تولد نقال روی صحنه

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/اصفهان تئاتر تولد نقال به نویسندگی داریو فو، روایتی از زندگی کشاورزی است که از انواع شیوه های مبارزه با ایادی ظلم، روایت کردن و آگاهی رسانی را برگزیده است.

تولد نقال روی صحنه

کارگردان این تئاتر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: داریو فو، نویسنده ای ایتالیایی است که طنزهای سیاسی می نویسد و نمایشنامه تولد نقال او برای اولین بار در ایران و اصفهان روی صحنه می رود.

رادمهر کشانی ادامه داد: این تئاتر مانند سایر کارهایی که با حمایت دفتر تخصصی تئاتر فراوری می گردد، علاوه بر توجه به فضای داستانی برای ارتباط مؤثر با مخاطب، فضای کارگاهی و تکنیکی را نیز مدنظر قرار داده و در زمینه بازیگری و کارگردانی فضایی خلاقانه را ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: گروه نمایشی ما در طول سال شیوه های مختلف تئاتر از کمدی گرفته تا تراژدی اجرا نموده و در تولد نقال کوشیده تا همگام با شرایط جامعه پیش برود.

کشانی توضیح داد: طراحی صحنه تئاتر تولد نقال در دو چمدان خلاصه شده و از عروسک متناسب با تئاتر بزرگ سال در آن استفاده می گردد، ضمن اینکه معمولاً در تئاتر از گریم های سنگین استفاده نمی نمایند اما ما چنین کردیم و این چالش ها در کنار شیوه اجرایی که با موسیقی خیابانی همراه است و همچنین نورپردازی، می تواند به عنوان یک رکورد ثبت گردد.

این کارگردان تئاتر، با بیان اینکه تغییری در نمایشنامه داریو فو انجام نداده اما شیوه اجرایی متفاوتی را برای آن برگزیده، گفت: تولد نقال داستان کشاورزی را روایت می نماید که در طول زندگی برای کسب استقلال و خودکفایی کوشش نموده اما عوامل زور مثل ارباب و ... نه تنها مانع رسیدن به خواسته اش شده اند، بلکه زندگی او را نیز به نابودی کشانده و خانواده اش را مکوششی نموده اند؛ به همین دلیل او تصمیم می گیرد به شهرهای مختلف برود و برای مردمان دیگر سرگذشتش را روایت کند بلکه با مطلع کردن مردم دست ابرقدرت ها کوتاه تر گردد.

وی گفت: اجرای موسیقی این تئاتر بر عهده مهدی صمدی و جعفر انصاری پور است و بهاره مهدوی در طراحی و ساخت دکور و منیره سادات حسینی در طراحی گریم و صوت و نور آن فعالیت داشته اند.

تئاتر تولد نقال با بازی رادمهر کشانی، تا 15 دی ماه هر شب رأس ساعت 18 در سالن شماره چهار پردیس سیتی سنتر اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2965

به "تولد نقال روی صحنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد نقال روی صحنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید