کوشش مطلوبی برای معرفی زنان شهیده فارس نشده است

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس گفت: آنگونه که باید کوششی برای معرفی 152 زن شهیده فارس و الگوسازی از زندگی آنان نشده است.

کوشش مطلوبی برای معرفی زنان شهیده فارس نشده است

به گزارش خبرنگاران، سیده معصومه دستغیب دوشنبه 15 مهر در همایش در کوی نیک نامان که با موضوع نگاهی به نقش زنان در شکل گیری و تداوم فرهنگ دفاع مقدس برگزار گردید، با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس گفت: الگوی انقلاب ما، انقلاب امام حسین(ع) بود.

وی اضافه کرد: بی شک همه مادران و همسران شهدا، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با نقش زینب وار خود، سهم بسزایی داشته اند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: استان فارس در هشت سال دفاع مقدس نزدیک به 16 هزار شهید تقدیم انقلاب نموده که 152 نفر از آنها، شهید زن هستند.

دستغیب با اشاره به احتیاجمندی زنان و دختران به الگوسازی جدید، تاکید نمود که باید بستر معرفی نقش 152 زن شهیده استان به عنوان یک الگو فراهم گردد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس نیز ایمان به خدا، ایمان به غیب، ایمان به نصرت خدا، توسل به ولایت و یقین به آخرت را از ویژگی های شاخص رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مطرح کرد.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی اضافه کرد: امروزه در کشور به تبیین چهار جهاد در زمینه های تربیتی، فرهنگی، رونق و فراوری مالی و جهاد سایبری احتیاج داریم.

او اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران همچنان با قدرت و به فضل الهی پیش می رود اما آنچه ما را نگران می نماید، آسیب از درون کشور است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) فارس نیز ضمن گرامیداشت یاد شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: بر کسی پوشیده نیست که عزت، اقتدار و امنیت امروز را مدیون خون شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.

محمد بذرافشان ادامه داد: قطعا نقش بانوان و حماسه سرایی آنها در دوران انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی و همین امروز مدافعین حرم ستودنی است.

وی با بیان اینکه درک بانوان از آرمان های امام و ارزش های انقلاب عامل مهمی در پیروزی جنگ تحمیلی بود، گفت: مفتخریم که خانواده کمیته امداد همواره در کنار رهبری بوده اند.

به گزارش خبرنگاران، در حاشیه این مراسم از کتاب بانوی کدخدا نوشته فاطمه رعیت نژاد رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1803

به "کوشش مطلوبی برای معرفی زنان شهیده فارس نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مطلوبی برای معرفی زنان شهیده فارس نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید