش وسیعی از بزرگراه حلب-الحسکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط ارتش سوریه بر بخش وسیعی از بزرگراه حلب-الحسکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید