فراوری بازی های شناختی در داخل کشور با هزینه ای کمتر از نمونه های خارجی
به گزارش پرسینا بلاگ، یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، پیروز شده است بازی های شناختی که توانایی ارزیابی دارند را با هزینه ای بسیار کمتر از نمونه های خارجی فراوری کند.
به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، دکتر هادی مرادی مدیرعامل شرکت فناوران شناختی پارس مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه حوزه فعالیت شرکت در زمینه های علوم شناختی، روان شناسی، تحلیل داده ها، هوش مصنوعی و بازی سازی است، گفت: بازی های شناختی شرکت در قالب بسته هایی در بستر وب و به منظور ارزیابی و ارتقای علمکردهای شناختی برای مشتریان ارائه می گردد. این بازی ها به صورت مسابقاتی در مدارس جهت ارزیابی و سنجش پارامترهای توجه، تمرکز و حافظه بچه ها و نوجوانان مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه این بازی ها برای بچه های که دارای اختلال هایی مانند اختلال یادگیری یا بیش فعالی وکمبود توجه بوده اند در قالب پکیج هایی برای ارتقای عملکردهای شناختی آن ها ارائه شده و در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرد.
دکتر مرادی در شرح مزایای رقابتی شرکت گفت: بازی های شناختی که توانایی ارزیابی را داشته باشند، عمدتا فراوری خارج بوده و با حداقل هزینه هم گران هستند، محصول شرکت نسبت به محصولات مشابه هزینه کمتری دارد. بعلاوه محصول های خارجی شرایط کاربران را با جامعه های نرمال شده در خارج از کشور مقایسه می نمایند که ممکن است تفاوت هایی با جامعه ایران داشته باشند، اما محصولات شرکت، شرایط شناختی افراد را بر اساس افراد در جامعه ایران سنجش می نمایند که این خود می تواند مزیت رقابتی ما نسبت به محصولات مشابه شناختی خارجی باشد.
وی در ادامه اضافه نمود: در کلینیک ها برای ارتقای علمکردهای شناختی مراجعین از محصولات مشابه خارجی استفاده می گردد که علاوه بر هزینه های بسیار بالا، صرفا فقط برای مراجعین حضوری کلینیک قابل استفاده است. اما محصول شرکت که با عنوان مغزینه شناخته میگردد، علاوه بر هزینه بسیار کمتر نسبت به رقبای خارجی خود، گرافیک مجذوب کننده تری داشته و بعلاوه مراجعین میتوانند هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از خدمات این محصول بهره ببرند.
مدیرعامل شرکت فناوران شناختی پارس گفت؛ آنلاین بودن مزیتی است که امکان استفاده از محصول را در تمامی زمان ها برای مراجعین فراهم می نماید و درمانگران نیز به صورت آنلاین می توانند فعالیت های صورت گرفته مراجعین را مشاهده نمایند و این امکان استفاده روزانه توان ارتقای مراجعین را بسیار بیشتر می نماید که در محصول هایی که فقط به صورت حضوری و فیزیکی قابل استفاده هستند، به هیچ عنوان مشاهده نمی گردد.
دکتر مرادی با اشاره به اینکه در سال های ابتدایی بیشتر موارد تحقیقاتی پروژه ها مورد آنالیز و اصلاح قرار گرفته است، گفت: محصولات شرکت به تازگی به بازار مدارس و کلینک ها وارد شده است و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته تا 18 ماه آینده میتوان به 10 درصد بازار قابل دستیابی، دسترسی پیدا کرد.
مرادی با تاکید بر این نکته که بازی های شناختی شرکت در حوزه توجه، ، تمرکز و حافظه بر مبنای تست های استاندارد جهانی طراحی شده و فرافرهنگی است، بیان نمود: این محصولات قابلیت استفاده در بازارهای کشورهای فارسی زبان و خاورمیانه را به صورت عمده دارد و این محصول توانایی استفاده در سیستم های آموزشی مدارس خارج از کشور را نیز دارا می باشد.
مدیرعامل شرکت فناوران شناختی پارس با یادآوری این نکته که شرکت های حوزه فناوری های همگرا به تخصص های مختلف احتیاج دارند، گفت: دسترسی به افراد مناسب و کارآمد برای شرکت های این حوزه مشکل می باشد. بعلاوه تعاملات میان این افراد با یکدیگرگاهی به دلیل اینکه از حوزه های مختلف وارد می شوند، به چالش می رسد. به همین دلیل بهبود مهارت های نرم و ایجاد امکان همکاری بسیار مهم است.
مرادی در شرح چالش های کسب وکاری که شرکت با آن ها روبرو شده گفت: تعامل با حوزه هایی با تخصص های متفاوت و عدم توانایی درک یکدیگر و ورود به بازارهای ناشناخته از جمله چالش های کسب وکاری شرکت بود. شرکت برای حل این چالش ها از روش هایی مانند آشنا شدن با حوزه های تازه، استفاده از افراد آشنا به آن حوزه در تیم، تعامل جدی با مشتریان در بازارهای تازه، سعی در ایجاد درک متقابل و گاهی جایگزینی افراد بهره برده است.
منبع: خبرگزاری فارس